Temperatuur Oostkust periode juli/augustus

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
ChrisS

Temperatuur Oostkust periode juli/augustus

Bericht door ChrisS »

Hallo !

Ik ben bezig met een eventuele reis langs de oostkust van Australië. Door mijn werk ben ik gebonden aan de periode juli/augustus. Is iemand rond deze tijd van het jaar aan deze kant van Australië geweest? Hoe is het weer in deze periode?
Ik zou graag Cairns-Brisbane-byron bay-Sydney aandoen, maar ook een stuk van de great ocean road (Melbourne-Adelaide) staat op mijn verlanglijstje. Keuzes moeten nog worden gemaakt, moeilijk!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Re: Temperatuur Oostkust periode juli/augustus

Bericht door Rebec »

Rond deze tijd is het in melbourne ongeveer rond de 16/17 graden met soms hele mooie dagen. Maar ik zou er toch niet voor kiezen om dan echt de Great ocean road te doen en zeker rond adelaide heb je prachtige stranden, wat zonde zou zijn als het weer niet meewerkt. Ook kamperen is niet aan te raden, want het wordt snachts koud.

Oostkust is prima te doen. In cairns is het zelfs perfect want je zit dan in het droge seizoen. Hoe meer je naar het zuiden reist hoe 'kouder het wordt. Ik zelf was in augustus in Brisbane en het was zo'n 21 graden. Prima weer dus. Ik heb zelf nog op het strand kunnen liggen in Byron Bay. Ik zou zelf voor de oostkust kiezen als je rond deze periode gaat.
ChrisS

Re: Temperatuur Oostkust periode juli/augustus

Bericht door ChrisS »

Dankjewel voor je reactie ! Helemaal leuk !
Plaats reactie