Vietnam, Cambodja, Laos

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Sollermarc

Vietnam, Cambodja, Laos

Bericht door Sollermarc »

Heey allemaal!

Mijn vriendin en ik reizen september 2015 naar waarschijnlijk Hanoi,
en willen daar beginnen met totaal 8 maanden ZO Azie. (Dit is onze eerste reis)

Nou lijkt het ons wat om in totaal 9 weken in Vietnam, Cambodja en Laos door te reizen om uiteindelijk voor of op eind november in Chiang Mai te zijn..

Is dit realistisch qua tijdspan?
Weten natuurlijk nog niet precies waar we heen willen, maar wel dat we niet willen haasten en ons druk maken om ergens te komen (behalve eind november halen)! Dus niet te snel reizen heeft onze voorkeur.

Thnxxx alvast... :)

Groetjes marc
wim van brink
Wereldreiziger

Re: Vietnam, Cambodja, Laos

Bericht door wim van brink »

Hallo,

Vietnam, Laos en Cambodja kan uitstekend in negen weken. Als je acht maanden de tijd hebt zou ik mijzelf niet vast willen leggen in een tijdspanne. Maak een ruwe planning en laat het er vanaf hangen hoe leuk je het ergens vindt. Dat is in mijn ogen bepalend. Wij reizen altijd op deze manier en het bevalt prima.
wim van brink
Wereldreiziger

Bericht door wim van brink »

Hallo,

Nog even wat toevoegen. Voor het eerst door Azië reizen heeft een behoorlijke invloed op je. Om die reden zou ik het bij aanvang van de reis rustig aan doen om alles goed op je in te laten werken.
Sollermarc

Bericht door Sollermarc »

Heey wim,

Bedankt voor je reactie.

De reden dat we eind november in chiang mai willen zijn is een festival daar in de buurt waar we beide heel erg graag heen willen.. Voor de rest van onze reis willen we dan ook niks plannen om ergens te zijn.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ook ik denk dat 9 weken voldoende is. Wat langer zou je nog wat meer gelegenheid geven om het rustig aan te doen, maar ook dit kan prima.

In de landen is het overal (vooral op de wat meer bereisde paden) vrij makkelijk om van punt A naar punt B te geraken. In Vietnam is het wat drukken en chaotischer, in Cambodja al een heel stuk minder, en in Laos is het wat dat betreft soms net alsof iedereen slaapt (vooral weg van de paar grotere plaatsen). Thailand is weer wat 'sneller' op veel plaatsen.

Geniet ervan met volle teugen en vergeet in Laos niet om bij me op de koffie (of wat anders) te komen als ik er ben op dat moment.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie