Fiets als bagage meenemen in vliegtuig
-
Fiets als bagage meenemen in vliegtuig
Wij willen fietsen door Vietnam, Laos, Cambodja en Thailand. Aankomen in Vietnam.
Nu willen wij onze demontabele fietsen als bagage meenemen. (Giants)
Zit beneden de 20kg.
Wil zelf een "koffer" in elkaar spijkeren.
Iemand ervaring hier mee.
Maten, gewicht, Maatschappij?
Hd
Chris en Hanny de Vries
0651033428
Nu willen wij onze demontabele fietsen als bagage meenemen. (Giants)
Zit beneden de 20kg.
Wil zelf een "koffer" in elkaar spijkeren.
Iemand ervaring hier mee.
Maten, gewicht, Maatschappij?
Hd
Chris en Hanny de Vries
0651033428
Re: Fiets als bagage
Bij de meeste maatschappijen kan je je fiets ook aanmelden als sportbagage. Je betaalt dan een paar tientjes om de fiets mee te nemen, en je mag óók je gewone bagage meenemen.
Nadeel van jullie 'kist' (koffer) lijkt me om de fiets weer mee terug te krijgen.
Een fiets is sowieso odd size lugguage. Maar dat is geen probleem, na het inchecken gewoon de fiets naar het loket brengen wat daar voor is.
Nadeel van jullie 'kist' (koffer) lijkt me om de fiets weer mee terug te krijgen.
Een fiets is sowieso odd size lugguage. Maar dat is geen probleem, na het inchecken gewoon de fiets naar het loket brengen wat daar voor is.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
Re: Fiets als bagage
Nee hoor, (uit ervaring in Taiwan)
Of ik druk die fiets "de sloot in" cq geef ik weg) of hij gaat per zeepost terug.
Ging 100% uit Taiwan.
Die 2 Giants hadden we in Taipei gekocht btw. 4 mand afgetrapt en voor € 20,= pf na 4 maand in Almelo.. zonder invoerrechten! :>)))
Of ik druk die fiets "de sloot in" cq geef ik weg) of hij gaat per zeepost terug.
Ging 100% uit Taiwan.
Die 2 Giants hadden we in Taipei gekocht btw. 4 mand afgetrapt en voor € 20,= pf na 4 maand in Almelo.. zonder invoerrechten! :>)))
Re: Fiets als bagage meenemen in vliegtuig
Er zijn speciale fietskoffers die voldoen aan de eisen van vliegmaatschappijen. Die even googlen met afmetingen, weet je gelijk waar je aan moet voldoen. De meeste maatschappijen hanteren zo'n 20 kg als "sportbagage voor fiets". Bijna altijd wel voor een beetje bijbetalen zoals Jenny als stelde
Hi chris,
Ik werk toevallig op schiphol in de vertrekhal. Het klopt dat iedere maatschappij zijn eigen regels heeft. Bij de klm is het zo dat de fiets in een fietsdoos moet (op schiphol aan te achaffen), of in een hard case speciaal voor de fiets, of in een fietstas. Let wel op dat bij een fietstas de maatschappij niet verantwoordelijk is voor beschadigingen ed.
Let ook op het gewicht. Dit mag meestal een bepaald aantal kg's zijn. Is dit zwaarder, dan moet je ook nog een heavy fee betalen (bij klm is dat 23 kg). Fiets kost geloof ik €70-€100, weet ik niet precies uit mn hoofd (meer dan 23 kg kost je al €70-€100!)
Wel via speciale reserveringen van tevoren doorgeven dat je een fiets mee wil nemen. Het kan namelijk zijn dat het vrachtruim al vol is.
Hoop dat deze info je kan helpen.
Ik werk toevallig op schiphol in de vertrekhal. Het klopt dat iedere maatschappij zijn eigen regels heeft. Bij de klm is het zo dat de fiets in een fietsdoos moet (op schiphol aan te achaffen), of in een hard case speciaal voor de fiets, of in een fietstas. Let wel op dat bij een fietstas de maatschappij niet verantwoordelijk is voor beschadigingen ed.
Let ook op het gewicht. Dit mag meestal een bepaald aantal kg's zijn. Is dit zwaarder, dan moet je ook nog een heavy fee betalen (bij klm is dat 23 kg). Fiets kost geloof ik €70-€100, weet ik niet precies uit mn hoofd (meer dan 23 kg kost je al €70-€100!)
