Paar vraagjes Sulawesi Indonesië

Stel hier je vragen over Indonesië.
Annelied

Auto met chauffeur in Sulawesi

Bericht door Annelied »

Voor onze reis in Sulawesi zoeken wij een auto met privechauffeur. We willen starten in Makassar van daaruit naar Torajaland. Eventueel met een tussenstop op een mooie plek. Daar 2 dagen verblijven en weer terug naar Makassar. Het betreft de periode 15 tot en met 20 of 21 december 2014. Heeft iemand een adres en inschatting wat dit mag kosten.

Ook tips voor overnachting zijn welkom.

Ook voor Bali zijn wij nog op zoek naar een auto met chauffeur voor de periode 25 t/m 29 december of is dit eenvoudig ter plekke te regelen.
Jenny
Reisexpert

Re: auto met chauffer

Bericht door Jenny »

Op Bali regel ik mijn vervoer altijd via Bali Happy Tour (.com). Goed en betrouwbaar. Ze zitten in Kuta op Jl. Poppies I, maar je kan ze ook mailen.

Op Sulawesi heb ik gereisd met Caraka Travelindo. Zij zitten in makassar.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Annelied

Re: auto met chauffer

Bericht door Annelied »

Jenny schreef:Op Bali regel ik mijn vervoer altijd via Bali Happy Tour (.com). Goed en betrouwbaar. Ze zitten in Kuta op Jl. Poppies I, maar je kan ze ook mailen.

Op Sulawesi heb ik gereisd met Caraka Travelindo. Zij zitten in makassar.

Dankjewel ik heb gelijk een mail naar Caraka Travelindo gestuurd. Bali moet nog even wachten omdat ik nog niet weet wat wij daar willen gaan bekijken en hoeveel dagen wij op Bali zijn omdat we Java ook nog willen bezoeken. We hebben maar 14 dagen. Tips!!
Jenny
Reisexpert

Re: Auto met chauffeur in Sulawesi

Bericht door Jenny »

Bali kun je inderdaad prima later nog regelen.

Voor tips voor Bali (en het zuiden van Sulawesi) verwijs ik naar m'n website. Als je daarna nog vragen hebt hoor ik het graag!
Annelied

Bericht door Annelied »

Jenny schreef:Bali kun je inderdaad prima later nog regelen.

Voor tips voor Bali (en het zuiden van Sulawesi) verwijs ik naar m'n website. Als je daarna nog vragen hebt hoor ik het graag!

Hallo Jenny. Ik zit met nog veel meer vragen. Heb net een email gestuurd naar een link die ik op jouw reizenpagina zag staan. Hopelijk komt deze mail bij jou terecht.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je mag je vragen gewoon hier stellen hoor. Dan hebben anderen ook nog wat aan de antwoorden ;) (En daarnaast zijn er vast ook mensen die dingen kunnen aanvullen die ik niet weet.)
Annelied

Bericht door Annelied »

Jenny schreef:Je mag je vragen gewoon hier stellen hoor. Dan hebben anderen ook nog wat aan de antwoorden ;) (En daarnaast zijn er vast ook mensen die dingen kunnen aanvullen die ik niet weet.)
Het wordt een lang verhaal, maar ik zal proberen deze zo beknopt mogelijk te houden.
Wij gaan van 13 december tot 29 december naar Indonesië en willen in deze korte periode zo veel mogelijk zien.
Dag 1 aankomst in Bali 12:05
dag 2 's avonds naar Sulawesi (is dit te realiseren i.v.m. evt. jetleg?)
dag 3 Makassar
dag 4 t/m 7 Torajaland
dag 8 van Makassar naar Jakarta ('s middags bezoek aan Bataviastad en haven) overnachting Jakarta. Tips voor hotel en auto met chauffeur?
dag 9 met auto en chauffeur naar Bogor overnachting
dag 10 met auto en chauffeur naar Bandung. Bezienswaardigheid?? + overnachting
dag 11 met trein van Bandung naar Yogyakarta
dag 12 Borobudur en Prambanan
dag 13 Yogyakarta 's avonds naar Bali
dag 14, 15 en 16 Bali (dag 16 's avonds vertrek)
of 2 dagen Yogyakarta en 1 1/2 dag Bali

Is dit te veel van het goede, mede in verband met temperatuur, regenseizoen?

Ben benieuwd naar jullie reacties/suggesties
Annelied

Bericht door Annelied »

xx
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tja, ik raad altijd minimaal 3 weken voor Java aan, dus ik vind dit veel te veel van het goede. Dit is los van het regenseizoen, maar heeft meer te maken met afstanden en gemiddelde snelheden in Indonesie. Soms valt het mee, maar zelf reken ik met een gemiddelde van 30-40 km per uur. En wat is Java dan ineens groot!

Van Makassar naar Toraja is een uur of 8. Dat is redelijk lang voor een verblijf van twee dagen. Wellicht wil je een begrafenisceremonie zien, die zijn zeker in het regenseizoen niet elke dag.

Borodudur en Prambanen op een dag wordt vaker gedaan, maar vind ik een overkill. Je kan de tempels zo niet de waardering geven die ze verdienen.

Één dag Yogya vind ik ook te kort.

