Visa Thailand Maleisië en Indonesië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Vincentvandestreek

Visa Thailand Maleisië en Indonesië

Bericht door Vincentvandestreek »

Hallo,

Ik heb een vraag over visa. Ik ga in januari backpacken in Azie en wil tussen verschillende landen heen en weer reizen zoals Thailand, Maleisie en Indonesie (Bali). Ik wil geen data vastleggen omdat ik niet weet hoelang ik overal wil blijven. Zoals ik nu lees krijg je alleen een visum als je een retourticket hebt. Maar die wil ik dus niet. Hoe moet ik dit aanpakken?

Groetjes Vincent.
Jenny
Reisexpert

Re: Visa

Bericht door Jenny »

Als je overland reist kun je de gok wagen. Reis je met het vliegtuig dan kun je op de vlucht naar Thailand en Indonesie geweigerd worden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
otjejelle

Bericht door otjejelle »

ik ben van de week aangekomen in thailand met het vliegtuig. Daar kreeg ik zonder wat aan te tonen een visum voor 30 dagen. Mocht je echt zeker willen zijn dan kan je visum in nederland aanvragen. uiteraard zijn hier kosten aan verbonden. te adviseren is daarom een goedkope vlucht te boeken voor 30 euro naar een land buiten thailand of een vlucht dit je kan annuleren. Dan kan je in ieder geval wat aantonen. Kom je over land thailand in krijg je 14 dagen. Maleisië heeft volgens mij geen voorwaarde en indonesië weet ik.niet
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

otjejelle schreef:ik ben van de week aangekomen in thailand met het vliegtuig. Daar kreeg ik zonder wat aan te tonen een visum voor 30 dagen. Mocht je echt zeker willen zijn dan kan je visum in nederland aanvragen. uiteraard zijn hier kosten aan verbonden. te adviseren is daarom een goedkope vlucht te boeken voor 30 euro naar een land buiten thailand of een vlucht dit je kan annuleren. Dan kan je in ieder geval wat aantonen. Kom je over land thailand in krijg je 14 dagen. Maleisië heeft volgens mij geen voorwaarde en indonesië weet ik.niet
Bij aankomst in Thailand krijg je geen visum maar een visumvrije entree. Officieel is een vliegticket naar buiten Thailand vereist, maar immigratie doet niet moeilijkj. De luchtvaartmaatschappin echter is officieel verantwoordelijk en zij kunnen je weigeren in te checken.

Hier is al heel veel over geschreven hier, als je even zoekt vind je verschillende oplossingen/suggesties/mogelijkheden.
Torra
Reisexpert

Re: Visa Thailand Maleisië en Indonesië

Bericht door Torra »

Ook pas in Thailand.
Turkish Airlines vroeg bij inchecken of ik een VISA on Arrival nam. Ik zei ja want we hebben tickets om naar Cambodja te vliegen binnen een maand. Werd niet gecontroleerd.

Bij aankomst krijg je een stempel in je paspoort en op je departing kaart die je moet inleveren als je vertrekt. Met datum.
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Ik zag pas, dat het Thaise Consulaat in A'dam op hun site aangeeft, dat je niet door middel van tickets aan hoeft te tonen dat je het land verlaat. Zie: http://www.royalthaiconsulateamsterdam. ... stellingen...
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Globetrot schreef:Ik zag pas, dat het Thaise Consulaat in A'dam op hun site aangeeft, dat je niet door middel van tickets aan hoeft te tonen dat je het land verlaat. Zie: http://www.royalthaiconsulateamsterdam. ... stellingen...
En zoals al heel vaak aangegeven is hier, is die informatie in zoverre correct dat immigratie in Thailand niet moeilijk doet. De informatie is echter incorrect in dat de officiele regels anders zijn, en de luchtvaartmaatschappijen verantwoordelijk zijn voor d euivoering van die regels.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Mijn ervaring:

Maleisie in is geen enkel probleem met slechts een enkele reis. Meermaals gedaan vanuit andere Aziatische landen en vanuit Australie. Indonesie heb ik vanaf Maleisie per boot bezocht en dat gaf ook geen probleem (terug ook per boot, en geen probleem).

Stevenl geeft goede informatie hier en die is goed op de hoogte.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Vincentvandestreek

Bericht door Vincentvandestreek »

Bedankt allemaal van de reacties!!
Plaats reactie