Reis door Laos & Cambodja
Re: Route Laos & Cambodja
Ik zou dit doen:
- Trein naar Vientienne
- Tha'khaek (The loop) > Thakhaek Travel Lodge om te verblijven. Hier kan je ook scooters huren voor the loop.
- Pakse > Sabaidy 2 Guesthouse om te verblijven. Net achter het Pakse Hotel is ook een erg goede massage salon, volgens mij op No 46 RD.
- Don'Det (4000 islands) > Hier kan je relaxen.
- Phnom Penh > The Mad Monkey Hostel. Huur hier voor een dag iemand om je overal naartoe te brengen (Prison 21, Killing Fields, Russian Market). Verder is er op loopafstand ook nog een restaurant waar kinderen\tieners leren koken (en zo iets van hun leven te maken), iets duurder dan het normale eten maar o zo lekker, echte aanrader!
- Siem Reap (Angkor Wat) > Garden Village Guesthouse (bar \ eten is echt top hier), ook lekker chillen. Vanaf hier ben je in 1 dag (lange dag) terug in BKK.
Opties:
Sihanoukville past ook nog wel in het schema, zuid-cambodja aan de kust.
Terug naar BKK en dan een nachtbus naar Ko Tao \ een van de andere eilanden. Ko Tao is tof als je kan duiken \ wil leren duiken.
Chiang Mai > Luang Prabang > Vang Vieng is de route als je noord thailand \ noord laos erbij wil doen. Dit kan, maar dan kan je op de meeste plaatsen niet lang blijven.
Overig:
Zelf doflijnen wezen kijken in Don Det, echt een afrader. Cambodja > Kratje heeft ook doflijnen, geen idee hoe dat is (kan tussenstop zijn tussen Don Det en Phnom Penh.
- Trein naar Vientienne
- Tha'khaek (The loop) > Thakhaek Travel Lodge om te verblijven. Hier kan je ook scooters huren voor the loop.
- Pakse > Sabaidy 2 Guesthouse om te verblijven. Net achter het Pakse Hotel is ook een erg goede massage salon, volgens mij op No 46 RD.
- Don'Det (4000 islands) > Hier kan je relaxen.
- Phnom Penh > The Mad Monkey Hostel. Huur hier voor een dag iemand om je overal naartoe te brengen (Prison 21, Killing Fields, Russian Market). Verder is er op loopafstand ook nog een restaurant waar kinderen\tieners leren koken (en zo iets van hun leven te maken), iets duurder dan het normale eten maar o zo lekker, echte aanrader!
- Siem Reap (Angkor Wat) > Garden Village Guesthouse (bar \ eten is echt top hier), ook lekker chillen. Vanaf hier ben je in 1 dag (lange dag) terug in BKK.
Opties:
Sihanoukville past ook nog wel in het schema, zuid-cambodja aan de kust.
Terug naar BKK en dan een nachtbus naar Ko Tao \ een van de andere eilanden. Ko Tao is tof als je kan duiken \ wil leren duiken.
Chiang Mai > Luang Prabang > Vang Vieng is de route als je noord thailand \ noord laos erbij wil doen. Dit kan, maar dan kan je op de meeste plaatsen niet lang blijven.
Overig:
Zelf doflijnen wezen kijken in Don Det, echt een afrader. Cambodja > Kratje heeft ook doflijnen, geen idee hoe dat is (kan tussenstop zijn tussen Don Det en Phnom Penh.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Je mist nu het mooiste stuk (naar mijn idee) van Laos: het noorden. De culturele hoofdstad van Laos, Luang Prabang, maar vooral de prachtige dorpen Muang Ngoi Neua en Nong Khiaw. Ik zou er dus voor kiezen om vanaf bkk naar luang prabang te gaan. Dit kan per vliegtuig. Of eerst naar Chiang Rai gaan en dan een slowboat pakken.
Anyway, dat zou ik doen
Er zijn veel opties mogelijk.
Anyway, dat zou ik doen

Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
Ten eerste bedankt voor jullie reacties 
Waarom Noord Laos niet op de planning staat is omdat het de eerste keer reizen is
en op verschillende forums heb gelezen dat het dan wel heel veel werd. ( maar als ik nu jou reactie lees begin ik toch weer te twijfelen
)
Daarnaast willen we met de trein omdat het vliegtuig niet helemaal in ons budget past
Even een praktische vraag, als je zoiets als de loop gaat doen kan je dan veilig je backpack achter laten en alleen een kleine tas mee nemen?
Het liefst willen we eindigen bij de eilandjes dus is het dan een idee om vanaf Kratie naar Siem Raep te gaan en dan vanaf Siem Reap terug naar Phnom Phen?

Waarom Noord Laos niet op de planning staat is omdat het de eerste keer reizen is
en op verschillende forums heb gelezen dat het dan wel heel veel werd. ( maar als ik nu jou reactie lees begin ik toch weer te twijfelen

Daarnaast willen we met de trein omdat het vliegtuig niet helemaal in ons budget past

Even een praktische vraag, als je zoiets als de loop gaat doen kan je dan veilig je backpack achter laten en alleen een kleine tas mee nemen?
Het liefst willen we eindigen bij de eilandjes dus is het dan een idee om vanaf Kratie naar Siem Raep te gaan en dan vanaf Siem Reap terug naar Phnom Phen?
Ja, niet teveel bagage meenemen. Wel genoeg KIP (laos currency) meenemen want je kan onderweg GEEN geld opnemen!Miloutje schreef: Even een praktische vraag, als je zoiets als de loop gaat doen kan je dan veilig je backpack achter laten en alleen een kleine tas mee nemen?
Ik zou niet heen en weer gaan reizen, zoveel gedoe. Doe dan centraal\zuid laos > cambodja > weekje zuid thailand en/of zuid cambodja. Phnom Phen > Siem Raep > BKK is de logische route.
Oke dus dan bedoel je van laos naar Phnom Phen,
vandaar naar Siem Raep, dan vanaf daar naar BKK
en dan vanuit BKK nog wat eilandjes/strand opzoeken?
Heb je toevallig ervaring met muay thai les? of kookcursus?
Thnx voor de tips
Thnx voor de tips

Ja je bent vanaf BKK in een nacht \ ochtend op Ko Tao (duik eiland) of een van de andere eilanden.Miloutje schreef:Oke dus dan bedoel je van laos naar Phnom Phen,
Thnx voor de tips
Niet mee eens ik vond het zuiden mooie, zo zie je maar weer smaken verschillen en misschien ook net de periode dat je er bent. Ik denk dat alleen het zuiden in combinatie met cambodja en bangkok een prima iedee is in de tijd die jullie hebben.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik reageer later nog inhoudelijk omdat ik misschien nog wel wat toe kan voegen na een paar jaar in Laos te hebben verbleven
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
De reis komt nu echt dichtbij,
We hebben ondertussen vliegtickets geboekt en morgen krijgen we de inentingen
Nu zijn we opzoek naar een Hostel in Bangkok, we zijn nu uitgekomen Dang Derm iemand hier bekend?
of betere tips.
Daarnaast willen we een hostel in vietvienne boeken om te gebruiken als bewijs dat we thailand optijd verlaten.
Iemand tips voor hostel daar?
Daarnaast vroegen we ons af of je van Pakse makkelijk in Don Det komt en wat hier de musts zijn om te doen?
Van Don Det willen we de boot naar cambodia nemen is dit te doen met verband van visum?
Groetjes Milou
We hebben ondertussen vliegtickets geboekt en morgen krijgen we de inentingen

Nu zijn we opzoek naar een Hostel in Bangkok, we zijn nu uitgekomen Dang Derm iemand hier bekend?
of betere tips.
Daarnaast willen we een hostel in vietvienne boeken om te gebruiken als bewijs dat we thailand optijd verlaten.
Iemand tips voor hostel daar?
Daarnaast vroegen we ons af of je van Pakse makkelijk in Don Det komt en wat hier de musts zijn om te doen?
Van Don Det willen we de boot naar cambodia nemen is dit te doen met verband van visum?
Groetjes Milou
-
- Reisexpert
- Contacteer:
- Ik ben niet bekend met dat hostel. Zelf zat ik in een hostel in de omgeving van Khao San Road, erg leuk als je jong bent en het backpackerssfeertje wilt ervaren.
- Je zegt een hostel te willen boeken in Vientiane als bewijs dat je thaland optijd uitgaat.. Waarvoor denk je dat nodig te hebben? Ik heb nog nooit gehoord dat dit verplicht zou zijn.
- Vanuit pakse kan je per bus naar de 4000 islands. Wat daar de must zijn merk je vanzelf, zo groot is het niet. Je kunt er vooral héél goed uitrusten.. verder is een fiets huren wel leuk, en een dagje dobberen op het water.
- Je zegt een hostel te willen boeken in Vientiane als bewijs dat je thaland optijd uitgaat.. Waarvoor denk je dat nodig te hebben? Ik heb nog nooit gehoord dat dit verplicht zou zijn.
- Vanuit pakse kan je per bus naar de 4000 islands. Wat daar de must zijn merk je vanzelf, zo groot is het niet. Je kunt er vooral héél goed uitrusten.. verder is een fiets huren wel leuk, en een dagje dobberen op het water.

Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
Reisagenda '15:
Prima om Don Det te bereiken vanuit Pakse. Veel mensen nemen die route (Pakse - Ban Nagassang, en dan een stukje per boot) elke dag. Don Det en Don Khon (de twee eilanden zijn verbonden met een brug) zijn zoals al genoemd niet zo groot. Wat rondfietsen en genieten van mooie uitzichten, uitrusten, lekker eten en drinken en wellicht bezoek aan watervallen e.d. zijn wel zo'n beetje de dingen die meeste mensen daar doen.
Veel plezier daar in Si Phan Don (4000 Eilanden) en in de rest van Laos! Ik mis het daar wel...
Veel plezier daar in Si Phan Don (4000 Eilanden) en in de rest van Laos! Ik mis het daar wel...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts