Tips voor Marokko

Stel hier je vragen over Marokko
Pluzx
Vakantieganger

Re: kleding marokko

Bericht door Pluzx »

hey jenny dankjewel voor de snelle reactie. Er is ons veel duidelijk geworden.
Maar nou gaan wij ook naar de kust essaouira, en nou vroeg ik me af hoe zit het daar met eventuele stand kleding? mvg mathijs en rianne
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Wij hebben als 4 hollandse meiden ook gewoon op het strand gelegen in bikini (en dit was geen toeristisch strand). Niemand die er iets van aantrekt. Zeker een stad als essaouira kun je gewoon aantrekken wat je wilt. Moskee mag je in Marokko toch niet in als toerist (als dit nog steeds zo is)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hmm ik weet niet of het heel gebruikelijk is of dat het gebruikelijker is geworden? In 2008 werd je namelijk nog wel erg aangekeken hoe "bloot" je was. Dat is dus aan het veranderen?

Weet dat het in Agadir geen probleem is omdat iedereen daar in bikini rondloopt, maar het was lang niet overal gebruikelijk?
vincentdekolf
Reiziger

Bericht door vincentdekolf »

Ben deze zomer in Marokko geweest en het viel mij wat betreft de kleding heel erg mee hoe hier opgelet werd. In een stad als Casablanca vond ik de meisjes/vrouwen zelfs heel Westers gekleed.

Zelf veel in hempjes gelopen omdat het bijzonder warm was en hier keek niemand van op. Op de stranden viel het mij wel op dat de plaatselijke vrouwen veelal bedekt het water ingingen.

Wat betreft de moskee raad ik wel aan om iets van bedekking mee te nemen, dan doe je het gewoon altijd goed.
Martijn89

Tips voor Marokko

Bericht door Martijn89 »

Hallo,

In januari wil ik 2 weken naar Marokko. De bedoeling is om de eerste week in de buurt van Rabat (broertje studeerd daar) rond te kijken. We vliegen op Fez.
De 2e week zou ik graag zelf wat rond willen, maar dan meer in het zuiden. De terugvlucht plan ik waarschijnlijk vanuit Marrakech.

Heeft er iemand tips voor bezienswaardigheden/plaatsen die de moeite waard zijn? Ik wil eigenlijk de grootste toeristische trekpleisters vermijden (tenzij ze echt de moeite waard zijn natuurlijk :)

Ervaringen zijn most welcome ;)

Thanks,
Martijn
lydiam1
Vakantieganger

Re: Tips voor Marokko

Bericht door lydiam1 »

Marokko is echt super leuk!

Wij hebben twee jaar geleden een rondreis van 10 dagen gemaakt vanaf Marrakech (een rondje, heen- en terugvlucht vanaf Marrakech) met een huurauto. We hebben bewust het rondje ten zuiden van Marrakech gemaakt, omdat daar de mensen vriendelijker schijnen te zijn en het allemaal wat gemoedelijker is (ten zuiden van Marrakech heb je de Berbers, ten noorden de Arabieren geloof ik).
Het was heel erg leuk, zijn in kleinere plaatsen gebleven en het enige wat echt toeristisch was waren Marrakech zelf (maar wel heel gaaf!), Ait Ben Haddou (maar ook heel mooi) en een overnachting in de woestijn, maar ook dat was erg leuk om te doen!

Onze verhalen en route vind je op www.markenlydia.waarbenjij.nu, misschien heb je er iets aan, heel veel plezier!
Kuess
Wereldreiziger

Re: Tips voor Marokko

Bericht door Kuess »

Meknes is ook een mooie stad. Ouarzazate vond is vrij apart om te zien, grote Hollywood hotels omdat er filmstudio's zitten en het Kingdom of heaven kasteel (de voorkant dan). Voor de rest, het Atlas gebergte natuurlijk, slapen in een bedoiden tent, Kenitra kashbah, zonsopgang op een zandduin in de Sahara. En hoewel het toch lichtelijk toeristisch is, Volubilis, een prachtige Romeinse ruïne.
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Piene17

Bericht door Piene17 »

Ik ben deze zomer in Marrakech geweest. Wanneer je hier echt bloot liep (korte broek + hempje) werd je wel aangekeken, maar er werd niets over gezegd. Broek tot de knie kan wel.
Plaats reactie