Wel via speciale reserveringen van tevoren doorgeven dat je een fiets mee wil nemen. Het kan namelijk zijn dat het vrachtruim al vol is.
Hoop dat deze info je kan helpen.
-
Maar ik sloop de fietsen helemaal uit elkaar en zet ze in Hanoi ofzo wel weer in elkaar...
Dus ik moet een koffer maken waar het frame in past en de wielen enzo passen dan ook.
Die ervaring heb ik dus inmiddels, alleen was dat een kartonnen doos en dan met zeepost, maar ook met maximum maten.
Misschien moet ik naar een Samsonite koffer gaan zoeken waar het frame in past..
Ik zal het frame eens precies opmeten..
Dus ik moet een koffer maken waar het frame in past en de wielen enzo passen dan ook.
Die ervaring heb ik dus inmiddels, alleen was dat een kartonnen doos en dan met zeepost, maar ook met maximum maten.
Misschien moet ik naar een Samsonite koffer gaan zoeken waar het frame in past..
Ik zal het frame eens precies opmeten..
-
En we namen het zadel en fietstassen, gereedschap reserve banden etc, dus al het kleingoed, gewoon mee in onze bagage toen.
Scheelde gewicht per zeepost.
Ik heb wat links..:
fietskoffer.nl/voorpagina/fietstas.html
futurumshop.nl/scicon-cycle-bag-travel-plus-racing.phtml?gclid=CMP65N3i48ACFSoEwwod7o0AHA&gclsrc=aw.ds
bikester.be/fietsaccessoires/fietsberging/fietskoffer.html
De vraag is dus mag ik zo'n koffer meenemen als bagage. Het resterende gewicht vullen we naan met tandeborstel, zeep en wat onderbroeken enzo..?
Zoals gezegd kan er ook heel wat meuk in de handbagage.
Daar keken ze zowel in Taipei als op Schiphol helemaal niet gek van op.
Wij hebben ook 2 Meridas gekocht daar (wel invoerrechten over moeten betalen..suuur :>))))
Dus 4 zadels bij ons met pinnen, 8 trappers .. laggguuhhh..
Scheelde gewicht per zeepost.
Ik heb wat links..:
fietskoffer.nl/voorpagina/fietstas.html
futurumshop.nl/scicon-cycle-bag-travel-plus-racing.phtml?gclid=CMP65N3i48ACFSoEwwod7o0AHA&gclsrc=aw.ds
bikester.be/fietsaccessoires/fietsberging/fietskoffer.html
De vraag is dus mag ik zo'n koffer meenemen als bagage. Het resterende gewicht vullen we naan met tandeborstel, zeep en wat onderbroeken enzo..?
Zoals gezegd kan er ook heel wat meuk in de handbagage.
Daar keken ze zowel in Taipei als op Schiphol helemaal niet gek van op.
Wij hebben ook 2 Meridas gekocht daar (wel invoerrechten over moeten betalen..suuur :>))))
Dus 4 zadels bij ons met pinnen, 8 trappers .. laggguuhhh..
Fietsdoos aanschaffen ?
Ik haal gewoon bij mijn fietsenmaker een lege doos.
Breek de fiets af zodat ik hem weer redelijk makkelijk in elkaar krijg.
Zeg gewoon dat ik extra bagage mee heb maar wel onder gewicht blijf.
(lijnvlucht dus)
en ik heb al 4 fietsen meegenomen door de jaren heen naar Kenya. Daar is nu
een hele famillie blij mee omdat ze er nog 15 minuten over fietsen ipv een uur wandelen naar school.
Ik haal gewoon bij mijn fietsenmaker een lege doos.
Breek de fiets af zodat ik hem weer redelijk makkelijk in elkaar krijg.
Zeg gewoon dat ik extra bagage mee heb maar wel onder gewicht blijf.
(lijnvlucht dus)
en ik heb al 4 fietsen meegenomen door de jaren heen naar Kenya. Daar is nu
een hele famillie blij mee omdat ze er nog 15 minuten over fietsen ipv een uur wandelen naar school.
-
Yep klopt, maar ik zie bij China Southern lines dat ik te maken krijg met "overzised". dus we gaan eens meten hoe veel ik te groot ben met zon box...