Het Australië kletstopic
- Michelle89
- Reisexpert
Re: Het Australië kletstopic
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!Rebec schreef:ik heb net een baan gekregen dus voorlopig kan ik die kant niet meer uit. Gelukkig komen er volgend veel aussies naar Nederland!
Dankjewel Erik!
En fijn Michelle! Zo voelde ik me daar ook!
En fijn Michelle! Zo voelde ik me daar ook!
-
- Reiziger
Na enkele trips richting Azië, Midden- en Noord-Amerika besloten we ditmaal naar Australië te gaan...
Net terug van onze beste reis ooit!
https://www.youtube.com/watch?v=ctxEM5SpJM8
route:
-SOUTH AUSTRALIA
Adelaide, Glenelg, Coorong National Park, Mount Gambier
-VICTORIA
Portland, Great Ocean Road, Tower Hill National Park, Port Campbell National Park, Great Otway National Park, Apollo Bay, Kennett River, Lorne, Torguay, Geelong, Melbourne
-NORTHERN TERRITORY
Alice Springs, Stuart Highway, Lasseter Highway, Luritja Road, Watarrka National Park, Kings Canyon, Yulara, Ayers Rock, Iluru, Kata Tjuta National Park, The Olgas
-QUEENSLAND
Cairns, Tully River rafting, Daintree Rainforest National Park, Cape Tribulation, Port Douglas, Great Barrier Reef Marine Park, Flynn Reef, Airlie Beach, Whitsunday Islands, Whitehaven Beach, Hervey Bay, Fraser Island, Brisbane, Byron Bay
-NEW SOUTH WALES
Newcastle, Sydney
Net terug van onze beste reis ooit!
https://www.youtube.com/watch?v=ctxEM5SpJM8
route:
-SOUTH AUSTRALIA
Adelaide, Glenelg, Coorong National Park, Mount Gambier
-VICTORIA
Portland, Great Ocean Road, Tower Hill National Park, Port Campbell National Park, Great Otway National Park, Apollo Bay, Kennett River, Lorne, Torguay, Geelong, Melbourne
-NORTHERN TERRITORY
Alice Springs, Stuart Highway, Lasseter Highway, Luritja Road, Watarrka National Park, Kings Canyon, Yulara, Ayers Rock, Iluru, Kata Tjuta National Park, The Olgas
-QUEENSLAND
Cairns, Tully River rafting, Daintree Rainforest National Park, Cape Tribulation, Port Douglas, Great Barrier Reef Marine Park, Flynn Reef, Airlie Beach, Whitsunday Islands, Whitehaven Beach, Hervey Bay, Fraser Island, Brisbane, Byron Bay
-NEW SOUTH WALES
Newcastle, Sydney
Super vet nick? (youtube naam)
.
Ik zal ook me best gaan doen volgend jaar om zo'n filmpje in elkaar te zetten. Kan niet wachten!!! Pffff

