Chiangmai -> Chiang rai, pai en sukothai
Chiangmai -> Chiang rai, pai en sukothai
Zoals titel zegt, ik ben samen mijn mijn vriendin onze eerste Thailand reis en tevens eerste backpack reis aan het plannen. Nu hebben we een grof opgezet plan van zo'n 3,5 a 4 weken. De planning is een week chiang mai, maar is het vanuit daar ook makkelijk te doen om chiang rai, pai( op de motor) en sukothai te bezoeken? Als dag trips bijvoorbeeld. Of beter 3 dagen chiang mai dan 2 dagen pai, 2 dagen sukothai en dan rai.
Dit is onze laatste stop in het noorden. vanuit daar een vlucht naar het zuiden. ik weet niet of 1 van deze plaatsen een vliegveld heeft dan ons naar het zuiden kan vliegen. Dit dat als laatste.
En wat ik me afvraag, bijv de afstand chiang mai naar chiang rai. wordt dit gedaan met taxi? tuktuk?
Zelfde geld voor bijvoorbeeld bkk. Onze aankomst is BKK, daarna willen we naar river kwai. Hoe is zoiets het makkelijkste te reizen?
Groeten nick (nu al thailand gek)
Dit is onze laatste stop in het noorden. vanuit daar een vlucht naar het zuiden. ik weet niet of 1 van deze plaatsen een vliegveld heeft dan ons naar het zuiden kan vliegen. Dit dat als laatste.
En wat ik me afvraag, bijv de afstand chiang mai naar chiang rai. wordt dit gedaan met taxi? tuktuk?
Zelfde geld voor bijvoorbeeld bkk. Onze aankomst is BKK, daarna willen we naar river kwai. Hoe is zoiets het makkelijkste te reizen?
Groeten nick (nu al thailand gek)
Re: Chiangmai -> Chiang rai, pai en sukothai
Hoi nick.
Thailand super vet
. Gaan jullie te gek vinden.
Maar goed, op een aantal vragen kan ik wel antwoord geven. Pai is helemaal geweldig
een hippie dorp en super gezellig. Wij zaten toen in happy house bij frits, mss iets voor jullie. Maar om met de motor vanuit chaing mai naar pai te rijden, is mooi maar heel veel berg op berg af en slinger weggetjes, ligt er een beetje aan hoe ervaren je bent op de motor. Las hier een tijdje geleden wel dat je scooter/motor kon huren in chaing mai en dan weer afgeven in pai. Verder kan je vanuit chaing mai vliegen waar dit precies is weet ik niet. Sukhothai is het dorp met veel historie en waar het allemaal begonnen is ( als ik het goed heb) maar dat kan je met 1 dagje gezien hebben, het is daar over het algemeen heel stil.
Voor de rest zijn er genoeg forum leden die je overige vragen kunnen beantwoorden.
Goeie reis en veel plezier.
Gr Tom
Thailand super vet

Maar goed, op een aantal vragen kan ik wel antwoord geven. Pai is helemaal geweldig

Voor de rest zijn er genoeg forum leden die je overige vragen kunnen beantwoorden.
Goeie reis en veel plezier.
Gr Tom
Afhankelijk van je budget en interesses lijkt het mij handig om je route als volgt te doen:
Bij aankomst in Bangkok eerst 1 nacht een hotel om bij te komen en te acclimatiseren. Of meer als je wil shoppen of Bangkok verkennen.
Dan per trein naar Kanchanaburi River Kwai (2 nachten)
1 dag reizen naar Chiang Mai, per nachttrein.
Per trein:
(Een handige site)
http://www.seat61.com/Thailand.htm
Als je erg in oude tempels geïnteresseerd bent kun je onderweg in Phitsanulok uitstappen en met de bus naar Sukothai, een dagtocht vanuit Chiang Mai is geen optie. Te ver. Kost je wel een dag. Met de (nacht) trein verder naar Chiang Mai. Of 1 nacht in Sukothai blijven.
Dan vanuit Chiang Mai (minstens 4 dagen) dagtocht per bus naar Chiang Rai of 1 nacht blijven.
Terug in Chiang Mai per minivan of motor( heb je motorrijbewijs?) naar Pai en daar ook minstens 2 nachten blijven.
Dan ook het leuke stadje Mae Hong Son bezoeken. ( 2 nachten)
En weer terug naar Chiang Mai.
Persoonlijk zou ik niet veel van tevoren vastleggen, misschien is het wel handig om de nachttrein met slaapplaats te boeken.
Je kunt dan overal net zo lang blijven als je wil.
Het vliegtuig boeken is ook wel handig.
Vanuit Chiang Mai kun je met verschillende maatschappijen naar het zuiden vliegen. Hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper. Air Asia heeft soms hele goedkope aanbiedingen, tip: schrijf je in voor de nieuwsbrief.
Ik hoop dat je hier aan wat hebt.
Succes verder met de planning!
Bij aankomst in Bangkok eerst 1 nacht een hotel om bij te komen en te acclimatiseren. Of meer als je wil shoppen of Bangkok verkennen.
Dan per trein naar Kanchanaburi River Kwai (2 nachten)
1 dag reizen naar Chiang Mai, per nachttrein.
Per trein:
(Een handige site)
http://www.seat61.com/Thailand.htm
Als je erg in oude tempels geïnteresseerd bent kun je onderweg in Phitsanulok uitstappen en met de bus naar Sukothai, een dagtocht vanuit Chiang Mai is geen optie. Te ver. Kost je wel een dag. Met de (nacht) trein verder naar Chiang Mai. Of 1 nacht in Sukothai blijven.
Dan vanuit Chiang Mai (minstens 4 dagen) dagtocht per bus naar Chiang Rai of 1 nacht blijven.
Terug in Chiang Mai per minivan of motor( heb je motorrijbewijs?) naar Pai en daar ook minstens 2 nachten blijven.
Dan ook het leuke stadje Mae Hong Son bezoeken. ( 2 nachten)
En weer terug naar Chiang Mai.
Persoonlijk zou ik niet veel van tevoren vastleggen, misschien is het wel handig om de nachttrein met slaapplaats te boeken.
Je kunt dan overal net zo lang blijven als je wil.
Het vliegtuig boeken is ook wel handig.
Vanuit Chiang Mai kun je met verschillende maatschappijen naar het zuiden vliegen. Hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper. Air Asia heeft soms hele goedkope aanbiedingen, tip: schrijf je in voor de nieuwsbrief.
Ik hoop dat je hier aan wat hebt.
Succes verder met de planning!
Kijk. Hier heb ik zeker wat aan. Misschien toch maar eens denken om sukothai weg te laten. Als dat allrmaal lastig wordt. Even afwachten nkunnen we altijd daar nog beslissen. We willen ook nog gaan duiken in koh tao. En koh lanta en phi phi. Druk druk
Motor rijden is Geem enkel probleem. Rijd al 4 jaar. En rijd wedstrijden in het onk. (Nederlands kampioenschap) Enduro.
Ik hoorde dat naar pai met busje een hel is. Vamdaag keus voor de motor.
Ik hoorde dat naar pai met busje een hel is. Vamdaag keus voor de motor.
Nou gemonde, ik ga ook liever met eigen vervoer, in ons geval een huurauto, naar Pai.
Maar we zijn ook wel met de minivan geweest.
Als je die bij het grote busstation boekt, kun je de plaatsen voorin bespreken.
Sommige mensen nemen een pilletje, wij hebben dat niet nodig.
Hoewel het horen en zien van je wagenzieke medepassagiers ook niet meevalt
Maar we zijn ook wel met de minivan geweest.
Als je die bij het grote busstation boekt, kun je de plaatsen voorin bespreken.
Sommige mensen nemen een pilletje, wij hebben dat niet nodig.
Hoewel het horen en zien van je wagenzieke medepassagiers ook niet meevalt

Hoi Nick,
zou zoals al aangegeven eerst in bkk blijven vandaar met trein of bus naar kanchanaburi.
vandaar met de nachttrein naar chiang mai ( sukothai weg laten is voor 2 dagen mooi maar meer niet)
blijf in chiang mai zeker 4 a 5 dagen veel te doen en te zien.
vanuit chiang mai met de mini van naar pai , is best te doen trip duurt 3 uur met een kort tussenstop. vertrek vanaf arcada 2 busstation.
al genoemde guesthouse happy house is zeker een aanrader , heb daar zelf 1 week gezeten, is ongeveer 10 minuten naar pai mainstreet.
ik zelf vond mea hong song niet mooi.
vanuit pai via chiang mai naar chiang rai is mogelijk maar is wel 2 x 3 uur met de minivan/bus.
in chiang rai heb ik chian guesthouse gehad, gerweldig guesthouse gerunt door broer en zus, met klein zwembad. en een geweldige keuken voor weinig bathjes. vanuit hier kun je met de bus alle kanten op white tempel, myarmar, gouden driehoek,.
daarna kun je kiezen of vanaf chiag rai naar bkk vliegen en dan naar het zuiden.
of je gaat terug naar chiang mai en dan direct naar het zuiden met air asia(goedkoopst)
veel plezier ik ga 6 december voor 2 maanden die kant op
zou zoals al aangegeven eerst in bkk blijven vandaar met trein of bus naar kanchanaburi.
vandaar met de nachttrein naar chiang mai ( sukothai weg laten is voor 2 dagen mooi maar meer niet)
blijf in chiang mai zeker 4 a 5 dagen veel te doen en te zien.
vanuit chiang mai met de mini van naar pai , is best te doen trip duurt 3 uur met een kort tussenstop. vertrek vanaf arcada 2 busstation.
al genoemde guesthouse happy house is zeker een aanrader , heb daar zelf 1 week gezeten, is ongeveer 10 minuten naar pai mainstreet.
ik zelf vond mea hong song niet mooi.
vanuit pai via chiang mai naar chiang rai is mogelijk maar is wel 2 x 3 uur met de minivan/bus.
in chiang rai heb ik chian guesthouse gehad, gerweldig guesthouse gerunt door broer en zus, met klein zwembad. en een geweldige keuken voor weinig bathjes. vanuit hier kun je met de bus alle kanten op white tempel, myarmar, gouden driehoek,.
daarna kun je kiezen of vanaf chiag rai naar bkk vliegen en dan naar het zuiden.
of je gaat terug naar chiang mai en dan direct naar het zuiden met air asia(goedkoopst)
veel plezier ik ga 6 december voor 2 maanden die kant op
Het noorden hebben we nu wel zoals we hem willen,
voor de rest het zuiden
De nacht trein gaan we denk ik voor 2e klas slaap plek. Of zouden jullie toch echt voor 1e klas gaan?
2900 baht voor 2 persoon is 1e klas. Als ik nu boek. Maar we boeken daar pas
We willen naar koh Tao om een padi te gaan halen, koh kood spreekt ons aan.
We willen ook koh phi phi gaan zien. Deze 3 eilanden in 1,5 week. Lukt wel toch?
Koh Lanta twijfel ik ook nog over. Ik weet niet welke kant we in de maand juli/aug het beste
kunnen bezoeken. Oost kust of west kust
voor de rest het zuiden
De nacht trein gaan we denk ik voor 2e klas slaap plek. Of zouden jullie toch echt voor 1e klas gaan?
2900 baht voor 2 persoon is 1e klas. Als ik nu boek. Maar we boeken daar pas
We willen naar koh Tao om een padi te gaan halen, koh kood spreekt ons aan.
We willen ook koh phi phi gaan zien. Deze 3 eilanden in 1,5 week. Lukt wel toch?
Koh Lanta twijfel ik ook nog over. Ik weet niet welke kant we in de maand juli/aug het beste
kunnen bezoeken. Oost kust of west kust
Volgens mij liggen de eilanden die jij noemt een heel eind van elkaar vandaan.
Koh phi phi ligt bij Koh Lanta,
Koh Tao bij Koh Samui in de buurt (relatief)
En Koh Kood bij het grote eiland Koh Chang.
Kijk er maar eens de kaart op na. Al deze eilanden in 1,5 week lijkt mij lastig gezien het reizen. Maar zelf nooit geprobeerd hoor.
In welke tijd ga je?
Duiken op Koh Tao is prima in onze zomermaanden, november december is daar regentijd.
Ik vertrek vandaag naar Koh Lanta, nieuw voor ons dus ik ben benieuwd.
P.s. Mae Hong Son is geen uitgaansstadje, maar daar kun je wel weer trekkings doen.
Koh phi phi ligt bij Koh Lanta,
Koh Tao bij Koh Samui in de buurt (relatief)
En Koh Kood bij het grote eiland Koh Chang.
Kijk er maar eens de kaart op na. Al deze eilanden in 1,5 week lijkt mij lastig gezien het reizen. Maar zelf nooit geprobeerd hoor.
In welke tijd ga je?
Duiken op Koh Tao is prima in onze zomermaanden, november december is daar regentijd.
Ik vertrek vandaag naar Koh Lanta, nieuw voor ons dus ik ben benieuwd.
P.s. Mae Hong Son is geen uitgaansstadje, maar daar kun je wel weer trekkings doen.
Even landkaart bij gepakt. Koh kood gaat hem idd niet worden denk ik. Iemand een vergelijkbaar eiland? Niet toeristisch, wel wat hostels. Meer richting het zuiden.
Hoi
koh pragnang kan rustig zijn, maar tijdens fullmoon party is het vol vol vol
koh samui is de laatste jaren volgegroeit met wat je maar op kunt noemen alles voor de toeristen ( mijn menig niet naar toe gaan)
de westkust daar ben ik zelf niet bekend mee, maar er zijn eilanden genoeg daar maar daar kan ik je dus niet met helpen
maar met google kom je ver
koh pragnang kan rustig zijn, maar tijdens fullmoon party is het vol vol vol
koh samui is de laatste jaren volgegroeit met wat je maar op kunt noemen alles voor de toeristen ( mijn menig niet naar toe gaan)
de westkust daar ben ik zelf niet bekend mee, maar er zijn eilanden genoeg daar maar daar kan ik je dus niet met helpen
maar met google kom je ver
Lijkt me erg lastig een eiland dat niet toeristisch is. En waar je dan toch wat hostels en restaurants kunt vinden.
Ik ben nu op Koh Lanta en dat staat bekend als tamelijk rustig, maar wij vinden het druk!
Het hangt er ook echt vanaf wanneer je gaat, in de Hollandse zomer zal het hier wel rustig zijn.
Ik hoop voor je dat er iemand hier je kan helpen.
Succes!
Ik ben nu op Koh Lanta en dat staat bekend als tamelijk rustig, maar wij vinden het druk!
Het hangt er ook echt vanaf wanneer je gaat, in de Hollandse zomer zal het hier wel rustig zijn.
Ik hoop voor je dat er iemand hier je kan helpen.
Succes!
-
- Reisexpert
In juli en augustus zijn veel (rustige) eilanden aan de westkust niet toegankelijk...
Er zijn genoeg leuke en ook rustige eilandjes, zoals Ko Payam, Ko Chang (niet het grote vlakbij Cambodja), Kom Jum, Ko Kradan, Ko Muk, Ko Bulon etc..., maar het probleem is dat ze niet altijd bereikbaar zijn buiten het seizoen.
Als je geluk hebt met het weer, vaart er soms wel een boot naar de kleinere eilandjes. Ko Lanta is inderdaad rustig. In het hoogseizoen is het drukker, maar ik vind het meestal nog niet zo druk "voelen", afhankelijk van waar je zit.
Kun je het niet open laten en even afwachten wat het weer doet?
Er zijn genoeg leuke en ook rustige eilandjes, zoals Ko Payam, Ko Chang (niet het grote vlakbij Cambodja), Kom Jum, Ko Kradan, Ko Muk, Ko Bulon etc..., maar het probleem is dat ze niet altijd bereikbaar zijn buiten het seizoen.
Als je geluk hebt met het weer, vaart er soms wel een boot naar de kleinere eilandjes. Ko Lanta is inderdaad rustig. In het hoogseizoen is het drukker, maar ik vind het meestal nog niet zo druk "voelen", afhankelijk van waar je zit.
Kun je het niet open laten en even afwachten wat het weer doet?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Ik weet niet hoe het weer hier is in jouw tijd, maar dit lijkt me wel wat.
http://tipsthailand.nl/koh-rok-kamperen/
Of mag ik dit niet hier plaatsen Erik?
http://tipsthailand.nl/koh-rok-kamperen/
Of mag ik dit niet hier plaatsen Erik?
-
- Wereldreiziger
Veel van je vragen, zoals is er een vliegveld enz., worden beantwoord als je Travel Survival Kit doorleest. Staat het haarfijn in.
Chiang Mai/Chiang Rai zou ik zeker niet per tuktuk doen. Leuke karretjes maar wel voor een korte afstand. Het openbaar vervoer tussen deze plaatsen is, net zoals overal in Thailand prima en spotgoedkoop. Als je met een lange afstandsbus reist van bijvoorbeeld Bangkok naar Krabi kun je een plaats reserveren in een bus met extra beenlengte en een hapje eten onderweg. Vervoer met een gehuurde motor of brommer kan, maar alleen als je daar in Nederland ook ervaring mee hebt. Zo niet, dan kan je meemaken hoe een Thais ziekenhuis er van binnen uitziet. Het is buiten de steden niet heel erg druk, maar de stijl van rijden wijkt wel af van de onze en die kun je al niet netjes noemen.
Voor Chiang Mai zou ik niet een hele week reserveren. Is er erg druk, wordt overlopen door toeristen. Pak een paar dagen in Mea Hong Son. Kan per bus. Kun je de omgeving inclusief de 'langnekken' bekijken. Van daaruit kan je terugvliegen naar Chiang Mai en met de nachtbus naar Bangkok. Veel plezier.
Chiang Mai/Chiang Rai zou ik zeker niet per tuktuk doen. Leuke karretjes maar wel voor een korte afstand. Het openbaar vervoer tussen deze plaatsen is, net zoals overal in Thailand prima en spotgoedkoop. Als je met een lange afstandsbus reist van bijvoorbeeld Bangkok naar Krabi kun je een plaats reserveren in een bus met extra beenlengte en een hapje eten onderweg. Vervoer met een gehuurde motor of brommer kan, maar alleen als je daar in Nederland ook ervaring mee hebt. Zo niet, dan kan je meemaken hoe een Thais ziekenhuis er van binnen uitziet. Het is buiten de steden niet heel erg druk, maar de stijl van rijden wijkt wel af van de onze en die kun je al niet netjes noemen.
Voor Chiang Mai zou ik niet een hele week reserveren. Is er erg druk, wordt overlopen door toeristen. Pak een paar dagen in Mea Hong Son. Kan per bus. Kun je de omgeving inclusief de 'langnekken' bekijken. Van daaruit kan je terugvliegen naar Chiang Mai en met de nachtbus naar Bangkok. Veel plezier.