Indonesië tijdens regenseizoen

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Annelied

Indonesië tijdens regenseizoen

Bericht door Annelied »

Heeft iemand ervaring met een vakantie in Indonesië tijdens het regenseizoen.
Wij gaan in december naar Indonesië en willen dan de volgende plekken bezoeken:
Torajaland, vandaar naar Yogyakarta, Borobudur en Prambanan, dan met openbaar vervoer richting Bromo en vandaar ook met openbaar vervoer naar de ferry naar Bali. Is dit realiseerbaar in het regenseizoen of heeft iemand andere suggesties?

Ook hebben wij belangstelling in de Dayakcultuur. Ik heb dit verder nog niet uitgezocht maar gehoord dat je met een boot over de Martapurarivier kennis kunt maken met de Dayakcultuur.

Ben benieuwd naar jullie reacties/suggesties.
Jenny
Reisexpert

Re: Indonesië tijdens regenseizoen

Bericht door Jenny »

Ik zou de tocht in Kalimantan niet doen tijdens het regenseizoen. Java en Bali zijn echter prima te doen.

Ja, het regent wat vaker, maar zelden de hele dag. Het is minder druk en goedkoper dan in het hoogseizoen, en de prijzen liggen gemiddeld wat lager.

Bij de Bromo en andere bergen heb je wat meer last van bewolking (uitzichten), maar in de praktijk zijn de meeste wolken het dichts in de middag en regenen ze eind van de middag/nacht uit en is het 's ochtends best helder.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Annelied

Bericht door Annelied »

Jenny schreef:Ik zou de tocht in Kalimantan niet doen tijdens het regenseizoen. Java en Bali zijn echter prima te doen.

Ja, het regent wat vaker, maar zelden de hele dag. Het is minder druk en goedkoper dan in het hoogseizoen, en de prijzen liggen gemiddeld wat lager.

Bij de Bromo en andere bergen heb je wat meer last van bewolking (uitzichten), maar in de praktijk zijn de meeste wolken het dichts in de middag en regenen ze eind van de middag/nacht uit en is het 's ochtends best helder.

Dank voor de informatie. Heb je ook ervaring met openbaar vervoer van de Bromo naar de ferry naar Bali?
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Je kunt vanuit zowel Malang als Probolinggo rechtstreeks met de bus (wel 'patas' nemen) naar Denpassar. Of vanuit Surabaya en Probolinggo met de trein naar Banuywangi en daar zelf op de ferry stappen, het station en de haven liggen vlakbij elkaar.
Ik ben met de trein van Kalibaru naar de ferry gegaan (zonder rechtstreekse bus) en vond dat er aan de Balinese zijde heel veel gezeur was om me in een taxi/busje te krijgen. De bemo chauffeur naar Lovina vroeg daarna schaamteloos 50.000 voor de rit, met als excuus dat toeristen speciale prijzen betalen op Bali. Dat bedrag heeft hij dus niet gekregen. Ik zou dus zeggen: zorg dat je doorgaand vervoer hebt. Of sta sterk in je schoenen.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Annelied

Bericht door Annelied »

Annelied schreef:
Jenny schreef:Ik zou de tocht in Kalimantan niet doen tijdens het regenseizoen. Java en Bali zijn echter prima te doen.

Heb je ook ervaring met openbaar vervoer van de Bromo naar de ferry naar Bali?
Bird schreef:Je kunt vanuit zowel Malang als Probolinggo rechtstreeks met de bus (wel 'patas' nemen) naar Denpassar. Of vanuit Surabaya en Probolinggo met de trein naar Banuywangi en daar zelf op de ferry stappen, het station en de haven liggen vlakbij elkaar.
Ik ben met de trein van Kalibaru naar de ferry gegaan (zonder rechtstreekse bus) en vond dat er aan de Balinese zijde heel veel gezeur was om me in een taxi/busje te krijgen. De bemo chauffeur naar Lovina vroeg daarna schaamteloos 50.000 voor de rit, met als excuus dat toeristen speciale prijzen betalen op Bali. Dat bedrag heeft hij dus niet gekregen. Ik zou dus zeggen: zorg dat je doorgaand vervoer hebt. Of sta sterk in je schoenen.
Dank voor deze informatie. Ik ga dit uitzoeken.
FootprintTravel

Bericht door FootprintTravel »

Veelgestelde vraag Annelied. Wat Jenny zegt klopt helemaal, je kan prima in de regentijd naar Indonesie. Zelfs dan is het meestal nog een heerlijke 30 graden ^O^

Toevallig schreef ik gister nog over de regentijd in Indonesië [verwijderd], en een aantal andere veelgestelde vragen, misschien heb je er nog wat aan :)
Plaats reactie