Meest gestelde Thailand visum vragen
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Nieuwe limiteringen visumvrije entree Thailand
Is deze regel inmiddels al van kracht? Of kun je nu nog meerdere keren het land binnen? En geldt dat voor achtereenvolgens het land binnen gaan of ook wanneer je jaren later nog eens terug gaat?
Heb nog geen updates kunnen vinden, veel artikelen zijn van 2013.
Ik reis eind deze maand naar Thailand en zal er een week verblijven. Ben er in 2007 & 2011 geweest.
Ik reis eind deze maand naar Thailand en zal er een week verblijven. Ben er in 2007 & 2011 geweest.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Geluiden varieren sterk, als je door de lucht binnenkomt kun je zeker nog meerdere keren binnenkomen, daar gaat de regle pasmper 12 Augustus in.Yvonnetje schreef:Is deze regel inmiddels al van kracht? Of kun je nu nog meerdere keren het land binnen? En geldt dat voor achtereenvolgens het land binnen gaan of ook wanneer je jaren later nog eens terug gaat?
Het gaat echt om het tegengaan van out-in entrees, dus mensen die visumvrij verblijven en dit verlengen door even het land te verlaten. de gedachte is dat dit vaak geen echte toeristen zijn maar illegale werkers. Echte toeristen die dit moeten doen moeten daarom aantonen dat ze toerist zijn, dus: geen stempels die een lang verblijf in Thailand aantonen, vliegticket naar buiten Thailand, etc.
Gewone toeristen hoeven zich dus geen zorgen te maken.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Bedankt Steven!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
Visum Thailand 60 dagen en grens over via land naar Laos.
Hallo allemaal,
15 oktober ga ik voor twee maanden naar Thailand en Laos en Vietnam. Als ik Thailand binnenkom krijg ik een visum waarmee ik maximaal 60 dagen aaneengesloten mag verblijven in Thailand. Ticket terug is 20 december (vanaf Bangkok weer). Ondertussen wil ik dus de grens over, via land, bij Laos en later Vietnam. Ik heb alleen geen bewijs dat ik daadwerkelijk de grens over ga en zit er vanaf het begin van mijn ticket tot einde meer dan 60 dagen. Hoe los ik dit op bij aankomst? Of doen ze niet zo moeilijk?
Weet iemand dit?
Gr Gerwin
15 oktober ga ik voor twee maanden naar Thailand en Laos en Vietnam. Als ik Thailand binnenkom krijg ik een visum waarmee ik maximaal 60 dagen aaneengesloten mag verblijven in Thailand. Ticket terug is 20 december (vanaf Bangkok weer). Ondertussen wil ik dus de grens over, via land, bij Laos en later Vietnam. Ik heb alleen geen bewijs dat ik daadwerkelijk de grens over ga en zit er vanaf het begin van mijn ticket tot einde meer dan 60 dagen. Hoe los ik dit op bij aankomst? Of doen ze niet zo moeilijk?
Weet iemand dit?
Gr Gerwin
Re: Visum Thailand 60 dagen en grens over via land naar Laos
Je krijgt bij binnenkomst in Thailand geen visum waarmee je 60 dagen in het land kan blijven. Je moet óf al vantevoren een visum aanvragen van 60 dagen, óf je krijgt een visumvrije entree van 30 dagen.
Als je een visumvrije entree wilt moet je met een uitreisticket (vliegticket het land uit) kunnen bewijzen dat je binnen 30 dagen het land verlaat. Op dit forum zijn heeeeeeel veel ervaringen hierover te vinden, en meestal moet je bij inchecken écht een ticket kunnen overhandigen.
Heb je een visum in NL geregeld voor 60 dagen, dan hoef je niks te laten zien.
Als je een visumvrije entree wilt moet je met een uitreisticket (vliegticket het land uit) kunnen bewijzen dat je binnen 30 dagen het land verlaat. Op dit forum zijn heeeeeeel veel ervaringen hierover te vinden, en meestal moet je bij inchecken écht een ticket kunnen overhandigen.
