Stage lopen in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
maart66

Re: Woning huren in Sydney tijdens stage

Bericht door maart66 »

Neem even een kijkje op www.gumtree.com.au, op die manier had ik binnen een paar dagen een studiootje toen ik daar voor een maandje verbleef. Schrik niet van de prijzen, wonen in Sydney is nou eenmaal duur.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Ik zou wachten tot je daar bent inderdaad. Je hebt voor een maandje in ieder geval iets en als je er eenmaal bent is het makkelijk zoeken. Er zijn genoeg opties en misschien kun je bij nieuwe vrienden die je daar ontmoet gaan wonen. De huur gaat in Australie per week dus verhuizen is zo gedaan.

Je eigen woonruimte is inderdaad erg duur, maar een kamer in een huis met anderen is natuurlijk een stuk goedkoper.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Th_downunder

Bericht door Th_downunder »

Bedankt voor de snelle replies! Ik ben benieuwd! :)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik heb via couchsurfen een kamer gevonden..had eigen kamer en dan woonkamer,keuken en badkamer delen..voor 200 dollar per week!
Beloni

visum onder 17 jaar??

Bericht door Beloni »

Hoi, ik ben 17 jaar oud en ik wil graag stage lopen in Australië. In april 2013 word ik 18 jaar en ik moet stage lopen in februari 2013... dus dan ben ik eigenlijk nog 17.

Is het mogelijk om een visum te krijgen onder 17 jaar?
Kims
Reisexpert

Re: visum onder 17 jaar??

Bericht door Kims »

Hi,

Er is eerder op het forum gemeld dat mensen met een Working Holiday Visum stage kunnen lopen, dat zou ideaal zijn. Maar die krijg je helaas niet onder de 18.

Op de immigratiewebsite kun je veel informatie vinden over stagevisa, zie: http://www.immi.gov.au/students/

Ik heb even verder gekeken en ik vond deze site:
http://studyplaces.com/questions/4295-i ... -need-to-d
Daarop lijkt te staan dat je iemand zult moeten hebben in Australie die verantwoordelijk voor je is tot je 18 bent, dus bijvoorbeeld een ouder of familielid.

Je zou contact kunnen opnemen met de immigratiedienst en het ze vragen. Het lijkt wel aardig wat regelwerk te zijn en vrij kort dag. Is er enige mogelijkheid dat je gaat nadat je 18 bent geworden?

Succes ermee!
Beloni

Bericht door Beloni »

Hoi, bedankt voor het reageren.

Mijn nicht (24) gaat in december weer terug naar Australië. Die heeft daar al een jaar gezeten, en is sinds 22 oktober weer terug in Nederland. Zou zij eventueel mijn "guardian" kunnen zijn?

Wat dat andere betreft, ik doe de opleiding dierenverzorging en ik moet voor mijn opleiding een blokstage lopen, en die duurt 2 maanden. Mijn blokstage begint 25 februari tot 13 april, en ik wordt de 27ste van april pas 18. Maar na mijn blokstage ben ik eigenlijk al klaar. Ik heb alleen dan nog herhalingsweken (houdt in dat als je achterstanden heb dat je het in die weken moet inhalen) dus ik zou kunnen vragen of ik mijn blokstage later kan lopen.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Neem even contact op met de immigratiedienst om dat te vragen, durf ik niet te zeggen maar het is waarschijnlijk een voordeel dat ze familie is.

Groetjes
EindhovenNurse

Buitenlandse stage Melbourne, Australië

Bericht door EindhovenNurse »

Hallo mensen!
Ik ben 1ste jaars student mbo verpleegkunde(ziekenhuis) en ik droom er al JAREN van om naar Melbourne, australië te gaan voor buitenlandse stage. Buitenlandse stage is of in de 3de of in het 4de leerjaar, maar ik wilde nu alvast oriënteren. Ik ben benieuwd of er stages zijn voor in het ziekenhuis want ik kan eigenlijk niks vinden. Dus is mijn vraag of het er wel is? Als het er is weet iemand dan ook of er dan stagevergoeding is, want ik lees vaak dat er geen stagevergoeding is. Waarschijnlijk ga ik dan 3 maanden en hoeveel gaat dat ongeveer kosten (zonder de uitstapjes)?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen _O_

groetjes!!
Kims
Reisexpert

Re: Buitenlandse stage Melbourne, Australië

Bericht door Kims »

Hi,

MBO verpleegkunde is in Australie vergelijkbaar met "enrolled nurse", HBO met "registered nurse". Dit is iets om rekening mee te houden omdat er een groot verschil zit in studies en het belangrijk is om dat aan te geven als je een stageplek zoekt.

Soms zijn er uitwisselingsprogramma's tussen scholen over de hele wereld, je zou eens rond kunnen vragen bij jou op school of andere MBO's in NL of zij zo'n programma hebben. Dat zou het aanzienlijk makkelijker voor je maken en misschien zit er dan een stagevergoeding in.

Voor een stageplek zou je ziekenhuizen of andere stageplekken aan kunnen schrijven om te kijken of ze je een plek zouden kunnen bieden. Zorg natuurlijk wel voor toestemming van je school omdat het uiteindelijk moet tellen als stagetijd. Ga er niet van uit dat wanneer je een plek zelf regelt dat je een vergoeding krijgt oid, dat is niet iets wat veel voorkomt in Australie. Hou er wel rekening mee dat je over een paar jaar wil gaan, dus dat plekken waarschijnlijk niets gaan toezeggen op zo'n lange termijn.

Qua leefkosten etc, ligt het er totaal aan hoe je leeft. Waar en hoe wil je gaan wonen? In een studenthuis kost een kamer vaak rond de $100-$200 per week al ligt het aan de buurt, wat voor huis, kamer etc. Als je in een hostel gaat wonen is het weer een ander verhaal. Soms hebben ziekenhuizen een plek voor studenten om te wonen maar de vraag is of je daarvoor in aanmerking zult komen. Heb je reiskosten om naar je stageplek te gaan? En verder ligt het er totaal aan hoe je leeft, al kun je dat zo goedkoop of duur maken als je wil. Australie is wel duur voor Nederlanders en dus helemaal voor studenten omdat de dollar sterk is al zakt die wat af op het moment.

Hopelijk heb je wat aan deze info, succes met je zoektocht!
EindhovenNurse

Re: Buitenlandse stage Melbourne, Australië

Bericht door EindhovenNurse »

bedankt voor je reactie!
Hier heb ik zeker wat aan! Nu weet ik eindelijk wat ik kan verwachten qua prijs en werk en ook over het ve.rschil tussenmbo en hbo.
groetjes!!
Piene17

Welk visum voor stage Australië

Bericht door Piene17 »

Ik ga van februari t/m juni stage lopen in Australie. Dit is onbetaald. Wat voor visum kan ik het beste aanvragen. Ik lees dat je het work-holiday visum maar 1x mag aanvragen dus als dit niet nodig is, dan bewaar ik die liever nog even. Iemand een idee of je met een studenten / toeristenvisum ook onbetaald stage mag lopen?
En wat voor bedrag zal ik ongeveer (per maand) nodig hebben. Ik krijg zo'n 350 van de overheid. Aangezien ik daar voor de rest geen inkomen genereer leen ik de rest bij via duo. Mijn gespaarde geld gebruik ik voor vliegticket/duikcursus/onvoorziene kosten. Wat moet ik ongeveer bijlenen per maand?
Kims
Reisexpert

Re: Welk visum voor stage

Bericht door Kims »

Hi,

Kijk op deze link van de officiele Dept. of Immigration website om te zien welk studentenvisum je specifiek nodig hebt:
http://www.immi.gov.au/Study/Pages/Study.aspx

Het is volgens mij wel wat werk om een visum voor je stage te krijgen. Een WHV is wel makkelijker aan te vragen maar als je die kunt bewaren inderdaad, zou ik dat doen. Geheid dat je namelijk terug wil komen ;)

Hoeveel je uit gaat geven ligt er helemaal aan waar je gaat wonen, wat je huur is (een kamer is gemiddeld $100-$200 per week), wat je verder wil gaan doen etc. Het is in ieder geval geen goedkoop land... :N

Succes ermee! ^O^
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Welk visum voor stage

Bericht door Globeskater »

Ik ben op een WHV gegaan omdat ik binnen het WHV het toch niet meer ging redden om nog eens terug te komen.

Ik had een inkomen van rond de 1000 euro per maand, maar dat was eigenlijk net niet genoeg.. Ik heb daarom via mijn ouders als het nodig was geld geleend. Mijn huur voor een eigen kamer was 200 dollar per week, dit kan goedkoper in aftandse huizen met gedeelde slaapkamers. Daarnaast is eten ook duurder dan in Nederland..en wil je natuurlijk ook nog wat van het land zien etc.. het ligt er ook heel erg aan waar je stage is, in grote stad of kleinere plaats.. in grote stad is natuurlijk meer te doen en betere verbindingen waardoor reizen ook goedkoper is..
Erik
Site Admin

Stage lopen wanneer je al een WHV visum hebt gebruikt

Bericht door Erik »

Uit de mailbox:
Beste,

Graag wil ik voor een tweede keer stage lopen in Australie. Het gaat hier om een periode van 3 maanden en onbetaald. Doordat ik al eerder een work-holiday visum heb gebruikt kom ik hier niet meer in aanmerking. Kan ik met een toeristenvisum ook 3 maanden onbetaald stage lopen?

Ik hoor graag meer van jullie.
Plaats reactie