Maya route, tips
-
- Vakantieganger
Re: Maya route, tips
Heel erg bedankt voor je reactie Kevin, ja zo denken wij ook! je denkt dus wel dat dit haalbaar zou zijn?
en welke vliegoptie lijkt jou beter? (als je in onze schoenen zou stappen en ook die maandag 19-01 zou moeten werken haha) we zijn van plan om vaker te gaan reizen en helaas zit er op dit moment niks anders op dan een korte vakantie!
en welke vliegoptie lijkt jou beter? (als je in onze schoenen zou stappen en ook die maandag 19-01 zou moeten werken haha) we zijn van plan om vaker te gaan reizen en helaas zit er op dit moment niks anders op dan een korte vakantie!
My pleasure.
Ik zou dan de laatste nemen, heb je toch nog wat extra en voor de paar euro..
backpackers hostel in flores is leuk en mocht je naar rio dulce gaan vraag dan naar een hotel gerund door een australier en zijn vrouw die mexicaans is.. helemaal zelf gebouwd. Echt super lekker eten ook.
Maar eerlijk gezegd zal k hem overslaan..
Haalbaar ja hoor alleen overal niet te lang blijven en vooral niet naar cancun gaan.. blijf dan in playa del carmen en pak een taxi naar het vliegveld van cancun.. is maar een uurtje
PDC is geweldig.. elke keer als k daar wegmoet stond ik met een brok in mijn keel.. Ooit ga ik er wonen haha
Ik zou dan de laatste nemen, heb je toch nog wat extra en voor de paar euro..
backpackers hostel in flores is leuk en mocht je naar rio dulce gaan vraag dan naar een hotel gerund door een australier en zijn vrouw die mexicaans is.. helemaal zelf gebouwd. Echt super lekker eten ook.
Maar eerlijk gezegd zal k hem overslaan..
Haalbaar ja hoor alleen overal niet te lang blijven en vooral niet naar cancun gaan.. blijf dan in playa del carmen en pak een taxi naar het vliegveld van cancun.. is maar een uurtje
PDC is geweldig.. elke keer als k daar wegmoet stond ik met een brok in mijn keel.. Ooit ga ik er wonen haha
Jetairfly is wellicht nog een optie:
Fri 16/01/2015
CancunBrussels
14:0006:45
€ 329,99
price per person
Passenger(s)
1 adult
20 kg luggage free
Meals on flight are included
Administration fee € 30,00
TOTAL€ 359,99(Incl. airport tax € 39,81)
Fri 16/01/2015
CancunBrussels
14:0006:45
€ 329,99
price per person
Passenger(s)
1 adult
20 kg luggage free
Meals on flight are included
Administration fee € 30,00
TOTAL€ 359,99(Incl. airport tax € 39,81)
-
- Vakantieganger
heb je dan 2 enkele vluchten ralph?
via wtc.nl kom ik uiteindelijk niet bij jetairfly??
ik wil namelijk op de heenreis vliegen op guatemala stad
en terug vanuit cancun.
via wtc.nl kom ik uiteindelijk niet bij jetairfly??
ik wil namelijk op de heenreis vliegen op guatemala stad
en terug vanuit cancun.
-
- Vakantieganger
ik zie inderdaad als ik alleen een enkele terug vlucht pak dan zit ik inderdaad op die prijs!
echter is een enkeltje naar Guatemala stad meer dan 1000 euro.
prijs kwaliteit kom ik dan nog niet gunstig uit.
echter is een enkeltje naar Guatemala stad meer dan 1000 euro.
prijs kwaliteit kom ik dan nog niet gunstig uit.
Was het proberen waard.
Als je niet vast zit aan vaste reistijden is Jetairfly ontzettend goedkoop naar Cancun. In 2009 voor 150 euro heen en 150 euro terug door in de week van de vlucht te boeken.
Als je niet vast zit aan vaste reistijden is Jetairfly ontzettend goedkoop naar Cancun. In 2009 voor 150 euro heen en 150 euro terug door in de week van de vlucht te boeken.
-
- Vakantieganger
Dat is inderdaad geen geld...
Ik zou zelf niet durven te wachten tot in de laatste week.
Ik zou zelf niet durven te wachten tot in de laatste week.
-
- Vakantieganger
yes onze tickets staan in optie.
gekozen voor 2 enkele vluchten! heen met iberia en terug met jetairfly
(2 enkele vluchten)
Bedankt ralph voor je tip! morgen gaan we het helemaal afronden qua betaling.
tevens contact opgenomen met de ambassade en dit geeft geen probleem bij het land binnen komen.
we zullen moeten plannen om alles haalbaar te maken! hopelijk lukt dat dan nu ook
gekozen voor 2 enkele vluchten! heen met iberia en terug met jetairfly
(2 enkele vluchten)
Bedankt ralph voor je tip! morgen gaan we het helemaal afronden qua betaling.
tevens contact opgenomen met de ambassade en dit geeft geen probleem bij het land binnen komen.
we zullen moeten plannen om alles haalbaar te maken! hopelijk lukt dat dan nu ook
Ik heb dit jaar 31 dagen door Guatemala en El Salvador gereisd. Ik heb ook een week bij een familie gewoond op het einde dus mijn rondreis duurder drie weken.
Dit was mijn reissschema:
Antigua -> Atitlan -> Quetzaltenango -> 6 daagse trekking -> Quetzaltenango -> Lanquin -> Flores -> Tikal -> Rio Dulce -> enkele dagen aan rio lampara -> Livingston en dan El Salvador binnen gegaan.
Dit is op 3 weken perfect te doen, het vervoer in Guatemala gaat vrij vlot, max eens 6-7 u onderweg.
Enkele aanraders:
- http://www.quetzaltrekkers.com/xela/ ngo met vrijwilligers die verschillende trektochten aanbieden. De opbrengst gaat naar lokale projecten ( scholen, weeshuizen,..). Ze bieden verschillende trekkingen aan, vb ook naar Atitlan.
Ik deed de 6-daagse in de bergen en dat is een schitterende manier om in minder toeristische gebieden authentieke Maya bevolking en hun gewoontes te leren kennen.
- Ga niet naar Flores! Ik verbleef er in een Hollands hostel. Tenzij je graag uren op je smartphone tokkelt, ga direct naar El Remate, de andere kant van het meer. Je bent een uur dichter bij Tikal!
- In Flores zijn er directe bussen naar Rio Dulce. Boek die gewoon in het busstation en niet in een hostel of touroperator. Kost bij deze laatste dubbel de prijs!
- Vaar in Rio Dulce naar deze lodge: https://www.facebook.com/hotelito.perdido?fref=ts Gelegen op rio lampara, een zijtak van Rio Dulce en heel rustig, kleinschalige lodge. Enorm vriendelijke eigenares, doe haar de groeten van Kim uit België:)
Vanuit Livingston kan je makkelijk nog naar Copan en zo door naar Guatemala City of Antigua.
Ik zou mij niet te veel zorgen maken, in een halve dag maximum sta je van de ene kant van het land aan de andere, dus je kan echt relaxed reizen als je 3 weken hebt.
Dit was mijn reissschema:
Antigua -> Atitlan -> Quetzaltenango -> 6 daagse trekking -> Quetzaltenango -> Lanquin -> Flores -> Tikal -> Rio Dulce -> enkele dagen aan rio lampara -> Livingston en dan El Salvador binnen gegaan.
Dit is op 3 weken perfect te doen, het vervoer in Guatemala gaat vrij vlot, max eens 6-7 u onderweg.
Enkele aanraders:
- http://www.quetzaltrekkers.com/xela/ ngo met vrijwilligers die verschillende trektochten aanbieden. De opbrengst gaat naar lokale projecten ( scholen, weeshuizen,..). Ze bieden verschillende trekkingen aan, vb ook naar Atitlan.
Ik deed de 6-daagse in de bergen en dat is een schitterende manier om in minder toeristische gebieden authentieke Maya bevolking en hun gewoontes te leren kennen.
- Ga niet naar Flores! Ik verbleef er in een Hollands hostel. Tenzij je graag uren op je smartphone tokkelt, ga direct naar El Remate, de andere kant van het meer. Je bent een uur dichter bij Tikal!
- In Flores zijn er directe bussen naar Rio Dulce. Boek die gewoon in het busstation en niet in een hostel of touroperator. Kost bij deze laatste dubbel de prijs!
- Vaar in Rio Dulce naar deze lodge: https://www.facebook.com/hotelito.perdido?fref=ts Gelegen op rio lampara, een zijtak van Rio Dulce en heel rustig, kleinschalige lodge. Enorm vriendelijke eigenares, doe haar de groeten van Kim uit België:)
Vanuit Livingston kan je makkelijk nog naar Copan en zo door naar Guatemala City of Antigua.
Ik zou mij niet te veel zorgen maken, in een halve dag maximum sta je van de ene kant van het land aan de andere, dus je kan echt relaxed reizen als je 3 weken hebt.
-
- Vakantieganger
Dankjewel voor je reactie!
inmiddels hebben we de tickets definitief geboekt!
heerlijk gevoel
inmiddels hebben we de tickets definitief geboekt!
heerlijk gevoel
-
- Vakantieganger
Hallo allemaal,
Als allereerste wil ik jullie bedanken voor jullie reacties.
het duurt niet meer lang voor we onze vakantie/reis gaan voortzetten.
heb heel wat informatie opgezocht en we hebben al een goede planning
we vertrekken 17 januari vanuit Cancun weer naar Amsterdam
om 19:50 om precies te zijn.
wij willen zeker 2 a 3 dagen doorbrengen in Belize (Caye Caulker) dit zullen een van onze laatste dagen ook zijn.
wij willen echter wel op tijd in Cancun zijn voor de vlucht.
is het handig om een watertaxi te nemen? of eerst terug naar belize stad? heeft iemand hier ervaring mee?
tips zijn welkom
Als allereerste wil ik jullie bedanken voor jullie reacties.
het duurt niet meer lang voor we onze vakantie/reis gaan voortzetten.
heb heel wat informatie opgezocht en we hebben al een goede planning
we vertrekken 17 januari vanuit Cancun weer naar Amsterdam
om 19:50 om precies te zijn.
wij willen zeker 2 a 3 dagen doorbrengen in Belize (Caye Caulker) dit zullen een van onze laatste dagen ook zijn.
wij willen echter wel op tijd in Cancun zijn voor de vlucht.
is het handig om een watertaxi te nemen? of eerst terug naar belize stad? heeft iemand hier ervaring mee?
tips zijn welkom
Van Caye Caulker kun je met de boot rechtstreeks naar Chetumal. Het kan een bumby ride zijn afhankelijk hoe hoog de golven zijn, maar het is veruit de snelste manier om weer terug naar Cancun te reizen. Vanaf Chetumal kun je de bus nemen naar Cancun. Ik zou zelf voldoende tijd aanhouden om terug in cancun te komen. Er kan namelijk altijd wat mis gaan of je kunt net een slechte verbinding hebben waardoor je meer tijd nodig hebt. Ik dacht dat meer gedetailleerde informatie ook in onze reisinformatie sectie te vinden is.