Overnachten in Managua of juist niet ivm veiligheid?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Rose
Vakantieganger

Overnachten in Managua of juist niet ivm veiligheid?

Bericht door Rose »

Hoi allemaal!

2 Januari vlieg ik naar Managua, om vervolgens in 3 weken tijd Nicaragua (en misschien een klein stukje Costa Rica) te gaan ontdekken. Nu is mijn vraag aan jullie; ik hoor van iedereen dat je de grote steden (met name hoofdsteden) in Centraal Amerika zoveel mogelijk moet vermijden... Helaas kom ik pas om 10 uur 's avonds aan, en wil dus niet nog een heel eind moeten reizen voordat ik ergens een bed in kan kruipen. Is het dan het verstandigst om gewoon een nachtje in Managua te verblijven? Ik heb al een hostel gezien die ook airport pick-ups regelt, dus dat leek me sowieso wel handig. En is het dan aan te raden gelijk de volgende dag te vertrekken? Of is het dus juist de moeite om die avond van aankomst wat langer te reizen en gelijk door te gaan naar bijv. Granada?

Als iemand nog tips qua route/must-sees heeft hoor ik dat ook graag! ;)
Erik
Site Admin

Re: Overnachten in Managua of juist niet ivm veiligheid?

Bericht door Erik »

Managua vond ik geen leuke stad. Heb hem alleen gezien vanuit de bus en overdag en dat bleek al voldoende om het ook een volgende keer weer te vermijden.

Granada is een uurtje rijden met de taxi dus zeker ook het overwegen waard (en misschien wel sneller dan de stad in). Wij hebben toen overnacht in Pension Casa Sacuanjoche. Zij kunnen ook een pickup voor je regelen vanaf het vliegveld. Daarna kun je ook lekker rustig je vakantie of reis beginnen omdat je niet daarna de volgende dag weer op pad hoeft. Ik zou dat extra uurtje reizen, moe ben je sowieso maar om na een reis de volgende dag weer op pad te moeten en ook de stad in te moeten lijkt mij minder prettig.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Wat grappig Erik, daar heb ik ook overnacht!

Ik landde ook rond een uur of 10 's avonds en ben meteen doorgegaan naar Granada. Ik heb inderdaad via mijn accommodatie een airporttransfer geregeld. Echt een aanrader!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Volgens mij heb ik je die tip destijds ook per mail gegeven. :) Kwam mailtjes naar jou toevallig tegen toen ik naar de naam van het hotel zocht.
Iguessyouknow

Bericht door Iguessyouknow »

Wij landen 7 januari ook in Managua, we hebben er juist heel bewust voor gekozen om wel in managua te overnachten.

Zo kunnen we in alle rust starten en acclimatiseren voor dat we echt gaan reizen, tot nu toe bij al onze reizen gedaan en werkt voor ons erg goed.

http://www.dutch.hostelworld.com/hostel ... b&sc_pos=2

Dit leek ons wel een aardig hostel, en hebben daar dan ook geboekt voor de 1e nacht.

O...zie nu pas dat het om gisteravond ging haha, ben benieuwd wat je uiteindelijke keuze is geworden ;)
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Juist dat acclimatiseren kan zo goed in Granada, omdat het een hele fijne, rustige stad is. Het is veilig, je kunt gemakkelijk de straat op en is een fijne plek om te wennen. Het is vlakbij Managua gelegen, dus of je nu een uurtje naar Granada rijdt of bijv 30/40 minuten naar je hostel in het midden in het centrum van Managua, maakt qua tijd niet heel veel uit. Daarom gaan de meeste reizigers gelijk door.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Plaats reactie