Als jij hoteleigenaar was....
Als jij hoteleigenaar was....
Wanneer je gaat reizen zijn er tegenwoordig tal van mogelijkheden om ergens te verblijven. Couchsurfing hostels guesthouses etc etc. Hotels zitten met hun handen in het haar. Afgelopen week hier met iemand over gesproken wat zij zouden doen wanneer ze nu een hotel zouden runnen. Er zaten erg leuke cliché ideeën bij maar ook hele vernieuwende. Nu ben ik wel benieuwd wat zou jij veranderen als jij de eigenaar was van een hotel?
Re: Als jij hoteleigenaar was....
Interessante vraag! Ik ben nog op mijn werk, maar ik ga daar zeker eens over nadenken!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Mijn grootste irritatie wanneer wij in een hotel verblijven, is de onrust van met name grote groepen tieners die altijd héél toevallig ook in ons hotel 'slapen' (lees: vooral 's avonds en 's nachts veel herrie maken....) tijdens een schoolreisje oid. Ik als hoteleigenaar zou mijn personeel opdragen om harder op te treden tegen deze overtreders 

..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Heel herkenbaar inderdaad! Zelf zou ik meer een huiskamer idee proberen te creëren. Ik denk dat dit voor veel reizigers belangrijk is om met anderen in contact te komen op een gezellige manier. Niet direct aan een bar, maar gewoon op een plekje om samen bij elkaar te komen en wat te kletsen (en eventueel wat drinken te bestellen).
Lastige vraag hoor, als je een gezamelijk ruimte maakt is het is het in mijn ogen geen hotel meer.
Ik denk juist dat mensen die voor een hotel kiezen graag privacy willen. Ik zou als hotel juist mij sterke punten verbeteren en niet meer op een hostel of guesthouse lijken. Dus nette schone ruime kamers, lekkere badkamer producten, een goed (en niet achterlijk deur) ontbijt (buffet), room service. Maar ga ook mee met de tijd, gratis wifi niet van dat dure betaalde gedoe. Vriendelijke en ervaren personeel die ook tips kunnen geven.
Ik denk juist dat mensen die voor een hotel kiezen graag privacy willen. Ik zou als hotel juist mij sterke punten verbeteren en niet meer op een hostel of guesthouse lijken. Dus nette schone ruime kamers, lekkere badkamer producten, een goed (en niet achterlijk deur) ontbijt (buffet), room service. Maar ga ook mee met de tijd, gratis wifi niet van dat dure betaalde gedoe. Vriendelijke en ervaren personeel die ook tips kunnen geven.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Nou ja, veranderen.. Dat is een nogal groot begrip aangezien er zoveel verschillende hotels zijn op net zoveel verschillende locaties.
Als ik kijk naar mezelf als reiziger, dan heb ik een hoop verschillende voorkeuren. Wanneer ik een stedentrip wil gaan maken naar bijvoorbeeld Kopenhagen of Londen, zoek ik een hotel uit die in of vlakbij het centrum ligt. Het hotel hoeft dan maar aan twee dingen te voldoen: een bed en een badkamer. Al het andere doe ik dan in de stad.
Toen ik nog een vriendin had, zochten we altijd naar hotels die alles hebben zoals zwembad, loungeruimte en eet mogelijkheden.
Heel wat jaren geleden, toen ik nog met mijn ouders mee ging op vakantie, was een al inclusive hotel een dikke must.
Kortom: het ligt er maar net aan waar je heen gaat, met wie je gaat en wat de voorkeuren zijn.
Als ik kijk naar mezelf als reiziger, dan heb ik een hoop verschillende voorkeuren. Wanneer ik een stedentrip wil gaan maken naar bijvoorbeeld Kopenhagen of Londen, zoek ik een hotel uit die in of vlakbij het centrum ligt. Het hotel hoeft dan maar aan twee dingen te voldoen: een bed en een badkamer. Al het andere doe ik dan in de stad.
Toen ik nog een vriendin had, zochten we altijd naar hotels die alles hebben zoals zwembad, loungeruimte en eet mogelijkheden.
Heel wat jaren geleden, toen ik nog met mijn ouders mee ging op vakantie, was een al inclusive hotel een dikke must.
Kortom: het ligt er maar net aan waar je heen gaat, met wie je gaat en wat de voorkeuren zijn.

Ik heb in de loop der jaren heel wat guesthouses, hostels en hotels van binnen gezien en heb ook gezien dat een deel van die bedrijven slecht gerund wordt en het best kan verdwijnen. Op sommige plaatsen interesseert het ze allemaal heel weinig en heeft men m.i. geen beroepseer. Door de komst van online beoordelingen zou het wel eens het eind kunnen betekenen voor een deel van deze plaatsen. Ik denk dat dat voor de goede plaatsen (daarmee niet persé op de dure plaatsen doelend) een verbetering is.
Vriendelijkheid en zuiverheid zijn nummer 1, en op sommige plaatsen heeft men daar geen kaas van gegeten, ondanks dat men het soms probeert. Echt 'in de weer' zijn voor mensen en net een stapje extra doen kan al een groot verschil maken en ook een extraatje brengen wordt op prijs gesteld (als de prijs hoog is, kan dat soms). Verras mensen en probeer echt geïnteresseerd te zijn. In een (wat verdere) toekomst zou ik dolgraag een guesthouse starten in Nieuw-Zeeland. Ik heb erg veel plaatsen mogen zien en weet wat ik wel en niet wil en ook wel een beetje wat mensen op prijs stellen, en wat men niet kan waarderen. Maar vaak heeft het ook te maken met 'beroepseer' en inzet denk ik, al zijn er uiteraard ook andere factoren die je zaak positief of negatief kunnen beïnvloeden.
Vriendelijkheid en zuiverheid zijn nummer 1, en op sommige plaatsen heeft men daar geen kaas van gegeten, ondanks dat men het soms probeert. Echt 'in de weer' zijn voor mensen en net een stapje extra doen kan al een groot verschil maken en ook een extraatje brengen wordt op prijs gesteld (als de prijs hoog is, kan dat soms). Verras mensen en probeer echt geïnteresseerd te zijn. In een (wat verdere) toekomst zou ik dolgraag een guesthouse starten in Nieuw-Zeeland. Ik heb erg veel plaatsen mogen zien en weet wat ik wel en niet wil en ook wel een beetje wat mensen op prijs stellen, en wat men niet kan waarderen. Maar vaak heeft het ook te maken met 'beroepseer' en inzet denk ik, al zijn er uiteraard ook andere factoren die je zaak positief of negatief kunnen beïnvloeden.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts