Guatemala doen of niet

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
heidi01
Vakantieganger

Guatemala doen of niet

Bericht door heidi01 »

We zijn aan het overwegen om volgend jaar een rondreis te maken door Guatemala - Belize.
Echter hebben we in 2010 al een rondreis gemaakt door Mexico (vertrokken van Mexico stad - via Oaxaca doorheen Yucatan naar Tulum). We hebben toen quasi alle belangrijke maya sites bezocht.

Nu heb ik een beetje schrik dat Guatemala te veel op Mexico lijkt en ik de hele reis een gevoel ga hebben dit heb ik (ongeveer) al gezien.

Wie heeft beide landen al bezocht en kan mij helpen?
Erik
Site Admin

Re: Guatemala doen of niet

Bericht door Erik »

Ik heb Mexico, Belize en Guatemala bezocht in één zelfstandige rondreis. Belize is sowieso anders dan Mexico, ja je hebt soortgelijke tempels maar de hele cultuur en manier van leven is heel erg caribisch terwijl dat voor Mexico niet geldt.
Ook in Guatemala heb je overeenkomsten met Mexico, iets meer dan Belize maar het heeft nog altijd een heel eigen karakter.

Ook vind je in Guatemala vulkanen en meer bergen die je weer minder vindt in Mexico. Ook wat betreft veiligheid is Guatemala anders en iets waarvan ik vind dat je jezelf beter zou moeten voorbereiden.

Ik denk dat je het leuk en afwisselend genoeg gaat vinden. Ja er zijn dingen hetzelfde, maar ook meer dan genoeg dingen anders.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Ik vind Guatemala geweldig en niet te vergelijken met Mexico.
Echt een geweldig land en wat erik zegt mbt de bergen. Het lago Atitlan is prachtig en een hele leuke omgeving. Verder vond ik semuc champey erg mooi. Echt niet overslaan. Wel een hobbelige reis, maar meer dan waard.

Het is sowieso totaal niet te vergelijken met Yucatan.
De overeenkomsten die je wel hebt zijn natuurlijk de maya ruïnes in de landen. Maar dat is logisch en toch zijn die ook weer anders van elkaar..
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Ik heb zo ook apart bezocht en guatamala is anders, ongerepter (als dat een woord is). Mexico doet al echt westers.
Plaats reactie