Rondreizen Vietnam (planning & vervoer)
Rondreizen Vietnam (planning & vervoer)
Ha allemaal,
Op 7 november vertrek ik naar Vietnam voor 2,5 week. Ik vlieg op Hanoi en vlieg via Ho Chi Mihn weer naar huis. Graag zou ik willen checken of mijn globale planning een beetje haalbaar is en wat de beste manier van reizen is tussen de plaatsen.
Uiteraard zijn alle aanraders en afraders ook welkom. Zo hoor ik verschillende verhalen over Nha Trang en twijfel ik over Dalat. Ik hoor het graag!
Groetjes, Patty
Op 7 november vertrek ik naar Vietnam voor 2,5 week. Ik vlieg op Hanoi en vlieg via Ho Chi Mihn weer naar huis. Graag zou ik willen checken of mijn globale planning een beetje haalbaar is en wat de beste manier van reizen is tussen de plaatsen.
Uiteraard zijn alle aanraders en afraders ook welkom. Zo hoor ik verschillende verhalen over Nha Trang en twijfel ik over Dalat. Ik hoor het graag!
Groetjes, Patty
- Bijlagen
-
- Vietnam pic.jpg (252.97 KiB) 962 keer bekeken
Re: Rondreizen Vietnam (planning & vervoer)
Nha Trang: Veel russen, maar je kunt er wel goed feesten in de avond (Why not Bar). Verder is het strand niet vies, maar heb mooiere gezien.
Dalat: Zelf maar 1 nachtje geslapen, denk dat ik dit als ik jou was zou skippen, aangezien je al niet heel veel tijd hebt. Het stadje is zelf niet heel bijzonder avond markt was wel leuk, maar die heb je wel op meer plekken.
Route + planning: Het is te doen als ik het zo lees (al weet ik niet precies hoelang de bussen over de afstanden doen.) maar hievoor heb je zo te zien wel aardig wat tijd telkens ingepland. Zelf zou ik Hue laten schieten en misschien die dagen die je daarmee wint ergens anders inplannen (of naar tam coc gaan, vond ik persoonlijk mooier dan Halong Bay)
Dalat: Zelf maar 1 nachtje geslapen, denk dat ik dit als ik jou was zou skippen, aangezien je al niet heel veel tijd hebt. Het stadje is zelf niet heel bijzonder avond markt was wel leuk, maar die heb je wel op meer plekken.
Route + planning: Het is te doen als ik het zo lees (al weet ik niet precies hoelang de bussen over de afstanden doen.) maar hievoor heb je zo te zien wel aardig wat tijd telkens ingepland. Zelf zou ik Hue laten schieten en misschien die dagen die je daarmee wint ergens anders inplannen (of naar tam coc gaan, vond ik persoonlijk mooier dan Halong Bay)
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hanoi 1 dag lijkt me vrij weinig. Het is één van de leukste plekken van Vietnam en je hebt daarbij wellicht een jetlag dus rustig aan doen is fijn.
Je wilt vrij veel in 2,5 week. Ik heb over dit stuk 4 weken gedaan, met als extra 3 dagen Sapa. Ik zou dus iets skippen, en als ik zou moeten kiezen zouden dat Hue en Nha Trang zijn.
Ik heb met een open bus ticket gereisd. Die koop je in Hanoi en dan geef je aan waar je allemaal wilt stoppen. Wanneer je wilt reizen bevestig je je plekje een dag of twee dagen van te voren. Ideaal,goedkoop en werkt perfect, alleen de nachtbussen zijn vrij oncomfortabel en er zitten wat lange nachtritten bij. Ik schreef er over op mijn blog, moet je maar even kijken. Met de trein kan wellicht ook maar daar heb ik me nooit in verdiept.
Je wilt vrij veel in 2,5 week. Ik heb over dit stuk 4 weken gedaan, met als extra 3 dagen Sapa. Ik zou dus iets skippen, en als ik zou moeten kiezen zouden dat Hue en Nha Trang zijn.
Ik heb met een open bus ticket gereisd. Die koop je in Hanoi en dan geef je aan waar je allemaal wilt stoppen. Wanneer je wilt reizen bevestig je je plekje een dag of twee dagen van te voren. Ideaal,goedkoop en werkt perfect, alleen de nachtbussen zijn vrij oncomfortabel en er zitten wat lange nachtritten bij. Ik schreef er over op mijn blog, moet je maar even kijken. Met de trein kan wellicht ook maar daar heb ik me nooit in verdiept.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
-
lisette-van-beek schreef:Hanoi 1 dag lijkt me vrij weinig. Het is één van de leukste plekken van Vietnam en je hebt daarbij wellicht een jetlag dus rustig aan doen is fijn.
Hey lisette,
Dit is bruikbare informatie.
Wat kost zo een open busticket in vietnam? En kan je hier eventueel meerdere bussen meenemen naar verschillende steden, zoja hoeveel? Of is dit gewoon onbeperkt reizen voor zolang je in vietnam bent (

Thnxxx alvast
Da Lat is zeker interessant. Naast de buitensporten (canyoning, mountainbiken, kanoën, hiken) is er ook prachtige natuur in de nabije omgeving, bijvoorbeeld de Datanla watervallen. Daarnaast is de stad anders dan andere Vietnamese steden. Echter als je maar weinig tijd hebt en dus keuzes moet maken, dan is het wellicht verstandig om Da Lat te laten voor wat het is. De reis er naar toe en weer naar een andere locatie kost best veel tijd plus dat de activiteiten ook aardig wat tijd inneemt. Mooie natuur vind je ook elders in Vietnam, echter de buitensporten zijn (na mijn mening) het beste te doen in Da Lat.

Als ik in jou schoenen zou staan, dan zou ik Nha Trang inruilen voor de Mekong Delta. Je bezoekt immers al de stranden in Hoi An. Mekong Delta is makkelijk te regelen vanuit Ho Chi Minh City en zeer zeker de moeite waard.
Verder vind ik het zonde dat je Sapa overslaat, maar vanwege de vrij korte tijd moet je keuzes maken en kan ik het begrijpen.
Verder vind ik het zonde dat je Sapa overslaat, maar vanwege de vrij korte tijd moet je keuzes maken en kan ik het begrijpen.

Voor een volgende reiziger die daarheen gaat is het misschien nog van nut: Dalat is een leuke plaats met prachtige omgeving. Ik had het er prima naar m'n zin en vindt dat de omgeving wel wat weg heeft van het Bolaven Plateau in Laos.
Hanoi vond ik ook een leuke stad. Druk en groot, maar erg interessant en veel historie.
Hanoi vond ik ook een leuke stad. Druk en groot, maar erg interessant en veel historie.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts