Vakantie woningruil

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Marijn
Wereldreiziger

Vakantie woningruil

Bericht door Marijn »

Ola,
Is er iemand hier die ervaring heeft met woningruil en dit zou willen delen? Ik kon er op het hele forum nog niets over vinden. Ik zit er over te denken omdat het me een leuke nieuwe ervaring lijkt. Ik heb echter nog geen goed beeld van hoe makkelijk / moeilijk het zal gaan om een ruil te vinden. Ik heb wel al even rond gekeken bij verschillende sites:
homeexchange.com , homeforexchange.com , en nog een andere geloof ik, maar de meeste werken met een abonnement en voor ik daar aan begin wil ik er graag wat meer gevoel bij krijgen. Bijvoorbeeld: is het makkelijk om een ruil te vinden of gaan hier maanden overheen? Is het voornamelijk het zomerseizoen, of ook makkelijk als ik bijvoorbeeld specifiek 2 weken in februari weg wil? Willen mensen in de winter wel naar NL? Ik heb een oldtimer en die wil ik om practische redenen niet bij de deal betrekken, belemmert me dat enorm bij het vinden van een match? Andere practische zaken waar ik rekening mee moet houden? Wat is de beste aanbieder (website) en waarom?
Ik hoor het graag als iemand meer weet! _O_
RiNIque
Contacteer:

Re: Vakantie woningruil

Bericht door RiNIque »

Hoi
Denk daar ook al een tijdje over na maar ik vind het doodeng.
Wat ik wel al gedaan heb is mijn huis verhuren aan mensen die ik ken terwijl ik weg ben, maar dat is niet ruilen natuurlijk.
Er komen hier niet veel reacties zie ik, ik denk dat je eigenlijk alleen kan ruilen als :
- je idd lid wordt van home-exchange omdat mensen die er al geld voor over hebben wss serieuzer zijn
- er een verzekering bij is als het helemaal fout gaat
- je geen emo binding heb met je eigendom
-je een manier hebt om je echt privé privé spullen op te bergen (en daar ga je dan : wat is privé...)

zucht
Als je het doet en het lukt, laat het hier eens weten ? Ben ook benieuwd naar ervaringen.

(ik moet zeggen dat ik ook niet erg blij was toen ik thuis kwam na mijn verhuur, want alles was verplaatst, de vloer was beschadigd, er waren spullen OP die vol waren toen ik weg ging (5l dettol ! )
Speedy

Bericht door Speedy »

halloo!
ik ben dat ook al lang van plan en heb wel goede kritiek gehoord van volgende organisatie: Intervac
http://be.intervac-homeexchange.com/
Een vriend van mij uit Frankrijk is er lid van en hij is tevreden. Wel zegt hij dat het onvermijdelijk is dat mensen iets van plaats veranderen ... ze leven op hun manier in jouw huis, dat moet je niet vergeten!
misschien eens leuk om te gaan kijken op hun site. Ik voel mij zekerder om het te doen via een organisatie omdat er een zekere veiligheid bij is (verzekering) en ze weten echt wat doen om het correct te laten verlopen.
veel succes, V
anveer

Bericht door anveer »

Wij hebben via homeexchange.com , destijs een gratis site, een maand geruild met een Canadese vrouw. Het was geweldig! We hebben vantevoren enkele keren gemaild over hoe je leven er op dat moment uit zag: werk, familie, vrijwilligerswerk etc. We " kenden elkaar dus al een beetje ". Doe het, het risico is minimaal, omdat je uiteindelijk weet, dat ook JIJ niet wilt dat jouw huis wordt beschadigd en dus JIJ ook goed omgaat met de spullen van de ander. En omgekeerd gebeurt precies hetzelfde. DOE HET, HET ZAL ERG LEUK ZIJN!
Speedy

Bericht door Speedy »

tof! bedankt voor je aanmoediging ... en dan kan ik mijn huis in Gran Canaria gaan ruilen ... wat een uitdaging!
dank en groeten, V
anveer

Bericht door anveer »

Fijn, succes!
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Leuk om te horen, thanks voor de tips!
Intervac ziet er prima uit, eigenlijk zien alle organisaties er wel goed uit.
Ik denk dat wij eerst eens gaan proberen via AirBnB te verhuren tijdens onze volgende vakantie, dat heeft als voordeel dat je veel minder hoeft af te stemmen want je hoeft niet iemand te vinden die op precies het zelfde moment weg wil. En je hoeft niet de hele vakantie op 1 plek te blijven. Dan hebben we meteen wat ervaring met het idee dat er iemand anders in ons huis zit. De grootste mentale hobbel is vooral dat er iemand in ons bed slaapt en sex heeft. Ik weet dat dat bij een hotel niet anders is, maar toch. :-)
Plaats reactie