Indonesië inkomen met vliegticket meerdere bestemmingen

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Djoebie
Vakantieganger

Indonesië inkomen met vliegticket meerdere bestemmingen

Bericht door Djoebie »

Hoi,

Ik ga binnenkort 3 maanden door Azië reizen en ik wil een vliegticket kopen met meerdere bestemmingen. Dus een vliegticket waarbij ik op 6 november van Amsterdam naar Jakarta vlieg en (3 maanden later, aan het eind van mijn rondreis) op 6 februari vanuit Myanmar terug naar Amsterdam vlieg.

Ik vroeg mij alleen af of dit problemen zou kunnen veroorzaken voor visumaanvraag (on arrival) in Indonesië. Je krijgt namelijk een visum van 30 dagen en moet daarbij een retourticket hebben. Mijn ticket is wel een retourticket maar wel een retour die pas 2 maanden na mijn visumverloop in een ander land plaatsvindt. Kunnen ze hier moeilijk over doen omdat ik geen vliegticket heb waarmee ik terug ga, 30 dagen na mijn aankomst in Indonesië? Of is het al genoeg dat ik überhaupt een terugvlucht heb?

Misschien een beetje een onduidelijk verhaal 8)7 Maar hopelijk kan iemand hier antwoord op geven :)
Jenny
Reisexpert

Re: Indonesië inkomen met vliegticket meerdere bestemmingen

Bericht door Jenny »

Je hoeft voor Indonesie geen retourticket te hebben, maar een ticket het land uit. Aangezien jij geen vliegticket hebt van Indonesie naar een andere bestemming voldoe je niet aan die eis.

In Indonesie zelf loop je waarschijnlijk niet tegen problemen aan, wel op Schiphol. Een luchtvaartmaatschappij mag je namelijk weigeren als je niet aan de visumeisen voldoet.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Djoebie
Vakantieganger

Bericht door Djoebie »

Jenny schreef:Je hoeft voor Indonesie geen retourticket te hebben, maar een ticket het land uit. Aangezien jij geen vliegticket hebt van Indonesie naar een andere bestemming voldoe je niet aan die eis.

In Indonesie zelf loop je waarschijnlijk niet tegen problemen aan, wel op Schiphol. Een luchtvaartmaatschappij mag je namelijk weigeren als je niet aan de visumeisen voldoet.
Oke, bedankt! Dan weet ik dat. Maar is het bijvoorbeeld al genoeg bewijs als ik een hostel boek in een ander land of moet het echt een vliegticket/bootticket zijn waarmee je het land uitgaat?

En heb je toevallig ook enig idee of dit ook geld voor China?
Ik ga namelijk van Indonesië naar China en van China naar Myanmar. Als ik in China aankom heb ik dus alleen een ticket van Myanmar naar Nederland. Ik heb wel gebeld naar een visumbedrijf en die zei dat het waarschijnlijk geen probleem zou zijn maar ze klonken niet heel overtuigend. :{
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je moet officieel echt een ticket het land uit hebben, een hostel is dus niet genoeg. Je kan uiteraard er voor kiezen om een goedkoop ticket te boeken bij bv. Air Asia en daar vervolgens geen gebruik van maken. Daarnaast kun je op internet allerlei adviezen vinden over mensen die nep-tickets maken in PhotoShop, maar zelf waag ik me daar niet aan.

Voor China veranderen de visumregels geregeld. Ik geloof dat je momenteel in NL een reisroute moet hebben en alle hostels moet vastleggen. Mensen verzinnen vaak een route, boeken hostels bij Hostelworld, annuleren die kosteloos en doen waar ze zin in hebben. Maar de website van de ambassade geeft vast meer duidelijkheid, en anders kan je ze bellen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Zowel voor indonesie als voor China moet je aantonen dat je het land verlaat. De vliegmaatschappijen doen daar over het algemeen moeilijker over dan de douanes.
Die van China kan je "omzeilen" door een visum te kopen in Hong Kong bij een visumkantoor. Binnen 1 dag ontvang je welk visum dan ook, en goedkoper dan een visum halen in NL bij de ambassade.
Plaats reactie