Backpacken Noord-India tips?

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
kevinmp
Reisexpert

Re: Een korte periode naar Noord India

Bericht door kevinmp »

@ Bird

Dit zou opzicht wel kunnen ja. Na een beetje research denk ik dat dit wel een goed beeld van India wekt.
Delhi - Bikaner - Jodhpur - Jaipur - Fatehpur Sikri - Ranthambore NP- Agra - Varanasi - Delhi

Ik heb er twee onderdelen bij gevoegd. De route die jij aangeeft zou jij die ook in die volgorde doen of bijvoorbeeld Varanassi eerst? Om het gehad te hebben en ook de langste reistijd gehad te hebben?

@Tikva Ja inderdaad. Als ik naar India zou gaan en ik ben niet bij de Taj geweest zou ik het idee hebben niet in India te zijn geweest haha.

Denk jij dat deze route ook haalbaar is?

@ Allen,

Dan nog de vraag aan iedereen. Hoeveel dagen zou je ongeveer nodig hebben in welke stad. Normaal plan ik niet zo maar omdat het nu om een korte periode gaat wil ik wel graag een idee hebben en niet aan het einde denken: shit dat redden we niet meer.. -O-
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Deze route is niet haalbaar met twee weken. India is super pittig om te reizen en afstanden zijn lang. Je moet echt wel een paar nachten op een plek blijven om het leuk te houden. Ik zou max 5 bestemmingen kiezen voor 2 weken dan heb je 2 a 3 nachten per plek.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Hey Tikva

Deze maar aanhouden dan?
Delhi - Bikaner - Jodhpur - Jaipur - Agra - Varanasi - Delhi

Het nationale park zie ik alleen maar dieren volgens mij, die heb ik nu wel gezien haha. Dus die kan wel missen.

Jij zegt 2 a 3 dagen op een plek. Meestal is dat idd de max die wij blijven ja..
Nu zeggen veel mensen Delhi gelijk overslaan.
Zou jij mij een indicatie kunnen geven van hoeveel dagen jij zou blijven en waarom in

Delhi
Bikaner
Jodhpur
Jaipur
Agra
Varanasi
Delhi

Vooral als je de aspecten van het echte india wilt zien in twee weken. Dus de Taj, de gaths in varanassi etc.
Als je iets zou overslaan is dat natuurlijk ook een goed advies. Ik kan me voorstellen dat veel op elkaar lijkt!
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Toevallig iemand nog een idee over het aantal dagen?
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ik begrijp je keuze voor Bikaner niet helemaal. Woestijn kan je altijd nog eens zien, maar Bikaner is verreweg de saaiste stad waar ik India ben geweest. In tegenstelling was Jaisalmer één van mijn hoogtepunten tijdens die reis, en dan heb ik het niet over een woestijntocht aangezien die wel oké is. Het fort van Jaisalmer is gewoon een totaal andere wereld en supergaaf.

Persoonlijk denk ik dat je met Delhi, Agra, Jaipur en Jodhpur en Varanasi al een hele drukke twee weken hebt.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Thanks ubiytsa.

Ja opzicht zijn wij wel snelle reizigers en ik weet nu al dat ik snel weg ben uit varanassi. Mijn vriendin gaat dat niet echt trekken denk ik.. Wellicht kunnen we jaisalmer dan aandoen?
Heb jij enig idee hoeveel dagen in welk van die steden minimaal is?
Plaats reactie