Vliegticket annuleren

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
GinoT
Wereldreiziger

Vliegticket annuleren

Bericht door GinoT »

Ola medereizigers

Afgelopen februari heb ik een ticket geboekt bij Etihad Airways. Eind juni vloog ik van Sri Lanka naar Londen en eind oktober zou ik vliegen van Amsterdam - Bangkok. De reden dat ik Amsterdam - Bangkok aan mijn reis had toegevoegd was omdat er maar weinig prijsverschil zat tussen een enkele reis of een retourtje (soort van). Sinds 6 weken heb ik een baan en mede hierdoor ga ik niet en kan ik niet naar Thailand.

Nu probeer ik dus informatie te vinden of ik de gemaakte kosten (deels) kan terugvragen. Alleen kan ik geen informatie vinden die up-to-date is. Ik heb ook begrepen dat er een site is (re-ticket.com), maar om een onbekende reden is er alleen de inlog pagina en password. Ik ga in deze dagen ook Etihad bellen, maar wil me graag goed voorbereiden.

Iemand die mij van de nodige informatie kan voorzien? :)

Alvast bedankt!

Gino
Jenny
Reisexpert

Re: Vliegticket annuleren

Bericht door Jenny »

Je hebt dus eigenlijk een soort van retourtje gekocht, alleen zijn de begin- en eindplek anders? En van dat soort-van-retourtje heb je al een enkele reis gebruikt?

Meestal kan je alleen wijzigen vóór vertrek, wat zou beteken dat je je geld kwijt bent.

Wel kun je proberen heffingen als vertrekbelasting en brandstoftoeslag terug te krijgen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb je vraag even op Facebook gezet, in de hoop wat meer antwoorden te krijgen.
panky
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door panky »

Dag Gino,

Hoeveel geld je terugkrijgt is afhankelijk van het type ticket dat je hebt gekocht en de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. In de meeste gevallen geven budget tickets geen restitutie en bij sommige duurdere tickets kan je een deel terug krijgen. Je moet dus echt contact opnemen met Ethiad hierover.

De prijs van een ticket wordt in ieder geval samengesteld uit de luchthavenbelasting en het bedrag dat de luchtvaartmaatschappij zelf vraagt. Voor zover ik goed geinformeerd ben, kan je ongeacht het type van jouw ticket het deel van de luchthaven belasting terugkrijgen, omdat de maatschappij dit dan niet hoeft te betalen. Welke voorwaarden hieraan verbonden zijn weet ik niet. Maar dit weten zij bij Ethiad vast te vertellen.

Mijn zus heeft vorig jaar een ticket geannuleerd bij TAP. Ze heeft contact met hen opgezocht en toen alles conform hun voorwaarden afgehandeld.

Succes.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Wat is TAP?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

stevenl schreef:Wat is TAP?
Een luchtvaartmaatschappij (uit Portugal)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Wat zei Etihad zelf trouwens? (Ik neem aan dat je inmiddels gebeld hebt?)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie