Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door Yvonnetje »

Heb vandaag de SJ4000 binnen gekregen. Ben erg benieuwd naar deze action camera. Morgen (als de lucht schoon genoeg is) een filmpje maken; in de ochtendspits op de fiets in Beijing. :)
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Jij durft :) Wel merk is de SJ400? Klinkt in ieder geval heel futuristisch en ben erg benieuwd of er goedkopere alternatieven zijn dan de GoPro.
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

http://tweakers.net/productreview/98299 ... j4000.html ;)
Als ik die review lees, zou het geen miskoop moeten zijn. Veel plezier ermee!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik heb vanmiddag de Thaise gezondheidszorg maar eens getest. Ik had toch tijd zat hier...
Bij het afstappen van de boot kwam ik wat onhandig met mijn hoofd op de grond terecht. Resultaat: brillenglas kapot, bloed op mijn voorhoofd, over mijn wang en op mijn toch al rode jurk, bloed op mijn knie en twee kapotte handpalmen.
Toen waren er lieve mensen aan boord die erop stonden dat ik naar de Eerste Hulp ging om naar de snee in mijn voorhoofd te laten kijken. Nou, vooruit dan maar. Er is iemand mdt me meegegaan en ik mocht kiezen tussen hechtingen of zwaluwstaartjes, dat was makkelijk kiezen. Het ziekenhuis was chique en erg netjes, iedereen sprak vloeiend Engels en ook zonder paspoort of verzekeringspasje werd ik netjes geholpen.

3100 Baht armer, een paar mooie pleisters en een setje papieren voor de verzekering rijker stond ik een uur later weer buiten. Ik moet nog 48 uur met die grote witte pleister op mijn hoofd lopen en volgende week in NL een check-up bij mijn huisarts regelen. Verder moest ik vandaag en morgen een beetje rustig aan doen.

Afgezien van die kapotte bril (dat gaat in de honderden euro's lopen, auch...) valt het uiteindelijk wel mee. Gelukkig heb ik een reservebril bij me.
Ik hoop dat het een niet al te groot litteken wordt, zo net boven mijn wenkbrauw...
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Dan ben je toch blij dat je je reserve bril bij hebt. Ik ben een keer wakker geworden en kon mijn bril niet meer vinden. Zelfs mensen met goede oogsterkte konden mijn bril niet vinden in mijn kamer en toen maar mijn reservebril opgedaan. Gelukkig vond ik na een kwartier mijn bril
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik kan je de hand schudden Bird. Ook ik heb een ongelukje gehad maar dan gewoon in Nederland. Klinkt wel heftig wat jij hebt, vooral vanwege het bloed. Erg veel pijn? Wel fijn dat je reservebril bij je had.

Ik heb de grond van heel dichtbij gezien zaterdagavond en pijnlijke knie. Vandaag toch maar naar huisarts gegaan maar behalve rust houden en toch bewegen (lees: knie moet soepel blijven), zware onstekkingsremmers en een bandage ter ondersteuning bij het lopen, is het niets ernstig. Ok, ik heb pijn, maar ik was even bang dat er misschien meer kapot was dan dat ik dacht. Vooral omdat mijn collega's daar zulke heerlijke verhalen over hadden maar gelukkig is het dus vooral geduld hebben. Nu even plat.
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Lekker rustig aan doen Menasil, voor zover mogelijk.

Ik werd vandaag wakker met gigantische spierpijn in mijn nek, schouders en armen. Niet te zuinig! Het is toch wel een harde klap geweest, voel ik nu. Ik blijf bij mijn bed in de buurt vandaag.
De wond op mijn hoofd doet niet echt pijn, maar er zitten nog plakstrips op en een grote pleister erover. Ik heb de snee zelf nog niet eens gezien, dat wordt nog spannend. Van die kapotte knie en handpalmen heb ik meer last, omdat je die meer gebruikt.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wat een toestanden zeg!! Hopelijk knappen jullie beide snel op. Beterschap toegewenst en rustig aan!!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb trouwens voor schaafwonden vaak nog speciale zalfgaasjes die het vuil eruit trekken. De eerste twee dagen na de val heb je vaak meest pijn na het slapen. Ik moet nu ook mijn bed weer uit maar moet echt op gang komen.

dank je reismeis!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Beterschap!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Mijn voorhoofd heeft inmiddels een vrij hoog Halloween-gehalte, iedereen die ik tegenkom blijft er naar staren... gek geneog doet het niet echt pijn.

Morgen vlieg ik na 27 weken weer naar huis. Ik heb er geen zin in :( Azië is zo fijn en gezellig en lekker en lief en en en en...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Goede terugvlucht, Bird!

En er komt vast wel weer een volgende reis naar Azie (of een andere bestremming).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Aan de gekwetsten....veel beterschap. Bird, veilige reis terug en het beste let de afkickingsverschijnselen en het wennen aan Nederland. Wij zijn momenteel in italie. Het zonnetje schijnt lekker. Leuke en mooie dingen om te zien en doen. We verblijven regelmatig in huisjes of appartementen die we voor een prikje van particulieren huren voor enkele dagen. Ik ben alang vergeten hoe diep ik zat in azie en hoe ik alle connectie met 'azie' verloren was. Ben super tevreden met de beslissing om terug te keren naar belgie, te bekomen en hier verder te reizen. Bevalt ons prima en binnen het budget van het geld dat we gespaard hadden. Aan iedereen hier op atg bedankt voor de lieve woorden toen ik het moeilijk had. @ sander: ben je al in Zwitserland nu?
Ciao
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Erik schreef:Jij durft :) Wel merk is de SJ400? Klinkt in ieder geval heel futuristisch en ben erg benieuwd of er goedkopere alternatieven zijn dan de GoPro.
SJ is het merk, 4000 is de versie. Er zijn inmiddels al nieuwere versies beschikbaar, maar die schijnen kwalitatief wat minder goed te zijn.
Het fietsfilmpje staat nog niet online (het leed dat exporteren heet), maar een korte impressie van een Chinees die met noodles danst kun je hier zien: https://www.youtube.com/watch?v=qCIAV1pFUgE. Doordat het programma waarmee ik edit niet in mp4 kan exporteren (althans niet de gratis variant) is de kwaliteit wel wat achteruit gegaan. Mocht je het origineel willen zien, laat het me dan even weten, dan wetransfer ik het.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Sandervh schreef:http://tweakers.net/productreview/98299 ... j4000.html ;)
Als ik die review lees, zou het geen miskoop moeten zijn. Veel plezier ermee!
Bedankt! Dat gaat wel lukken. Heb hem afgelopen week veel gebruikt in Binnen-Mongolië en ben er erg blij mee!

Plaats reactie