Hoi,
Ik ga vanaf februari een aantal vrijwilligersprojecten volgen in Zuid-Afrika. Ik moet daarom een keer van Johannesburg naar Nelspruit (daar is het vrijwilligersproject) en van Johannesburg naar Phalaborwa (daar is een ander vrijwilligersproject). Ik kan naar deze plekken vliegen maar ik wil het veel liever over land doen omdat het goedkoper is, slechts een kleine afstand en omdat ik na deze projecten ook nog 4 keer moet vliegen en wil dat een beetje beperken.
Mijn vraag is hoe ik veilig over land naar deze plekken kan? Heb namelijk veel gehoord en gelezen over Johannesburg en dat het als alleen reizende toerist (meisje) niet erg veilig is. Ik heb gezien dat er een aantal busmaatschappijen zijn (zoals intercape of Translux bus) die vanaf Johannesburg naar deze plekken rijden maar ik heb geen idee of dit betrouwbare/veilige organisaties zijn. Heeft iemand misschien ervaring hiermee of met andere goede busreizen? Of kan het beter met trein?
Ook las ik dat het station van Johannesburg (waar alle bussen stoppen) zeer onveilig is voor toeristen en vaak overvallen worden oid. Weet iemand of dit waar is of dat het mee valt?
Tnx!
Van Johannesburg naar Nelspruit & Phalaborwa met ov (veilig?
Re: Van Johannesburg naar Nelspruit & Phalaborwa met ov (vei
Ik hen in Zuid-Afrika gebruik gemaakt van de Bazzbus. Zij komen je ophalen bij je hostel (of in ieder geval bij een aantal geselecteerde hostels) waardoor je de busstations kan mijden.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de slechte verhalen over 's avonds alleen met de 'normale' bus ook gehoord heb, en dat ik geen zin had om te verifieren of het echt zo erg was of niet.
De Bazzbus is in ieder geval veilig!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de slechte verhalen over 's avonds alleen met de 'normale' bus ook gehoord heb, en dat ik geen zin had om te verifieren of het echt zo erg was of niet.
De Bazzbus is in ieder geval veilig!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: Van Johannesburg naar Nelspruit & Phalaborwa met ov (vei
@Jenny
Ja daar had ik inderdaad ook goede dingen over gelezen! Helaas gaat niet verder dan Johannesburg en kan ik dus niet gebruik maken hiervan :-(
Ja daar had ik inderdaad ook goede dingen over gelezen! Helaas gaat niet verder dan Johannesburg en kan ik dus niet gebruik maken hiervan :-(