3 weken Cambodja en Vietnam, graag tips!

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
lauenmars

3 weken Cambodja en Vietnam, graag tips!

Bericht door lauenmars »

Hoi allemaal,

Op 14 december vlieg ik met een vriendinnetje naar Cambodja.
We zullen beginnen in Siem Reap en hebben een kleine 3 weken tijd om te genieten in Cambodja en Vietnam.
Ons plan is als volgt:

Starten in Siem Reap (3 nachten), daar 1 dag een gids en 1 dag zelf op pad. Van SR willen we naar Battambang met de boot over t TonleSap meer. In Battambang slapen we dan 2 nachten. Van Battambang willen we met de minibus naar Phnom Penh. Daar ook 2 nachten slapen en de gevangenis en killing fields bezoeken. Tot dusver hebben we het redelijk in kaart gebracht.

We willen onze reis vervolgen van PP naar Ho Chi Min/Saigon via de Mekong delta. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken zonder hele dure georganiseerde reis en hoeveel tijd moeten we daarvoor uit trekken? Is Ho Chi Min aan te raden?

Ik denk dat we vervolgens een kleine week overhouden voor strand. Dus vertrekken dan vanuit Saigon. We zitten nu zelf te denken aan Phu Quoc en Sihanoukville en/of Ko Rong. Hebben jullie op dit vlak tips? Het moet er niet super stil zijn, maar ook geen pattaya/phuket, maar ook wel weer druk en gezellig want oud & nieuw vieren we er ook!

Daarnaast, hoe is iedereen omgegaan met de malaria adviezen om pillen te slikken?

Ik hoop op jullie reacties!

Groetjes,
Laurien (en Judith)
Kir87
Reiziger

Re: 3 weken Cambodja en Vietnam, graag tips!

Bericht door Kir87 »

Hi Laurien en Judith,

Wat een gave trip hebben jullie in het vooruitzicht! Ik kan jullie helaas niet overal mee helpen, want ik ben zelf niet in Vietnam geweest. Wel hebben wij een reis van bijna zes maanden gemaakt door Azië en Cambodja was wel één van onze bestemmingen. Wij vonden het malaria gebeuren ook erg lastig. Wij hebben van te voren wel pillen aangevraagd voor een paar weken, omdat onze route niet vastlag. In Cambodja hebben wij iedere dag een pil geslikt en we hebben er beide vrijwel niets van vernomen.. Wel heb ik een aantal nachten erg onrustig geslapen, maar het was niet zo dat ik er niet mee kon leven. Ik raad jullie in ieder geval wel aan om te slikken waar het aangeraden wordt!

Wat betreft het aantal dagen dat jullie hebben gerekend voor Cambodja, lijkt me dat prima. Wijzelf waren meerdere dagen in Siem Reap en Phom Penh, maar wij hadden ook alle tijd van de wereld. Twee dagen naar Angkor is wat mij betreft genoeg. Wijzelf zijn één dag geweest en hebben voor een dag een tuktuk met chauffeur geregeld. Naast de tempels zijn wij ook naar het Landmine Museum geweest. Ook een aanrader! In Phnom Penh kun je de Killing Fields en het Tuon Slueng Museum makkelijk in één dag bezoeken. Ook hier regelden wij voor (volgens mij 10 dollar) een tuktuk met chauffeur die ons naar beide plekken bracht. Bereid je er wel op voor dat het een zware dag wordt. Ik vond het echt enorm indrukwekkend!

Veel plezier alvast!

Groetjes Kirsten
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
sannie23
Reisexpert

Re: 3 weken Cambodja en Vietnam, graag tips!

Bericht door sannie23 »

Hallo Dames, :)
Geweldig reis gaan jullie maken.
Wens jullie alvast heel veel plezier.

Misschien hebben jullie nog wat aan mijn informatie!

Cambodja:
Angkor Wat hebben we 1 dag met een gids gedaan, maar die gids zou ik zelf niet een tweede keer nemen.
Ellelange verhalen in heel slecht engels. De tuktuk chauffeurs weten je haarfijn naar de highlights te rijden.

Het is ook aan te raden om gewoon een paar uurtjes op een bootje te stappen om op het Ton Le Sap meer de drijvende dorpen en de visfarms te bezoeken, erg leuk om te zien.

En zoals Kirsten als zei Killing Fields en het Tuon Slueng zijn heftig, ik was er gewoon stil van. Maar je moet het zeker gaan bezoeken.

Sihanoukville ben ik heel erg lang geleden geweest toen het nog totaal niet toeristisch was, maar dat is nu naar horen zeggen erg veranderd.

Vietnam:
Ho Chi Minh is een drukke stad, Je moet er van houden!
Ik vond het zelf best een leuke stad voor een dag of 2.
Het War museum is erg interessant te bezoeken.
Let op: tussen de middag is het museum even gesloten, bewaar je kaartje en je kunt er na de middagpauze weer in.
In de buurt van het War museum is ook het Independence Palace (het voormalige paleis van de president), de Notre Dame kathedraal en het Buu dien Thanh (een schitterend oud post kantoor uit de Franse tijd).
Het backpackers gedeelte met heel veel leuke steegjes, goedkope hotelletjes, winkeltjes en eetgelegenheden ligt op loopafstand (10 a 15 min) van deze bezienswaardigheden vlak naast het park en de Russische overdekte markt.

Een dagtrip naar de Cu Chi Vietcong tunnels is een aanrader.
De Mekongdelta kun je in en paar dagen doen maar ook als dagtrip vanuit Ho Chi Minh.

Ik ben vorig jaar 5 dagen op Phu Quoc geweest.
Relaxt eiland met mooie witte stranden en snorkelplekken.
Niet heel erg veel toeristen maar genoeg te beleven.

Vliegtickets vanaf ca.18 euro een enkeltje.
Met de bus/boot is goedkoper maar dan ben je aardig wat tijd aan reizen kwijt.
Ca 3 km. ten zuiden van de hoofdstad Duong Dong vind je goedkope nette bungalowtjes direct aan het strand.
Wij zaten in dec 2013 bij Phu Quoc Kim Bungalow On The Beach. Een aanrader.
Div eettentjes en barretjes aan het strand met gratis ligbedden als je daar iets eet of drinkt.

Net ten zuiden van de hoofdstad zijn er eigenlijk bijna alleen maar luxe resorts met prive strand (bedden)
Als je dus iets zuidelijker gaat kom je in het backpackers gedeelte.

Hou je van vis dan mag je de nightmarket in Duong Dong niet overslaan.
We hebben er geweldig lekkere sushi (heel veel) gegeten voor een paar euro.

Malaria heb ik in Cambodja en Phu Quoc geslikt.
Over Phu Quoc zijn de meningen verdeeld maar we hebben het toch wel genomen.

Hoop dat jullie wat aan de informatie hebben.
Veel plezier en een goede reis.

Groetjes Sandra
Plaats reactie