Een Work and Holiday Visa is vrij snel aangevraagd, ik had hem binnen 1 dag.
- Is het niet gevaarlijk om als 18-jarig meisje alleen door Australië te gaan backpacken?
Dat ligt er natuurlijk aan waar je naar toe gaat en op welk tijdstip van de dag. Ik zelf heb eigenlijk nog geen plek mee gemaakt, waar ik niet had moeten zijn (ik zelf heb tot nu toe alleen Sydney nog verkent). Maar je kan er vanuit gaan dat als je 's nachts in buurten komt waarvan je denkt dat je hier beter niet kan zijn, dat inderdaad ook zo is, maar dat heb je in Nederland ook. Over het algemeen is Australië zelfs veiliger dan Nederland.
Zijn er meer 18-jarige die gaan backpacken in Australië?
Naar wat ik gehoord en ook vooral hier gelezen heb, zijn dat er genoeg, vaak net als jou doen ze dat na hun middelbare schooltijd.
Of zijn het meer de al iets oudere jongeren?
Ja die zijn er ook genoeg, maar niet beduidend meer als jongeren tussen 18 en 24 jaar.
- Wat moet je minimaal aan geld hebben?
Dit ligt aan jezelf. Wil je op budget leven, of redelijk in luxe? Je kan het namelijk zo duur maken als je zelf wilt. Australië is overigens in de meeste gevallen qua voedsel duurder dan in Nederland.
Voor het visum moet je minstens 5000 australian dollars hebben, maar als je je een beetje uit de voeten wilt maken daar?
Als je een Work and Holiday Visa hebt, dan is dat in principe genoeg voor het begin van je reis. Echter dien je natuurlijk wel wat bij te verdienen dan. Met 5000 dollars kan je naar mijn mening het op zijn minst wel 2 maanden redden.
- Is het 'makkelijk' om daar een baantje te kunnen vinden?
Als je fulltime beschikbaar wel. Je dient voor banen in de steden meestal eerst cursussen hebben afgelegd, zoals voor serveerster een RSA en soms ook zelfs een RGC en in de bouw een green/white card. In de landbouw buiten de steden krijg je meestal vanuit het bedrijf zelf dat je 1 week wordt ingewerkt en daarna volledig aan de slag kan.
Mijn Engels is niet perfect, maar daarom wil ik ook mede naar een Engelstalig land, om mijn Engels een beetje op te krikken.
- Is het aan te raden om met een organisatie te gaan?
Kan natuurlijk altijd. Ikzelf zou dat niet snel doen, doordat je dan aan de organisatie verbonden bent.
In verband met dat deze organisaties vaak je de eerste week een beetje wegwijs maken, lijkt mij dat wel handig. En welke is dan aan te raden?
Hier heb ik geen idee van