route zuid-oost azie beginnen vietnam logisch?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
marjoleinkoper
Vakantieganger

route zuid-oost azie beginnen vietnam logisch?

Bericht door marjoleinkoper »

Hoi allemaal,
Ik vlieg half februari vanuit Nieuw-Zeeland naar Thailand. Daar ga ik samen met een vriendinnetje een maand rondreizen om weer terug te komen in bangkok. Daar ontmoet ik mijn ouders voor dagen in bangkok om vervolgens door te reizen. Ik overweeg 2 opties, namelijk weer naar het noorden van thailand reizen om daar over land naar laos te gaan, vervolgens Cambodja en dan vietnam om vanaf daar terug te vliegen naar bangkok, of een ander land mocht ik nog geld en tijd over hebben.
De andere optie is om vanaf bangkok naar Vietnam te vliegen om zo terug te reizen naar Thailand. Dit voelt als een logischere optie, ik vraag me alleen af of ik dan niet tegen 'de reisrichting' in reis.
Wat zijn jullie suggesties?

Alvast bedankt!
Groetjes Marjolein
kevinmp
Reisexpert

Re: route zuid-oost azie beginnen vietnam logisch?

Bericht door kevinmp »

Tja er is niet echt een reisrichting. Althans geen verplichte ofzo haha;)

Ik denk wel dat een maand voor die vier landen wel erg kort is. Ik denk dat je een keuze moet maken. Je kan bijvoorbeeld makkelijk een maand in Thailand spenderen.. Je zou bijvoorbeeld wel cambodja erbij kunnen doen.. Voor Vietnam kan je het beste alleen al 4 weken uittrekken.. Je kan het in twee weken heb ik veel mensen horen zeggen maar dan mis je een hoop.

Waarom niet een keer terugkomen?
marjoleinkoper
Vakantieganger

Bericht door marjoleinkoper »

Bedankt voor je reactie,
Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik ga eerst een maand in thailand reizen om vervolgens de andere 3 landen te doen, ik heb maanden de tijd, dus hoef niet te haasten!
piepert
Reiziger
Contacteer:

Bericht door piepert »

Ik ben van Bangkok naar Hanoi gevlogen en zo terug gereisd via Cambodja naar Bangkok. En volgens mij doen aardig wat reizigers dit, althans ik heb er best wat ontmoet die zo reizen.
*O* *O* *O*
Plaats reactie