Ik zou minder plaatsen bezoeken zodat je uiteindelijk meer ziet. Indonesie draait niet om snelheid.
Annelied

Bericht door Annelied »

Jenny schreef:Tja, ik raad altijd minimaal 3 weken voor Java aan, dus ik vind dit veel te veel van het goede. Dit is los van het regenseizoen, maar heeft meer te maken met afstanden en gemiddelde snelheden in Indonesie. Soms valt het mee, maar zelf reken ik met een gemiddelde van 30-40 km per uur. En wat is Java dan ineens groot!

Van Makassar naar Toraja is een uur of 8. Dat is redelijk lang voor een verblijf van twee dagen. Wellicht wil je een begrafenisceremonie zien, die zijn zeker in het regenseizoen niet elke dag.

Borodudur en Prambanen op een dag wordt vaker gedaan, maar vind ik een overkill. Je kan de tempels zo niet de waardering geven die ze verdienen.

Één dag Yogya vind ik ook te kort.

Ik zou minder plaatsen bezoeken zodat je uiteindelijk meer ziet. Indonesie draait niet om snelheid.

Dankjewel voor advies. Maar ja, wat streep je dan weg? Sulawesi of het noorden van Java. Van Bali kom ik steeds meer de kreet 'Costa Brava van Indonesië' tegen, waar wij niet echt op zitten te wachten. We zijn wel gebonden aan heen- en terugreis via Bali. Het is voor ons de eerste keer naar Indonesië en of er ooit nog een tweede keer volgt????? (niet vanwege het land maar vanwege afstand en gezondheid) vandaar dit volgepropte schema.
Kun jij ons adviseren of tips geven wat beslist een aanrader is tijdens het bezoek aan Indonesië. Wij zijn geïnteresseerd in lokale bevolking (hun cultuur en gebruiken), koloniale verleden en tempels die je bezocht moet hebben als je in Indonesië bent (ik dacht dus dat dat de Borobudur en Prambanan zijn).

Ik kijk weer uit naar reacties.
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik zou me dan voor twee weken beperken tot vliegen naar Bandung en daar de mooie koloniale gebouwen bekijken en theeplantages ten zuiden (mijn favoriet) of noorden van de stad. Dan per trein naar Yogyakarta (de mooiste route!) en daar Borobudur, Prambanan en omgeving bekijken, en de stad zelf. Dan via Malang (wederom veel koloniale geschiedenis) naar de Bromo, als je die wilt zien? Of nog meer koloniale gebouwen in Surabaya bekijken. Eventueel nog een stop op oost Java en dan naar Bali.

Wat verwacht je van Bali? Wil je mooie stranden, rustig relaxen, uitgaan of shoppen? Naar mijn mening moet je geen paradijselijk witte stranden en kleine vissersdorpjes verwachten, dat is meer iets voor Lombok.

Met het schema wat je had, denk ik dat je doodmoe thuis komt. Echt.
Mijn motto op reis is altijd: hoe langzamer je reist, hoe meer je ziet. Dat kan ook in twee weken.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Op Bali tref je zeker ook kleine vissersdorpjes aan waar bijna geen toeristen komen. Denk aan Yeh Gangga. Ook bij de rijstvelden bij Jatiluwi kun je prachtig wandelen zonder veel toeristen tegen te komen. Beide liggen in de buurt van Tabanan.(Zie ook m'n website.)

Ik vind de route van bird een prima optie voor de tijd die jullie hebben. Ik zou daarom Sulawesi voor nu schrappen.
Annelied

Bericht door Annelied »

Bird schreef:Ik zou me dan voor twee weken beperken tot vliegen naar Bandung en daar de mooie koloniale gebouwen bekijken en theeplantages ten zuiden (mijn favoriet) of noorden van de stad. Dan per trein naar Yogyakarta (de mooiste route!) en daar Borobudur, Prambanan en omgeving bekijken, en de stad zelf. Dan via Malang (wederom veel koloniale geschiedenis) naar de Bromo, als je die wilt zien? Of nog meer koloniale gebouwen in Surabaya bekijken. Eventueel nog een stop op oost Java en dan naar Bali.

Wat verwacht je van Bali? Wil je mooie stranden, rustig relaxen, uitgaan of shoppen? Naar mijn mening moet je geen paradijselijk witte stranden en kleine vissersdorpjes verwachten, dat is meer iets voor Lombok.

Met het schema wat je had, denk ik dat je doodmoe thuis komt. Echt.
Mijn motto op reis is altijd: hoe langzamer je reist, hoe meer je ziet. Dat kan ook in twee weken.
Dank voor duidelijke suggesties. Ga ermee aan de slag.
Annelied

Bericht door Annelied »

Jenny schreef:Op Bali tref je zeker ook kleine vissersdorpjes aan waar bijna geen toeristen komen. Denk aan Yeh Gangga. Ook bij de rijstvelden bij Jatiluwi kun je prachtig wandelen zonder veel toeristen tegen te komen. Beide liggen in de buurt van Tabanan.(Zie ook m'n website.)

Ik vind de route van bird een prima optie voor de tijd die jullie hebben. Ik zou daarom Sulawesi voor nu schrappen.
Dank voor aanvulling. Ga een nieuwe opzet maken.
bobodijk

Sulawesi 2 weken

Bericht door bobodijk »

Hallo allemaal,

Ik zou Sulawesi graag in 2 weken willen rondreizen in november.
Zou in ieder geval Toraja en Togian Islands en/of Bunaken willen zien.
Wat is jullie advies. Te doen of niet?

Zie jullie reacties graag tegemoet..alvast bedankt!
Plaats reactie