Monaco

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
menasil
Reisexpert

Monaco

Bericht door menasil »

Is er iemand hier al eens in Monaco geweest voor een dagje? Wat zijn aanraders? Of gewoon flaneren over de boulevard?;)
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Re: Monaco

Bericht door Bird »

Een jaar of 8 geleden, als dagtrip vanuit Nice. Ik vond het leuk om gezien te hebben, gewoon rondwandelen en wat kijken. Erg veel meer heb ik er niet gedaan. Er is ook niks spectaculairs blijven hangen geloof ik.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Dank je voor je tip. Ik had ook begrepen dat alles te voet is te doen, wel heuvelachtig maar dat er ook soort van roltrappen zijn voor hoogteverschillen :) Denk dat het vooral lopen wordt. Zag ook ergens dat er toeristentreintje is en een aquarium. Laatste vind ik zelf altijd wel leuk!
vincentdekolf
Reiziger

Bericht door vincentdekolf »

Ik ben er een aantal jaar geleden geweest.

Heb toen het wel bekende rondje gelopen waar ook de autoraces gereden worden. Is een rondje van 3-4 km ongeveer en dan zie je gelijk wat dingen.

Met dit rondje kwam ik alleen niet langs het paleis.

Monaco is leuk om een keer een dag te zijn, maar voor de rest is het niet super bijzonder. Veel boten van rijke lui, altijd leuk om eens te zien haha.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ah het rondje! Had je plattegrondje of staat aangegeven?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Inmiddels al even terug uit Monaco. Maar ik vond het er heerlijk :) Er is best veel te doen. Ik ben eerst begonnen met het verkennen van het 'westen' oftewel het Oceanisch Museum, de kathedraal en het paleis. Daar heb ik eerst een audioguide tour gedaan van circa 40 minuten (ook in het Nederlands!) en vervolgens de wisseling van de wacht bekeken. Die begint officieel om 11:55 maar om 11:30 was het er al stampvol. Ook nog in een parkje gelopen tussen het paleis en het museum in. Ik wilde nog naar de Exotische tuinen maar Monaco is soms lastig te navigeren dus ik kon niet zo snel vinden hoe ik er makkelijk heen kon komen (achteraf had ik naar de bushalte moeten lopen maar ik wist niet zeker of ik het zou redden). Vervolgens met de Bateaux bus naar Monte Carlo gegaan. Erg leuk om te zien hoe ze toeristen die zich niet houden aan de kledingvoorschriften, de toegang weigeren _O- Daar ook even binnen geweest en nog wat aan die kant gewandeld. Er zijn nog meer musea zoals een auto museum maar daar had ik niet echt de tijd meer voor. Monaco vond ik erg leuk!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Leuk om je belevenis daar te lezen. Ik ben er 2 keer geweest en heb me prima vermaakt daar ook.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie