4 weken reizen midden Amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Daan2105

4 weken reizen midden Amerika

Bericht door Daan2105 »

Ik ben van plan om volgend jaar 4 weken als het kan met werk 5 weken rond te reizen in Midden Amerika. Heb alleen beetje moeite met keuzes te maken welke landen zeker gezien het feit dat ik maar zo weinig tijd heb.

Wil zeker Cuba bezoeken en Belize om te duiken maar welke landen raden jullie nog meer aan. Costa ricca staat ook op me lijstje (en nog wel hoop andere ;)) voor de natuur en regenwouden, lees alleen niet al te veel positieve dingen erover erg duur toeristisch etc.

Wat raden jullie aan in de korte tijd die ik heb, is het mogelijk voor elke week die ik heb een land of regio van een land? En wat zijn dan de mooiste die ik moet kiezen.
Erik
Site Admin

Re: 4 weken reizen midden Amerika

Bericht door Erik »

Alle landen die je noemt zijn vrij duur om naar toe te reizen. Costa Rica, Cuba en Belize (ongeveer ik die volgorde). Met maar zo weinig tijd zo ik eerder kiezen om één of twee landen te bezoeken in plaats van 3. Helaas combineren ze niet echt lekker :)

Voor Cuba heb je aan een week genoeg (heb ik mij laten vertellen) Belize is ook niet echt groot en hier heb je ook voldoende aan 7 dagen. Eventueel zou je nog naar Mexico kunnen gaan. Je vliegt goedkoop op Cancun en kunt met een mooie route naar Belize reizen.

Costa Rica is ook vrij prijzig om te bezoeken, maar je zou eventueel er nog een andere land bij kunnen bezoeken. Panama?
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Wat erik idd al aangeeft zijn dit de duurdere landen. Wuij kunnen natuurlijk niet echt in je financien kijken.

Maar ik vind vooral de landen niet echt logisch..
Ligt nogal uit elkaar.

Mexico Belize zouden makkelijk samen kunnen en wellicht een stukje van Guatemala (L)

En als je perse costa rica wil bezoeken waarom kies je dan niet voor costa rica met panana of nicaragua..

Trouwens als je wilt duiken in Belize kun je misschien honduras (utila) overwegen. Er gaat een boot vanuit belize daar heen geloof ik.. En daar kan je ook wel chill duiken.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Zie nu net pas dat Erik panama met costa rica ook al aanhaalde haha;)

excusez moi;)
Plaats reactie