Reisroute Nicaragua/Costa Rica in 3 weken

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Fliesje

Reisroute Nicaragua/Costa Rica in 3 weken

Bericht door Fliesje »

Hey allemaal,

Ik ben van plan in jan/feb naar Nicaragua en Costa Rica te gaan. Het lijkt me allebei hele gave landen, dus waarom niet combineren. Nadeel is dat ik maar 3 weken vrij kan nemen. Wel wil ik graag op elke dag minimaal 1.5/2 dagen op elke dag verblijven.

Nu had ik het volgende bedacht:

Vliegen op Managua-Granada-Isla Ometepe- San Juan Del Sur-Rincon de la Vieja-Monteverde-Fortuna/El Arenal-Manuel Antonio- Tortuguero-San Jose

Zou dolgraag ook nog naar Leon, de Corn Islands....etc etc.

Is er ergens een overzichtelijk site voor het ov (met tijden)? De sites van Ticabus etc ken ik al wel.

Alle tips zijn welkom.

Groetjes,

*O*
Erik
Site Admin

Re: Reisroute Nicaragua/Costa Rica in 3 weken

Bericht door Erik »

Nicaragua is groot genoeg om drie weken te verblijven en genoeg te zien en doen te hebben. Zeker wanneer je het wilt combineren met de Corn Islands. Je zou dit eventueel wel kunnen combineren met Costa Rica, maar eigenlijk is het zonde.

Ook is Costa Rica een stukje duurder dan Nicaragua.

In Nicaragua kun je gemakkelijk met de bus reizen. Aan bus tijden heb je niet zo heel veel aangezien het meer een kwestie is van wanneer de buschauffeur zin heeft om te vertrekken en of er genoeg mensen in de bus zitten. Verder werkt het systeem goed, maar je zal ook echt reis dagen moeten inplannen :)

Dit is de route die wij in drie weken hebben afgelegd: [verwijderd]
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Parque Nacional Corcovado ligt een beetje uit je route, maar ik zou dit wel als absolute noodzaak zien. Verreweg de beste 'oerwoud-ervaring' die ik zelf heb gehad.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Onze route in 3 weken was als volgt: Granada, Corn Islands, Isla Ometepe, San Juan del Sur, Manuel Antonio, Tipijungla (even googlen), Corcovado. Wat je ook kiest, het is volgens mij allemaal mooi.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Nicaragua is prachtig en er is inderdaad genoeg te zien om 3 weken te vullen. Ik reisde 4,5 week door Nicaragua en heb me geen moment verveeld. Ik bezocht Granada, Ometepe, Rio San Juan (El Castillo en Solentiname), Leon, Little Corn Island en San Juan Del Sur. Mijn hoogtepunten waren Ometepe, Little Corn Island en Leon.

Als ik jou was zou ik Costa Rica overslaan en gewoon alle tijd in Nicaragua blijven ;)
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Plaats reactie