Ik zal ook me best gaan doen volgend jaar om zo'n filmpje in elkaar te zetten. Kan niet wachten!!! Pffff
Hoe pak je dit aan =)
Hallo Reizigers!
Ik had een vraagje.
Ik wil in 2016 heel graag naar Australië toe gaan. Maar dat is dan ook echt het enige wat ik weet..
Wat is nou handig om te weten of hoe pak ik dingen aan? Ik wil namelijk in me eentje gaan maar vind het lastig hoe ik dit moet invullen. Het liefst wil ik niet werken maar gewoon rondreizen. Of werken voor kleine periode's.
Hebben jullie goede sites waar ik dingen kan boeken en vinden of zelf tips?
Liefs
Ik had een vraagje.
Ik wil in 2016 heel graag naar Australië toe gaan. Maar dat is dan ook echt het enige wat ik weet..
Wat is nou handig om te weten of hoe pak ik dingen aan? Ik wil namelijk in me eentje gaan maar vind het lastig hoe ik dit moet invullen. Het liefst wil ik niet werken maar gewoon rondreizen. Of werken voor kleine periode's.
Hebben jullie goede sites waar ik dingen kan boeken en vinden of zelf tips?
Liefs
Wat leuk! Een van de belangrijkste dingen is om te weten in welk seizoen je gaat. Het is fijn hier rekening mee te houden in Australie, want je wilt wel optimaal genieten. Ga bijvoorbeeld niet in de Australische zomer naar het noorden ivm het regenseizoen en in de australische winter is het in het zuiden niet warm.
Hier op de site is al veel te lezen. Daarnaast zijn er genoeg reisorganisaties waar je een ticket kunt boeken. Dit kan ook op verschillende vliegtuigmaatschappijen. Maar misschien handig om te weten op welke stad je wilt vliegen.
Hier op de site is al veel te lezen. Daarnaast zijn er genoeg reisorganisaties waar je een ticket kunt boeken. Dit kan ook op verschillende vliegtuigmaatschappijen. Maar misschien handig om te weten op welke stad je wilt vliegen.
-
- Reisexpert
.................Je zit er bovenop!
Heb je al eens op deze site rondgesnuffeld?
Ik zou eens beginnen bij de reisinformatie over Australië.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/
Veel plezier met de voorpret!
Heb je al eens op deze site rondgesnuffeld?
Ik zou eens beginnen bij de reisinformatie over Australië.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/
Veel plezier met de voorpret!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Nog geen Hostel in Sydney?????????
Ik mag jammer genoeg om medische reden op korte termijn niet vliegen dus kan niet in Sydney komen met Oud en Nieuw. Ik had wel al een hostel geboekt in het centrum van 30-12-2014 t/m 04-01-2015, Male room. Interesse stuur een e-mail naar nietser@gmail.com
Ik mag jammer genoeg om medische reden op korte termijn niet vliegen dus kan niet in Sydney komen met Oud en Nieuw. Ik had wel al een hostel geboekt in het centrum van 30-12-2014 t/m 04-01-2015, Male room. Interesse stuur een e-mail naar nietser@gmail.com
What to do for the first time
Als je voor het eerst helemaal in je eentje gaat, wat is dan aan te raden?
Het lijkt mij fantastisch om nieuwe mensen te ontmoeten, maar ook wel eng. Ik ken de cultuur daar helemaal niet en ik ben toch een meisje die alleen is dan..
Maar met een organisatie ben ik bang dat ik dan zo vast zit aan een route, en als je dan ergens langer wilt blijven dat dat dan niet kan.. maar het is wel veilig dat je iemand kan bellen als er is gebeurd ofz.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Australië is trouwens de bestemming.

Het lijkt mij fantastisch om nieuwe mensen te ontmoeten, maar ook wel eng. Ik ken de cultuur daar helemaal niet en ik ben toch een meisje die alleen is dan..
Maar met een organisatie ben ik bang dat ik dan zo vast zit aan een route, en als je dan ergens langer wilt blijven dat dat dan niet kan.. maar het is wel veilig dat je iemand kan bellen als er is gebeurd ofz.
Australië is trouwens de bestemming.

-
Hoi,
Ik heb ervoor gekozen om als au pair te werken. Zo kan ik eerst wat werken en daarna evt. reizen.
Je hebt ook nog Australian Backpackers, een organisatie die je helpt met je reis naar Australië en volgens mij zit je bij hun niet vast aan een route. En als er wat zou zijn kan je dan altijd hun contacten.
Verder weet ik er eigenlijk ook niet het fijne van. Ik ga eerst au-pairen en dan zie ik wel weer verder! Nog een week en dan vertrek ik!!
Ik heb ervoor gekozen om als au pair te werken. Zo kan ik eerst wat werken en daarna evt. reizen.
Je hebt ook nog Australian Backpackers, een organisatie die je helpt met je reis naar Australië en volgens mij zit je bij hun niet vast aan een route. En als er wat zou zijn kan je dan altijd hun contacten.
Verder weet ik er eigenlijk ook niet het fijne van. Ik ga eerst au-pairen en dan zie ik wel weer verder! Nog een week en dan vertrek ik!!

Re: What to do for the first time
Dit hangt een beetje van jezelf af en wat je wilt.Sjouk2 schreef:Als je voor het eerst helemaal in je eentje gaat, wat is dan aan te raden?
Het is inderdaad erg spannend, zeker de eerste keer, maar alleen ben je eigenlijk nooit wanneer je open staat voor nieuwe contacten. De cultuur in Australië is erg gemakkelijk om aan te wennen dus zou me daar geen zorgen over makenSjouk2 schreef: Het lijkt mij fantastisch om nieuwe mensen te ontmoeten, maar ook wel eng. Ik ken de cultuur daar helemaal niet en ik ben toch een meisje die alleen is dan..

Met een organisatie zit je niet vast aan een route. Zij regelen wel wat papierwerk voor je en vertellen je waar je een bankrekening kunt openen en waar je jezelf kunt inschrijven voor als je werk zoekt. Deze dingen kun je ook gemakkelijk zelf (als je dat in Nederland ook kunt). Het kan wel een veiliger gevoel geven en dat is dan ook iets waar je voor betaalt.Sjouk2 schreef: Maar met een organisatie ben ik bang dat ik dan zo vast zit aan een route, en als je dan ergens langer wilt blijven dat dat dan niet kan.. maar het is wel veilig dat je iemand kan bellen als er is gebeurd ofz.
Als er iets gebeurd moet je meestel terugvallen op je reisverzekering. Hier zou ik dan sneller geld in investeren, want zij regelen de dingen als er iets (ergs) gebeurt. Zorg dat je bij aankomst in ieder geval je vervoer van het vliegveld naar een leuk druk hostel regeld hebt net als de eerste paar nachten in het hostel. Kies een plek dat lekker centraal licht (en ook wat meer kost dan normaal) en ga vandaaruit op onderzoek uit. Overal ontmoet je mensen waar je mee verder kunt reizen zoals je zelf wilt.
Hoe lang ben je in Australië? En waar ga je au-pairen? Ben erg benieuwd hoe je dit geregeld hebt trouwens!Sannsaroundtheworld schreef: Verder weet ik er eigenlijk ook niet het fijne van. Ik ga eerst au-pairen en dan zie ik wel weer verder! Nog een week en dan vertrek ik!!
Nog maar een paar dagen tot vertrek...
-
Het plan is om een jaar in Australië te vertoeven, daarna wil ik ergens anders heen waar ik me divemaster wil halen 
Ik ga in Karratha, (Western Australia) werken bij een gezin met twee kinderen.
Heb dit via au pair world geregeld. Een soort van bemiddelingen website voor gastgezinnen en au pair, je kan daar gratis een profiel aanmaken en gezinnen zoeken. Je kan dan een standaard mail naar een gastgezin sturen, maar je mag geen contactgegevens geven. Als je dat wil dan moet je een abonnement nemen op de website, maar meestal hebben de gezinnen dat al en die sturen dan hun privé mail adres om verder te mailen.
Nog maar 4 nachtjes, mijn inpak chaos is begonnen
!

Ik ga in Karratha, (Western Australia) werken bij een gezin met twee kinderen.
Heb dit via au pair world geregeld. Een soort van bemiddelingen website voor gastgezinnen en au pair, je kan daar gratis een profiel aanmaken en gezinnen zoeken. Je kan dan een standaard mail naar een gastgezin sturen, maar je mag geen contactgegevens geven. Als je dat wil dan moet je een abonnement nemen op de website, maar meestal hebben de gezinnen dat al en die sturen dan hun privé mail adres om verder te mailen.
Nog maar 4 nachtjes, mijn inpak chaos is begonnen