Pittige trekking Vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
HoeBie
Vakantieganger

Pittige trekking Vietnam

Bericht door HoeBie »

Wij willen graag in het noorden van Vietnam een mooie en pittige trekking maken door de bergen en rijstterrassen. Het liefst niet vanuit Sapa, want ik begrijp dat het daar te toeristisch is. Iemand tips of ideeën? Goede organisaties daar zijn ook welkom! BVD!!
sannie23
Reisexpert

Re: Pittige trekking Vietnam

Bericht door sannie23 »

Ik was eind november 2013 in sapa. Is toeristisch maar toen wij er waren was het heel rustig. Het is een heel klein dorp met 1 toeristisch straatje. Mijd zelf ook liever de mega toeristische oorden, maar vond sapa niet overlopen.
De omgeving daar is echt schitterend.
Trekking gedaan met klein groepje van 8 personen, toen geen andere grote groepen tegen gekomen. Allleen een ander groepje van ca 10 personen.
Was top.
Alleen in een dorpje waar we gingen lunchen was het zeer druk met voornamelijk lokalen die heel erg aandringen om hun souvenirs te kopen.
Dat vond ik erg irritant.

Trekking geboekt via hotelletje waar we zaten.
Net buiten het dorp.
Ben de naam even kwijt.

Hotel en trein geregeld vanuit hanoi via especen hotel.

Vega travel in oude deel van hanoi is een betrouwbare.
Er zijn redelijk wat nep travel bureaus in hanoi.
Met gepikte Namen van succesvolle reis burootjes.
Wij zijn dus op zeker gegaan.
Vega travel is wel iets duurder maar erg goed qua vervoer gids en overnachtingen.

Wij hebben halong bay bij hun geboekt. Wat een verschil met de andere boten die we zagen . En niet op een volgepropte boot met lallende toeristen. Klein groepje.
Echt beter.

Voordeel van (toeritisch)sapa is dat je gemakkelijk prijzen en trekkings kunt vergelijken omdat er veel word aangeboden.
piepert
Reiziger
Contacteer:

Re: Pittige trekking Vietnam

Bericht door piepert »

Ik ben ook naar Sapa geweest en heb uiteraard ook een trekking daar gedaan. Ik was samen met een ander meisje en hebben samen besloten om niks in Hanoi te regelen, maar gewoon in Sapa. Wij zaten in Pinochio Hotel (staat o.a. in de Lonely Planet) en hebben daar een trekking geregeld. Nadrukkelijk verteld dat we slechts een trekking met ze tweeën wilden en het liefst geen toeristen onderweg tegen kwamen. Ook de Homestay moest zo origineel mogelijk zijn en de trekking mocht best wat voorstellen. Wij kozen voor een driedaagse trekking met twee overnachtingen. Er werd keurig naar onze wensen geluisterd en hadden een geweldige trekking. Slechts één keer zijn we in een dorp een aardige grote groep toeristen tegen gekomen die op weg waren naar hun 'homestay'. Hun homestay leek eigenlijk meer op een guesthouse...
Anyway.. als je wil en er wat meer energie in stopt kun je een mooie trekking in Sapa regelen.

Verder heb ik ook een trekking gedaan in het national park Bach Ma. Het is net wat anders, maar zeer zeker de moeite waard. Vooral als je de verharde weg verlaat en de jungle in gaat, wordt het een mooie tocht. Enig minpuntje waren de bloedzuigers in de rivier :( En in Bach Ma zijn er geen rijstterrassen...
*O* *O* *O*
Plaats reactie