Goedkoopste bestemmingen
Goedkoopste bestemmingen
Hey allemaal! Ik ben 18 jaar en zit in een tussenjaar. Ik ben van plan om te gaan reizen door centraal Europa (Praag, Budapest, Meer van Bled in Slovenië, Plitvice meren in Kroatië) aangezien het leven hier over het algemeen wat goedkoper is. Ik wilde vragen of jullie misschien ervaringen hier hebben en of het inderdaad goedkoper leven is hier. Ik denk dat ik spaar tot ik 2000 euro heb en kijk wel hoelang ik het hiermee volhoud.
Het leven in bijvoorbeeld thailand is nóg goedkoper maar dan is de ticket wel weer veel duurder, dus ik denk dat ik het meest kan zien in centraal Europa (meerdere landen door bv. ) voor zo min mogelijk geld, klopt dit?
Bedankt!
Het leven in bijvoorbeeld thailand is nóg goedkoper maar dan is de ticket wel weer veel duurder, dus ik denk dat ik het meest kan zien in centraal Europa (meerdere landen door bv. ) voor zo min mogelijk geld, klopt dit?
Bedankt!
Re: Goedkoopste bestemmingen
Het leven is daar over het algemeen wel goedkoper (al vind ik Slovenië persoonlijk niet bepaald goedkoop sinds de invoer van de euro), maar de plekken die jij wilt bezoeken zijn in mijn beleving vergelijkbaar met Nederlandse standaarden. Je kunt in Tsjechië voor een schijntje eten, maar in het centrum van Praag liggen de prijzen behoorlijk hoog. De plekken die je wilt bezoeken zijn het echter wel waard, vind ik. Praag en Budapest zijn prachtige steden en ook het meer van Bled is geweldig. Ik ben helaas nog niet bij de Plitvice meren geweest, maar van horen zeggen weet ik dat die ook prachtig moeten zijn.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Hey bedankt voor je antwoord! Ik was heel erg aan het twijfelen of ik wel "adembenemende" dingen zie, en het is jammer dat de cultuur niet heel veel zal verschillen maar ik denk dat er mooie plekjes zijn! Ook zal ik denk ik Oostenrijk toevoegen aan mijn lijstje als het kan want dit lijkt me ook erg mooiReismeis schreef:Het leven is daar over het algemeen wel goedkoper (al vind ik Slovenië persoonlijk niet bepaald goedkoop sinds de invoer van de euro), maar de plekken die jij wilt bezoeken zijn in mijn beleving vergelijkbaar met Nederlandse standaarden. Je kunt in Tsjechië voor een schijntje eten, maar in het centrum van Praag liggen de prijzen behoorlijk hoog. De plekken die je wilt bezoeken zijn het echter wel waard, vind ik. Praag en Budapest zijn prachtige steden en ook het meer van Bled is geweldig. Ik ben helaas nog niet bij de Plitvice meren geweest, maar van horen zeggen weet ik dat die ook prachtig moeten zijn.

Het schiet me net pas te binnen dat ze in Tsjechië niet de Euro gebruiken, is het het slimst om gewoon overal te pinnen, of kan je beter van te voren bij een wisselplek geld wisselen?
Ik zou gewoon pinnen. Wel is het handig om een beetje cash op zak te hebben 'voor het geval dat'. Dat kan gewoon in euro's.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Lijkt me ook het fijnst, ook hoef je dan niet zo heel veel contant bij je te houden.Jenny schreef:Ik zou gewoon pinnen. Wel is het handig om een beetje cash op zak te hebben 'voor het geval dat'. Dat kan gewoon in euro's.
Als je langer wilt wegblijven is Azie waarschijnlijk goedkoper. Je moet een beetje mazzel hebben met je vliegticket.
Want daar is werkelijk ALLES goedkoop, ook lokaal transport.
Vietnam is tot nu toe misschien wel het goedkoopste land waar ik geweest ben.
Voor 10 euro pp slaap je in een keurig hotel incl ontbijt (geen hostel). Je kunt eten voor 4 euro en een biertje kost € 0,50.
Want daar is werkelijk ALLES goedkoop, ook lokaal transport.
Vietnam is tot nu toe misschien wel het goedkoopste land waar ik geweest ben.
Voor 10 euro pp slaap je in een keurig hotel incl ontbijt (geen hostel). Je kunt eten voor 4 euro en een biertje kost € 0,50.