Reisinformatie Nieuw zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
Svlinder

Reisinformatie Nieuw zeeland

Bericht door Svlinder »

Een wereldreis, waarvan 2 maanden nieuw zeeland.
Nou ben ik opzoek naar zoveel mogelijk informatie.
De reisorganisaties willen je de bouwstenen of te wel georganiseerde reizen aansmeren en dat wil ik niet en dat past ook niet in het budget.
Ik zit nou een beetje rond te kijken en zie dat je het best met de magic bus kan gaan ,
Hebben jullie misschien nog tips over de hostels enz. Welke plekken je echt gezien moet hebben.
Alle tips zijn welkom
marli

Re: Nieuw zeeland

Bericht door marli »

hallo
het is voor mij alweer ettelijke jaren geleden maar new zealand dan zeg ik zuider eiland
en de streek fjordland milford sound en vooral queensland schitterend mooi
ik heb toen alles ter plekke bij een vvv geboekt maar tegenwoordig vind je alles op internet
mooie plekken en van hostels tot hotels
steek er wat tijd in dat is al de eerste voorpret succes :)
ketting
Reisexpert

Re: Reisinformatie Nieuw zeeland

Bericht door ketting »

Bezienswaardigheden. Bay of Islands, Tongariro crossing, Waitomo caves, Geisers in Rotorura, Te papa in Wellington, Kayakken tussen de zeehonden in Abel Tasman NP, Nelson lakes, Arthurs pass, Lindis pass, Frans Jozef glacier, omgeving Wanaka en Queenstown, Fiordland NP, Milford Sound, lake Pukaki, lake tekapo, walvissen spotten in Kaikoura.

Succes!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ik woon zelf in Nieuw Zeeland en waar liggen je intresses wat zou je willen zien.
Verder wil je alles met de bus doen of misschien ook nog wel wat met de trein wat ook goed mogelijk is.

gr van Moira
Svlinder

Bericht door Svlinder »

Moira schreef:Ik woon zelf in Nieuw Zeeland en waar liggen je intresses wat zou je willen zien.
Verder wil je alles met de bus doen of misschien ook nog wel wat met de trein wat ook goed mogelijk is.

gr van Moira

Hoi
Mijn interesse is heel divers, kan je natuurlijk weinig mee.
Ik ga 2 maanden dus ik wil heel nieuw zeeland door. Kijkje nemen bij een gletsjer, bij een mooi natuurpark, dieren spotten, watervallen, naar het hobbit plaatjes, wijn drinken. Enz..

Inmiddels heb ik al wat informatie, voornamelijk over het Noordereiland.
Maar de route staat nog niet vast, ik wil goed alles goed afwegen.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Inderdaad wat vaag Ik denk dat je sowieso keuzes moet maken. Wil je de hele reis met de bus gaan reizen?
Ik vind zelf het zuidereiland leuker dan het noordereiland. Mijn favoriete plekken op het Noordereiland zijn Cape Reinga, Rotorua en coromandel. Maar dat is meer voor de natuurschoon. Zuidereiland vind ik zelf Milford Sound erg mooi en ik ben gek op Queenstown.

Vind het vrij lastig om iets specifiek te benoemen ik denk dat je 1 maand Noordereiland zou kunnen doen en 1 maand Zuidereiland.
Plaats reactie