Jordanië

Veel bruikbare reizigers tips voor Israël, Jordanië en Egypte. Toch nog een vraag, stel deze gerust in het forum en laat de kenners je helpen bij je reis.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Vervoer Jordanie.

Bericht door Tikva »

Dit ga je niet redden hoor met ov. We zijn in 2012 in jordanie geweest.
Wat jij wil doen kan misschien met een huurauto. Openbaar vervoer is prima maar naar veel plekken gaan weinig bussen en moet je stukken liften. Je doet er echt langer over dan je denkt.
Dagtrip Jerash kan wel maar aljun erbij dan al weer niet of je moet eerst naar aljun (in de ochtend meer bussen) en dan pas naar jerash. Zou ik niet doen met zo weinig tijd als jij hebt beter Aljun overslaan.

De stad in wat stel je je voor. Stappen in jordanie is heel lastig (zie ons reisverslag we dachten ook omdat we het op 3 op reis hadden gezien dat het wel kon). Wadi rum en dan naar wadi musa ben je de halve dag al kwijt en dan nog naar petra. Reken maar op 2 dagen voor petra en niet die paar uurtjes die je nu hebt.

Mijn advies schrappen. Wat wil je echt doen en wat niet. Andere optie auto huren maar zelfs dan is het allemaal mega krap.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Geoplay

Bericht door Geoplay »

Hey Retske en Tikva,

Ook jullie hartelijk dank voor de reacties. Ik denk dat het idd maar beter is mijn planning wat aan te passen.
Jerash en Ajlun wordt vaak gezegd dat dit gemakkelijk te combineren is met het OV, maar jou ervaring spreekt dit dus tegen Tikva. Misschien goed om dan iets te schrappen als we het te veel vinden. Dat zal dan wss het Ajlun Reserve worden of Ajlun in zijn geheel. Verder Petra en Wadi Musa maar 1,5/2 dagen van maken, dat wordt nog even kijken wat ik schrap. Ik vind het nog lastig in te schatten wat ik wel en niet wil/kan doen, ook omdat ik niet goed weet hoe alles te bereiken is.
Keuzes, lastig :P

Groeten Nick
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Mijn ervaring blijft dat Amman, Jerash en Ajlun en terug naar Amman als dagtocht goed te doen is. Hierover verschil ik van mening met Tikva.

Dat je wat dingen schrapt lijkt mij heel verstandig, denk dat je dit moet doen in dag 6 en 7 i.v.m. mindere bereikbaarheid
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Geoplay

Bericht door Geoplay »

Allemaal hartelijk dank! Het is een super vakantie geworden *O*
De uiteindelijk is het t volgende geworden:
Dag 1: vliegen Dusseldrof ==> Amman
Dag 2: Dagtrip Ajloun en Jerash
Dag 3: Wadi Rum (hoopte in het zelfde bedoeienenkamp te zitten als mensen die we hadden leren kennen, helaas niet gelukt)
Dag 4 en 5: Petra
Dag 6, 7 en 8: Aqaba (18:00 de laatste bus terug naar Amman)
Dag 9: Dagtrip Wadi Mujib
Dag 10: Dagtrip Madaba, Mount Nebo en de dode zee
Dag 11: Trekpleisters Amman
Dag 12: Terug vliegen

We verbleven in Amman in Cliff Hotel, een goedkoop hostel/hotel die goedkope dagtrips aanbiedt en je ook helpen met het boeken van andere hotels en dergelijke. Ze gaven een briefje mee in t Arabisch voor de bus chauffeur en die zorgde dat we er optijd uit gingen. Ging super _O_ Heel blij dat we daar heen zijn gegaan!

Petra is in 1 dag idd te kort verder is het goed te doen. Helaas Dana niet gezien, andere reizigers vertelde ons dat dat heel mooi was. Vooral als je van natuur en overal op klimmen houdt (zoals wij :9 ). Maar toch blij met mijn keuze!

Voor wie er nog niet is geweest is het zeker een aanrader, vriendelijke mensen (veel vinden t alleen al leuk om met je te praten om hun Engels te ontwikkelen of uit interesse) en veel te zien. ca. 14 dagen is denk ik wel genoeg voor het land.

Welcome to Jordan ;)
InTheClouds
Reiziger

Jordanie. Prijzen excursies.

Bericht door InTheClouds »

Hallo allemaal.

Ik ga een weekje naar Jordanië en verblijf in Aqaba.
Ik wilde graag wat excursies doen zoals naar de dode zee/Petra en wadi rum.

Hier op het Forum las ik over prijzen rond de 50 euro maar toen ik op een site ging kijken die vanuit hier excursies aanbied kwam ik prijzen tegen van 150 euro tot 310 euro?

Nu weet ik dat het vaak goedkoper is om ter plekke te boeken maar ik schrok van deze prijzen?

Is er iemand geweest die hier dus persoonlijke ervaring mee heeft en zo ja wat zijn de prijzen ongeveer?

Hoop dat iemand mij een beter beeld kan geven want nu zit er een groot verschil in prijzen..

Alvast bedankt.

Groetjesssss
InTheClouds
Reiziger

Re: Jordanie. Prijzen excursies.

???
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik zal je vraag even op Facebook plaatsen. Hopelijk kunnen we zo toch je vraag beantwoord krijgen.
Reisfreaks
Wereldreiziger

Bericht door Reisfreaks »

Wij hebben in 2012 een auto gehuurd en alles op eigen houtje aangedaan. Het wegennet is "simpel" in Jordanië. Voor ons gaf het een gevoel van ultieme vrijheid. Er zijn zoveel plekken waar je onderweg even wilt stoppen of een hapje wilt eten. Onze huurauto kostte 35 euro per dag. Denk er wel aan dat je van te voren een internationaal rijbewijs moet aanvragen bij de ANWB.
Voor de entree bij Wadi Rum betaalden we 10 JD per persoon. Je kunt de auto gratis laten staan bij de ingang. Wij hebben destijds 40 JD betaald voor een dag met een 4WD cruisen door de wadi rum waar je de hoogtepunten aandoet met een Engelstalige gids, inclusief avondeten, slapen in een 2 persoons tent en ontbijt. We hebben spijt dat we er niet langer zijn gebleven :{ Vraag bij de ingang naar Madala.Hij heeft een klein tentenkamp op een geweldige plek in de woestijn. Hij heeft onze gids Mohammed en Wlid voor ons geregeld.
Voor Petra betaalden we 50 JD bij de ingang.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie *O*
InTheClouds
Reiziger

Erik schreef:Ik zal je vraag even op Facebook plaatsen. Hopelijk kunnen we zo toch je vraag beantwoord krijgen.
Ja graag!
Das aardig :)
InTheClouds
Reiziger

Reisfreaks schreef:Wij hebben in 2012 een auto gehuurd en alles op eigen houtje aangedaan. Het wegennet is "simpel" in Jordanië. Voor ons gaf het een gevoel van ultieme vrijheid. Er zijn zoveel plekken waar je onderweg even wilt stoppen of een hapje wilt eten. Onze huurauto kostte 35 euro per dag. Denk er wel aan dat je van te voren een internationaal rijbewijs moet aanvragen bij de ANWB.
Voor de entree bij Wadi Rum betaalden we 10 JD per persoon. Je kunt de auto gratis laten staan bij de ingang. Wij hebben destijds 40 JD betaald voor een dag met een 4WD cruisen door de wadi rum waar je de hoogtepunten aandoet met een Engelstalige gids, inclusief avondeten, slapen in een 2 persoons tent en ontbijt. We hebben spijt dat we er niet langer zijn gebleven :{ Vraag bij de ingang naar Madala.Hij heeft een klein tentenkamp op een geweldige plek in de woestijn. Hij heeft onze gids Mohammed en Wlid voor ons geregeld.
Voor Petra betaalden we 50 JD bij de ingang.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie *O*
Bedankt voor je info. Deze prijzen klinken toch wel redelijker dan ik op internet zag. Daar zaten echt grote verschillen tussen :? ...

Ik ga alleen dus twijfel of ik wel een auto wil huren. Heb nog wel een geldig internationaal rijbewijs.

Ja ik wil ook graag naar wadi rum petra en naar de dode zee als het kan en ik verblijf in aqaba.

Hoe vonden jullie dat alles geregeld was de tours en if rondleidingen?

Bedankt voor de info alvast :)
Reisfreaks
Wereldreiziger

Bericht door Reisfreaks »

De gidsen in Wadi Rum waren fantastisch! Verder hebben we alles zonder tours/gids gedaan
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Op Facebook staan nu ook nog wat tips.
InTheClouds
Reiziger

Reisfreaks schreef:De gidsen in Wadi Rum waren fantastisch! Verder hebben we alles zonder tours/gids gedaan
Zijn het een paar rechte duidelijke grote wegen waar je heen kan rijden. misschien dat ik als een tour te duur is ook een auto kan halen als dat in mijn eentje te doen is.

Hoe waren de mensen?
InTheClouds
Reiziger

Erik schreef:Op Facebook staan nu ook nog wat tips.

Ik wist niet eens dat er een facebook pagina was van around the globe.
Ga gelijk even kijken.

Bedsnkt erik
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Bij deze ook even de directe link naar de oproep:
https://www.facebook.com/aroundtheglobe ... 7217097948
Plaats reactie