Maar het lijkt mij wel super mooi, heb er zin in

Reisfreaks schreef:Er lopen van noord naar zuid maar 2 grote wegen...en alles is superduidelijk aangeven, dus ook in het Engels. Wij hadden tomtom bij de autohuur en op het mobieltje maar we hebben het amper nodig gehad.
Voor ons was het een van de fijnste reizen ooit, mede door de inwoners van Jordanië.![]()
Enkele voorbeelden, op zoek naar een lekker bakje koffie in de plaats Irbid, stoppen we bij een restaurantje...tenminste dat dachten we. Blijkt het en bakkerij te zijn, waar ze geen koffie hebben. De eigenaar maakt een praatje met ons en zegt dat we even moeten gaan zitten. Hij verlaat de bakkerij en loopt naar de overkant waar hij bij de autogarage 2 bakjes koffie scoort voor ons. Hij serveert allerlei zoete lekkernijen en pakt nog een kartonnen doos waar hij lekkers in stopt voor onderweg. Als we weer op pad willen gaan vragen we om af te rekenen en hij antwoord: Welcome to Jordan.![]()
Onderweg vragen we een voorbijganger of hij ergens een goed restaurantje weet waar we kunnen eten, zegt hij...kom thuis bij mij , mijn vrouw en 2 dochters zijn er ook en anders weet ik nog een leuke plek in het dorp![]()
en zo ging het werkelijk waar de gehele vakantie.....ongekende gastvrijheid.
Ook in Wadi Rum bij de tentenkampen..een uurtje kletsen met de gids kon echt niet...mooie verhalen over vroeger
Good times!!
Jenny schreef:Ik was in 2003 in Jordanië. De mensen zijn inderdaad superaardig!
Maar.... Met name in richting zuiden (Aqaba en de grens met Saudi Arabië) keek men toen behoorlijk neer op vrouwen. Ik werd compleet genegeerd!
Ook heb ik bij Petra een vervelende ervaring gehad met een taxichauffeur (hij kneep in m'n tieten). Ik zou daarom als vrouw niet snel meer alleen in een taxi stappen.
(Ik heb geen aangifte gedaan toen. Ik had geen zin de situatie aan de politie uit te leggen. Wel heb ik in de eerste moskee die ik tegenkwam Allah gevraagd de man te straffen voor zijn daden)
Reisfreaks schreef:Wij zijn 4 dagen gebleven in Aqaba (einde vakantie) we hebben de stad bekeken, gesnorkeld, een excursie gedaan met de Neptune glassboat ( onderwaterboot geheel van glas) die vaart langs mooi koraal en een gezonken schip/tank. 's Avonds lekker terrassen in het centrum
Ik merk dat je je snel aangevallen voelt ookal reageer ik in het algemeen.Jenny schreef:Ik ben ook in december geweest.
P.S. Ik zit en zat nooit voorin in een taxi. Niet te snel conclusies trekken, chauffeurs kunnen nl uitstappen. Daarnaast droeg ik een lange broek en een lompe fleece, niks uitdagends.
InTheClouds schreef: Ik heb gelezen dat je nooit voor moet zitten in een taxi dus daar ga ik wel rekening mee houden. Over kleding hoef ik mij zelf geen zorgen te maken.
Ik voel me niet aangevallen hoorInTheClouds schreef:Ik merk dat je je snel aangevallen voelt ookal reageer ik in het algemeen.Jenny schreef:Ik ben ook in december geweest.
P.S. Ik zit en zat nooit voorin in een taxi. Niet te snel conclusies trekken, chauffeurs kunnen nl uitstappen. Daarnaast droeg ik een lange broek en een lompe fleece, niks uitdagends.
Ik heb nergens wat gezegd over waar in een taxi je zit en wat je aantrekt. Ik ben iemand die niet zal oordelen over iemand gedrag kledingstijl of wat dan ook. Dat is niet aan mij.
Ik kom hier op dit forum voor tips en meningen en voor de gezelligheid. Ik waardeer ieders input en mening en houd het graag luchtig.
dus bij deze bedankt voor al je reacties (PEACE)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast