Vanuit Pakse via eiland terug naar Bangkok
Vanuit Pakse via eiland terug naar Bangkok
Hoi medereizigers!
Mijn vriend en ik zijn onze reis een beetje aan het plannen maar lopen aan het einde wat vast.. Vanuit Bangkok vliegen we naar Luang Prabang en reizen naar het zuiden tot Pakse. We willen graag afsluiten met een paar dagen relaxen aan het strand. Wat is het handigste om te doen? Terug reizen naar Bangkok en vanuit daar naar een eiland gaan of bijvoorbeeld via de Cambodjaanse eilanden terug naar Bangkok? We willen het liefst zo min mogelijk reizen.. Vliegen zou ook een optie zijn..
Ik hoor graag of jullie tips hebben!
Mijn vriend en ik zijn onze reis een beetje aan het plannen maar lopen aan het einde wat vast.. Vanuit Bangkok vliegen we naar Luang Prabang en reizen naar het zuiden tot Pakse. We willen graag afsluiten met een paar dagen relaxen aan het strand. Wat is het handigste om te doen? Terug reizen naar Bangkok en vanuit daar naar een eiland gaan of bijvoorbeeld via de Cambodjaanse eilanden terug naar Bangkok? We willen het liefst zo min mogelijk reizen.. Vliegen zou ook een optie zijn..
Ik hoor graag of jullie tips hebben!
Re: Vanuit Pakse via eiland terug naar Bangkok
Vliegen lijkt mij het snelst, maar je zal volgens mij hoe dan ook nog best een hele afstand moeten afleggen. Iemand die hierop verder het antwoord weet?
Ik heb in Pakse gewoond, maar dit gaat voornamelijk over het verlaten van Pakse
Ik zou vanuit Pakse naar Si Phan Don (4000 Eilanden) gaan en daar wat relaxen. Daarna zou je Cambodja in kunnen gaan, maar je moet dan nog ver reizen naar het zuiden van Cambodja. Je kunt in Pakse ook de bus nemen naar Ubon Ratchathani in Thailand en vanuit daar naar Bangkok vliegen (of rechtstreeks naar het zuiden van Thailand). Vanuit Pakse vliegen kan ook maar is een stuk duurder meestal.

Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Bedankt voor de reactie! We willen heel graag aan het strand afsluiten en aangezien er volgens mij bij de 4000 eilanden weinig mogelijkheden tot zwemmen/snorkelen zijn, moeten we daarvoor wat reizen.. Ik denk dat we vanuit Pakse inderdaad naar Ubon Ratchathani en vanuit daar verder naar Bangkok of rechtstreeks naar het zuiden van Thailand..
Mocht iemand nog tips hebben, zijn welkom!
Mocht iemand nog tips hebben, zijn welkom!

De eilanden in Thailand in zee en de eilanden in Laos in de Mekong zijn inderdaad erg anders. Je kunt zwemmen in Laos, maar snorkelen zal je weinig verder brengen omdat het zicht vaak niet meer als een paar cm zal zijn
Maar dan nog is het wel de moeite van een bezoek waard (Bolaven Plateau is ook de moeite en vanuit Pakse prima te bereiken).
Van Pakse naar Ubon is prima te doen zoals ik al eerder gepost heb. En dan kun je makkelijk verder.
Geniet ervan!

Van Pakse naar Ubon is prima te doen zoals ik al eerder gepost heb. En dan kun je makkelijk verder.
Geniet ervan!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts