Nachttrein vanuit Bangkok

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
kyliewinters

Nachttrein vanuit Bangkok

Bericht door kyliewinters »

Hallo Allemaal,

Vast een vraag die al 100x gevraagd en beantwoord is, dus alvast excuses hier voor.

Ik kom 30 oktober aan in Bangkok en wil 1 november met de nachttrein richting Koh Samui. Weet iemand of ik 2 dagen van te voren genoeg tijd heb om te reserveren? Iemand nog verder tips voor de nachttrein? 2e of 1e klas? Wat zijn ongeveer de kosten? Ik kom namelijk veel verschillende prijzen tegen.

Alvast weer bedankt voor het antwoorden!
Tomm
Wereldreiziger

Re: Nachttrein vanuit Bangkok

Bericht door Tomm »

Hoi Kylie.

Ik heb wellicht antwoord op je vraag. De nachttrein vanuit bkk zit altijd snel vol! Zo konden wij de maandag pas vertrekken (vrijdags aangekomen) en toen hadden we 3de klas ( niet doen! Vreselijk) maar omdat we alweer verder in het seizoen zijn kan het meevallen met de drukte, betijds boeken is wel fijn. Anders zou je nog kunnen overwegen om met de bus te gaan, die rijden tot suratani en vanuit daar kan je op de boot stappen. Betreft prijzen scheelt het allemaal maar een paar euro 1ste 2de of 3de :). Hopelijk kan je hier iets mee, veel plezier en een goeie reis.
leoni

Bericht door leoni »

Ik heb anderhalve week geleden de nachttrein vanuit Chiang mai naar Bangkok genomen. Kwam daar om 11 uur aan en heb en ticket voor dezelfde dag naar Sungai kolok gekocht, twee uur later kon ik vertrekken. Ik had een 2de klas bed met fan. In de hele coupe waren nog genoeg lege plaatsen. Gewoon een beetje op tijd naar het station gaan en anders de dag van te voren. Dan moeten er nog genoeg tickets vrij zijn.

* kostte me trouwens 621 baht (upperbed en dus goedkoper). Maar ging dan wel een stuk verder naar de grens met Maleisië. Zal dus wat goedkoper zijn.
MartinEngbers

Bericht door MartinEngbers »

Euh, waarom boek je niet gewoon een ticket vanuit Nederland, doe ik ook altijd. Zou er wel snel bij zijn als ik jou was. Even uit mijn hoofd, die trein vertrekt 2x per dag en is vrijwel altijd vol. Er wordt veel gebruik van gemaakt door de lokale bevolking. Ik heb de reis zelf 2 keer gedaan, echt helemaal geweldig wat een top ervaring. Wel een wagon boeken met airco, volgens mij is dat 2e klas. En oppassen welke van de 2 treinen je boekt, de 1 doet er veel langer over dan de ander.

Voor tickets:
http://www.thailandtrainticket.com/

(er is een speciale afhaaldesk voor online gereserveerde tickets

Trein nummer 83 en 85 vertrek: 17:05 en 19:30 effe zelf uitrekenen welke van de 2 het snelst is, voor beide zijn nog kaartjes beschikbaar.

Vertrek uit Bangkok vanaf hua lamphong railway station, elke taxi of tuk tuk rijden weet dit te vinden, ga vooral ver voor vertrek naar het station, een ware belevenis al was het alleen maar om rond te kijken. Je krijgt een vast wagon nummer en plaats nummer, geen zorgen dus om een plekje te bemachtigen.
leoni

Bericht door leoni »

Ik zou juist geen airco wagon nemen maar een fan. Dat is voor iedereen natuurlijk wel anders. Fan vond ik prima, airco echt veelste koud zoals altijd.

Ik heb trouwens ook de omgekeerde reis nu gemaakt van surat thani naar bangkok. Kwam om half 4 op het station vorige week en toen waren er alleen nog kaartjes voor de trein van 9 uur. De andere 4 treinen die eerder gingen waren al uitverkocht. Helaas dus heel lang wachten op het station (nu maakte het niet veel uit want 2 treinen die een uur eerder gingen hadden zoveel vertraging dat die van mij eerder weg was). Daarom is het toch handig als het mogelijk is om een dag van te voren te boeken. Er zijn trouwens heel veel treinen per dag. Alleen is de aankomsttijd niet altijd heel handig. Kijk maar op seat61.com voor de tijden. Die zijn nog steeds up-to-date.

maar zoals Martin zegt, je kan ook gewoon online boeken. Is veel makkelijker, maar vond ik zelf minder bij het 'avontuur' horen. Wel handig als je zeker wil weten dat je een ticket hebt
kyliewinters

Bericht door kyliewinters »

Bedankt voor de info allemaal!
MartinEngbers

leoni schreef:Ik zou juist geen airco wagon nemen maar een fan. Dat is voor iedereen natuurlijk wel anders. Fan vond ik prima, airco echt veelste koud zoals altijd.
Leoni,

Volgens mij ligt dat heel erg aan het seizoen. Ik December / Januari is dit inderdaad goed te doen, maar in Mei als de Bangkok heat hoogtij viert kan ik het echt afraden. Het is dan zo ontzettend warm in de trein.....
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Nog een tip als je wel de airco wagon heb een bed beneden nemen zijn sowieso breder en dan heb je flink minder last van de kou. Verder sliep ik altijd in mijn eigen lakenzak vond ik net wat prettiger.
MartinEngbers

Hmmm ik heb dit jaar voor een vlucht met Air Asia gekozen naar Krabi om vervolgens door te reizen naar Koh Lanta, nu ik bovenstaande allemaal weer lees begin ik toch te twijfelen, die treinreis is zoooo mooi en gezellig.

Ik ga sowieso even een kijken nemen op het treinstation, gezelligheid alom daar....

(vraag mij af of er meer mensen zijn die dezelfde klik meet Thailand hebben als mij, ik ben er verslaafd aan. Zo'n geweldig mooi land)
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ja helemaal gek van Thailand heb er bijna 9 maanden gewoond :)
Plaats reactie