Heb je een visum in NL geregeld voor 60 dagen, dan hoef je niks te laten zien.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: Visum Thailand 30 dagen en grens over via land naar Laos
Ik bedoelde inderdaad ook 30 dagen 
Maar moet ik dan echt een vliegticket gaan kopen die ik niet gebruik!?
Gr Gerwin

Gr Gerwin
Lees mijn antwoord hierboven nog eens, lees de andere topics over het onderwerp, en bepaal dan wat je doet....
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Visum Thailand 30 dagen en grens over via land naar Laos
Het is óf vooraf een visum regelen, óf een vliegticket kopen en gebruik maken van de 'gratis' 30 dagen (niet meer gratis na het kopen van een ticketGerwin schreef:Ik bedoelde inderdaad ook 30 dagen
Gr Gerwin

Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Als je uit de buurt van Den Haag kom zoals ik zal ik gewoon lekker een visum aanvragen.
Heb je gelijk geen gezeik meer.. Kost geloof ik 60 euro ofzo.. Maar een ticket boeken die je niet gaat gebruiken kost ook geld;)
Heb je gelijk geen gezeik meer.. Kost geloof ik 60 euro ofzo.. Maar een ticket boeken die je niet gaat gebruiken kost ook geld;)
vragen over visum thailand
Hallo
Binnenkort kom ik voor 3 dagen in Bangkok en hierna vlieg ik weer verder. Echter na een maand kom ik weer in Thailand ,per vliegtuig, maar wil dan over land naar Laos reizen.
Is het mogelijk om alvast tijdens het eerste bezoek een visum voor de volgende keer te regelen, of is dit in Thailand zelf niet mogelijk? Of kan ik beter een goedkoop vliegticket zoeken?
Heeft iemand nog tips voor goedkope tickets? Wanneer je aan toont dat je met een vliegticket het land gaat verlaten, kun je dan niet meer over land de grens over?
Alvast erg bedankt!
Binnenkort kom ik voor 3 dagen in Bangkok en hierna vlieg ik weer verder. Echter na een maand kom ik weer in Thailand ,per vliegtuig, maar wil dan over land naar Laos reizen.
Is het mogelijk om alvast tijdens het eerste bezoek een visum voor de volgende keer te regelen, of is dit in Thailand zelf niet mogelijk? Of kan ik beter een goedkoop vliegticket zoeken?
Heeft iemand nog tips voor goedkope tickets? Wanneer je aan toont dat je met een vliegticket het land gaat verlaten, kun je dan niet meer over land de grens over?
Alvast erg bedankt!
-
Re: Visum aanvraag Thailand moeite
Ik begrijp dat je een financieel jaaroverzicht moet inleveren voor een visa Thailand.
De jaarsopgaaf voor de belasting (kan ik niet kopieren) maar is dat wel wat ze willen hebben?
De jaarsopgaaf voor de belasting (kan ik niet kopieren) maar is dat wel wat ze willen hebben?
Over wat voor een visum heb je het? Voor een normaal toeristenvisum is dit niet nodig.
Re: vragen over visum thailand
Hi,
Waarom niet gewoon een visum aanvragen met muttiple entry? Kost geloof ik 60 euro? En zal niet duurder zijn als een ticket boeken en plus dat je weet dat je visum sws goed is?
Waarom niet gewoon een visum aanvragen met muttiple entry? Kost geloof ik 60 euro? En zal niet duurder zijn als een ticket boeken en plus dat je weet dat je visum sws goed is?
-
Ik dacht dat het nodig was voor een re- entry VISA....
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: vragen over visum thailand
De eerste keer kun je gewoon visumvrij binnen komen, geen enkel probleem.marthevdh schreef:Hallo
Alvast erg bedankt!
De tweede keer kun je ook visumvrij komen, maar officieel is een vliegticket naar een ander land vereist, wat je nu niet hebt. Immigratie in Thailand doet hier niet moeilijk over, en de meeste luchtvaartmaatschappijen die vanuit de naburige landen vliegen ook niet, dus waarschijnlijk lukt het ook dan om zonder problemen visumvrij te komen.
Je kunt binnen Thailand geen visum krijgen, goedkoop ticket is een oplossing. Ticket hoef je niet te grbuiken, dus je kunt gewoon over land verder reizen.