Vliegervaringen Air France
- bolletjeom
- Reisexpert
- Berichten: 11085
- Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
- Locatie: amersfoort
Vliegervaringen Air France
ik heb iets tegen Air France. En dat komt ook omdat je met hen vaak in parijs moet overstappen en ik vind dat 1 van de aller beroerdste luchthavens die er is
2009 Vlucht Amsterdam -Cuba
uit mijn verslag ( en dan heb ik het deel van zeer dronken passagiers weg gelaten):
Ik vlieg met Air France eerst naar Parijs. Daar is het nog best haasten om de overstap te maken. uiteindelijk vertrekt de vlucht met ruim een uur vertraging omdat het boarden niet vlot verliep. Eigen entertainment set, eten was wel ok.
Mijn buurmannen maken het zo bont dat er een boze waarschuwing over de intercom kwam dat roken in de toiletten echt verboden is en je vervolgd kunt worden. Dit had ik nog niet eerder mee gemaakt. Tegen het einde van de vlucht rende 4 man airfrance personeel achter mijn buurman aan die inderdaad had zitten roken en stomdronken was.
Meneer werd als eerste uit het vliegtuig gezet en ik vermoed dat het hem geld gaat kosten.
2009 Vlucht Amsterdam -Cuba
uit mijn verslag ( en dan heb ik het deel van zeer dronken passagiers weg gelaten):
Ik vlieg met Air France eerst naar Parijs. Daar is het nog best haasten om de overstap te maken. uiteindelijk vertrekt de vlucht met ruim een uur vertraging omdat het boarden niet vlot verliep. Eigen entertainment set, eten was wel ok.
Mijn buurmannen maken het zo bont dat er een boze waarschuwing over de intercom kwam dat roken in de toiletten echt verboden is en je vervolgd kunt worden. Dit had ik nog niet eerder mee gemaakt. Tegen het einde van de vlucht rende 4 man airfrance personeel achter mijn buurman aan die inderdaad had zitten roken en stomdronken was.
Meneer werd als eerste uit het vliegtuig gezet en ik vermoed dat het hem geld gaat kosten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
- Berichten: 11085
- Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
- Locatie: amersfoort
Vliegervaringen Air France
2010 Vlucht Cuba -Amsterdam
uit mijn verslag:
Op de luchthaven gaan dingen chaotisch. Onze vlucht heeft 2 uur vertraging. We mogen in de rij gaan staan omdat we misschien mee kunnen met een eerdere vlucht. Na heel veel: "Ja, jullie kunnen allemaal mee" en "misschien ook niet" kan uiteindelijk 1 iemand mee. We zwaaien hem uit en verwachten hem te zien in Parijs.
Er is ons namelijk beloofd dat we de vlucht in Parijs gewoon gaan halen.
We landen in Parijs ongeveer 3 kwartier voordat de volgende vlucht vertrekt. We hopen nog even dat we het gaan halen maar als de mededeling komt dat de bussen nog niet klaar staan om ons naar de terminal te brengen geven we de hoop op. Zo'n grote luchthaven en dan een grote internationale vlucht niet eens aan een terminal met sluis kunnen parkeren maar op een uithoek van een luchthaven...zucht. Wetende dat er honderden mensen inzitten die moeten overstappen maar niks klaar hebben staan....
We missen de aansluitende vlucht dus op 5 minuten. Ook nog zoiets.... Er zitten 4 grote groepen in het vliegtuig die allemaal die vlucht naar Amsterdam moesten hebben. Je zou ook kunnen wachten op die 100 man en 1 vlucht vertraging laten oplopen in plaats van proberen om 100 man in de volgende 7 vluchten te proppen die allemaal zo goed als vol zitten.
Er zijn dus letterlijk nog 7 vluchten naar Amsterdam die dag en ik heb uiteindelijk een plekje in 1 van de laatste. Ik mag dus 7 uur wachten op de luchthaven van Parijs. Gelukkig heeft het grootste deel van de groep de vlucht voor mij en komen we gezamenlijk die uren nog wel door.
In plaats van vlak na de lunch kom ik nu vlak voor bedtijd aan in Nederland....
uit mijn verslag:
Op de luchthaven gaan dingen chaotisch. Onze vlucht heeft 2 uur vertraging. We mogen in de rij gaan staan omdat we misschien mee kunnen met een eerdere vlucht. Na heel veel: "Ja, jullie kunnen allemaal mee" en "misschien ook niet" kan uiteindelijk 1 iemand mee. We zwaaien hem uit en verwachten hem te zien in Parijs.
Er is ons namelijk beloofd dat we de vlucht in Parijs gewoon gaan halen.
We landen in Parijs ongeveer 3 kwartier voordat de volgende vlucht vertrekt. We hopen nog even dat we het gaan halen maar als de mededeling komt dat de bussen nog niet klaar staan om ons naar de terminal te brengen geven we de hoop op. Zo'n grote luchthaven en dan een grote internationale vlucht niet eens aan een terminal met sluis kunnen parkeren maar op een uithoek van een luchthaven...zucht. Wetende dat er honderden mensen inzitten die moeten overstappen maar niks klaar hebben staan....
We missen de aansluitende vlucht dus op 5 minuten. Ook nog zoiets.... Er zitten 4 grote groepen in het vliegtuig die allemaal die vlucht naar Amsterdam moesten hebben. Je zou ook kunnen wachten op die 100 man en 1 vlucht vertraging laten oplopen in plaats van proberen om 100 man in de volgende 7 vluchten te proppen die allemaal zo goed als vol zitten.
Er zijn dus letterlijk nog 7 vluchten naar Amsterdam die dag en ik heb uiteindelijk een plekje in 1 van de laatste. Ik mag dus 7 uur wachten op de luchthaven van Parijs. Gelukkig heeft het grootste deel van de groep de vlucht voor mij en komen we gezamenlijk die uren nog wel door.
In plaats van vlak na de lunch kom ik nu vlak voor bedtijd aan in Nederland....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: Vliegervaringen Air France
Nooit meer Air France voor mij!
In 2009 met hen naar Z-Afrika gevlogen. Op de heenweg was het chaos in Parijs CDG, dat was al vreselijk. Op de terugweg werd mijn vlucht 7 uur verlaat, maar ik mocht niet ongeboekt worden en ook niet met de trein naar huis. Anderen mochten die wel. Bovendien is er weinig beenruimte, en moest ik van de cabincrew maar 10 uur (!) in het gangpad gaan staan omdat 'the lady wants to sleep'. En als ik bleef zitten kon door mijn lange benen de stoel van het iele meiske voor me niet in de maximale slaapstand. Dat kind was 1,60 ofzo!
In 2009 met hen naar Z-Afrika gevlogen. Op de heenweg was het chaos in Parijs CDG, dat was al vreselijk. Op de terugweg werd mijn vlucht 7 uur verlaat, maar ik mocht niet ongeboekt worden en ook niet met de trein naar huis. Anderen mochten die wel. Bovendien is er weinig beenruimte, en moest ik van de cabincrew maar 10 uur (!) in het gangpad gaan staan omdat 'the lady wants to sleep'. En als ik bleef zitten kon door mijn lange benen de stoel van het iele meiske voor me niet in de maximale slaapstand. Dat kind was 1,60 ofzo!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
- Berichten: 11085
- Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
- Locatie: amersfoort
Vliegervaringen Air France
een paar weken later. 2010 Nogmaals Amsterdam-Cuba
uit mijn verslag:
In Parijs is het wederom beroerd geregeld. Er is 1 paspoortcontrole open die richting de bussen naar de andere terminals gaat. We moeten dus door de douane, zeg maar de luchthaven af, en dan echt heel ver lopen om in de rij voor de securitycheck en de paspoortcontrole te gaan staan. En zo ben je een uur kwijt en haal je op een haar je vlucht. Ik vind het echt 1 van de slechtste luchthavens die ik ken. Terminal 2 is zo krap dat je echt als haringen in een ton staat te wachten. Letterlijk schouder aan schouder en zitplaatsen zijn er niet. Naar de WC gaan is ook een beproeving. 1 toiletje in een wachtruimte waar zeker meer dan 500 mensen in moeten passen.
Een pluspunt is er ook. Deze keer zit het vliegtuig aan een slurf dus geen gedoe met bussen. We zitten allemaal op tijd in het vliegtuig en toch vertrekken we met een uur vertraging. Helaas doet de entertainment set het de hele vlucht niet. Gelukkig heb ik een goed boek!
uit mijn verslag:
In Parijs is het wederom beroerd geregeld. Er is 1 paspoortcontrole open die richting de bussen naar de andere terminals gaat. We moeten dus door de douane, zeg maar de luchthaven af, en dan echt heel ver lopen om in de rij voor de securitycheck en de paspoortcontrole te gaan staan. En zo ben je een uur kwijt en haal je op een haar je vlucht. Ik vind het echt 1 van de slechtste luchthavens die ik ken. Terminal 2 is zo krap dat je echt als haringen in een ton staat te wachten. Letterlijk schouder aan schouder en zitplaatsen zijn er niet. Naar de WC gaan is ook een beproeving. 1 toiletje in een wachtruimte waar zeker meer dan 500 mensen in moeten passen.
Een pluspunt is er ook. Deze keer zit het vliegtuig aan een slurf dus geen gedoe met bussen. We zitten allemaal op tijd in het vliegtuig en toch vertrekken we met een uur vertraging. Helaas doet de entertainment set het de hele vlucht niet. Gelukkig heb ik een goed boek!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
- Berichten: 11085
- Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
- Locatie: amersfoort
Vliegervaringen Air France
en natuurlijk ook weer terug van Cuba naar Amsterdam in 2010.
uit mijn verslag:
Op de luchthaven verloopt alles soepel en ook in Parijs is er niets aan de hand.
Hoewel ik me wel afvraag waarom ze op luchthaven eigenlijk nog scanners voor je bagage hebben???
Ik kom aanzetten in Parijs. Moet ik mijn pakje sap weg doen dat ik van de cubanen mee mocht nemen en ook een klein bekertje water dat ik in het vliegtuig kreeg.
Goed, prima, vooruit...ik ken de regels. En het zakje met mijn deo, tandpasta en lippenbalsem moet uit de tas en in de plastic bak. Vervolgens moet ik mijn vest uit. GDVR het was 30 graden in Cuba en het is nu -2, ik wil mijn vest gewoon aanhouden!!
Denk je dat je het wel zo'n beetje gehad hebt moet mijn camera uit de tas en in de bak
Dat is me nog nooit eerder gevraagd. Maar dat was nog niet alles. Ik moest mijn telefoon uit mijn dagrugzak halen, mijn ipod, mijn huissleutels en mijn portemonnee
Waarom vraag je niet gelijk of ik de inhoud van mijn rugzak wil leeg kieperen in die bak???
Ook nog even de schoenen uit en de riem los en ik mocht door naar mijn volgende vlucht.
Laat die scanners dan lekker uitstaan en doe 1 op 1 controlle van tassen en fouilleren
uit mijn verslag:
Op de luchthaven verloopt alles soepel en ook in Parijs is er niets aan de hand.
Hoewel ik me wel afvraag waarom ze op luchthaven eigenlijk nog scanners voor je bagage hebben???
Ik kom aanzetten in Parijs. Moet ik mijn pakje sap weg doen dat ik van de cubanen mee mocht nemen en ook een klein bekertje water dat ik in het vliegtuig kreeg.
Goed, prima, vooruit...ik ken de regels. En het zakje met mijn deo, tandpasta en lippenbalsem moet uit de tas en in de plastic bak. Vervolgens moet ik mijn vest uit. GDVR het was 30 graden in Cuba en het is nu -2, ik wil mijn vest gewoon aanhouden!!
Denk je dat je het wel zo'n beetje gehad hebt moet mijn camera uit de tas en in de bak
Dat is me nog nooit eerder gevraagd. Maar dat was nog niet alles. Ik moest mijn telefoon uit mijn dagrugzak halen, mijn ipod, mijn huissleutels en mijn portemonnee
Waarom vraag je niet gelijk of ik de inhoud van mijn rugzak wil leeg kieperen in die bak???
Ook nog even de schoenen uit en de riem los en ik mocht door naar mijn volgende vlucht.
Laat die scanners dan lekker uitstaan en doe 1 op 1 controlle van tassen en fouilleren
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Vliegervaringen Air France
Voor mij ook geen Air France meer.
Op de terugvlucht (11 uur) vanaf Madagascar naar Parijs kregen we niet eens een warme maaltijd, wel 2 x een koude, smakeloze hap.
Tussendoor werd er ook geen drinken of snack geserveerd.
Personeel was daarnaast niet bijster vriendelijk.
Op de terugvlucht (11 uur) vanaf Madagascar naar Parijs kregen we niet eens een warme maaltijd, wel 2 x een koude, smakeloze hap.
Tussendoor werd er ook geen drinken of snack geserveerd.
Personeel was daarnaast niet bijster vriendelijk.
Bezoek ook eens mijn website:
http://www.dutchbackpacker.nl
http://www.dutchbackpacker.nl
- Globeskater
- Reisexpert
- Berichten: 1857
- Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
- Contacteer:
Re: Vliegervaringen Air France
Ik heb alleen binnen Europa gevlogen van Dusseldorf naar Turijn met een tussenstop in Parijs.. vooral dat overstappen in Parijs was vervelend.. verder aardige vlucht gehad inclusief wat te eten.. trouwens 1 van de beste landingen op de terugweg in Parijs gehad!
Re: Vliegervaringen Air France
Ik kan niet anders dan instemmen met de verhalen over CdG in Parijs, wat een drama.
Dan heb een petroleum pas en zeggen ze dat je in alle buisiness lounges mag komen. In Parijs enkel in een of ander hotel 20 minuten van het vliegveld, schiet dus ook niet op. Verder mocht ik er ook niet in in Atlanta en in Houston eigenlijk ook niet, omdat het die dag niet zo druk was mocht het toch wel.
Voor de mensen die ooit nog op Houston G Bush airport komen, in de buurt van de Air France lounge gaan zitten, de WiFi code is: JaimeAFParis ; ik hou van Air France Parijs??, nou ikke niet!
Grote kans trouwens dat dit bij alle WiFi's van Air France het wachtwoord is.
Dan heb een petroleum pas en zeggen ze dat je in alle buisiness lounges mag komen. In Parijs enkel in een of ander hotel 20 minuten van het vliegveld, schiet dus ook niet op. Verder mocht ik er ook niet in in Atlanta en in Houston eigenlijk ook niet, omdat het die dag niet zo druk was mocht het toch wel.
Voor de mensen die ooit nog op Houston G Bush airport komen, in de buurt van de Air France lounge gaan zitten, de WiFi code is: JaimeAFParis ; ik hou van Air France Parijs??, nou ikke niet!
Grote kans trouwens dat dit bij alle WiFi's van Air France het wachtwoord is.
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
Re: Vliegervaringen Air France
Grote kans dat dat wachtwoord regelmatig gewijzigd wordt
Maar wel een leuke tip. Eigenlijk moeten we hier een topic starten met alle Wifi codes van allerlei vliegvelden ter wereld.

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Vliegervaringen Air France
Ik heb met Air France (nou ja Cityjet, maar bij Air France geboekt) gevlogen van en naar London City. Heenvlucht ging eigenlijk prima! Niets te klagen. Kregen op die 45 minuten vlucht, ook nog 2 sandwiches en wat te drinken en dat terwijl we om 11:05 in londen zouden aankomen!
Terugweg was wat minder leuk maar dat lag niet echt aan Air France....Op London City zijn geen omroepberichten en via de tv schermen moesten we vernemen dat we 20 minuten vertraging zouden hebben en dit werd dus 60 minuten en toen we mochten boarden, kwamen er nog 10 tot 20 minuten bij. Maar al die tijd werd er dus geen informatie verschaft... in vliegtuig een onverstaanbaar omroepbericht dus wat er nu allemaal was, geen idee
Terugvlucht veel turbulentie gehad maar ja het was weer maar 40 minuten. ook nu weer drinken en sandwich gehad.
Denk dat het vooral zo goed ging omdat het nu eenmaal een redelijk simpele en korte vlucht was.
Terugweg was wat minder leuk maar dat lag niet echt aan Air France....Op London City zijn geen omroepberichten en via de tv schermen moesten we vernemen dat we 20 minuten vertraging zouden hebben en dit werd dus 60 minuten en toen we mochten boarden, kwamen er nog 10 tot 20 minuten bij. Maar al die tijd werd er dus geen informatie verschaft... in vliegtuig een onverstaanbaar omroepbericht dus wat er nu allemaal was, geen idee

Denk dat het vooral zo goed ging omdat het nu eenmaal een redelijk simpele en korte vlucht was.
Vliegervaringen Air France
Met Air France van Amsterdam naar Nantes gevlogen met een tussenstop in Parijs. Heenvlucht vertrok 25 minuten later dan gepland, doordat het druk was op Schiphol en ze geen taxi hadden om ze van de gate weg te duwen.
Dit was vervelend omdat mijn overstaptijd sowieso al erg krap was (45 min). Gelukkig ging het vliegtuig na het landen in Parijs naar dezelfde gate als mijn andere vlucht dus zo toch nog net kunnen halen.
In het eerste vliegtuig was mijn stoelleuning stuk. Ook leek het vliegtuig vrij oud. Bemanning was iets wat gehaast omdat ze maar kort te tijd hadden om een snack en drinken te serveren. Ook hadden ze geen tijd om vragen van passagiers te beantwoorden of zij hun volgende vlucht zouden halen. Dit zou dus wat beter kunnen.
Op de tweede vlucht die (nog) korter was leek men minder gehaast. Deze was wel netjes op tijd vertrokken en zelfs wat eerder aangekomen.
Terugvlucht verliep verder soepel en op tijd.
Dit was vervelend omdat mijn overstaptijd sowieso al erg krap was (45 min). Gelukkig ging het vliegtuig na het landen in Parijs naar dezelfde gate als mijn andere vlucht dus zo toch nog net kunnen halen.
In het eerste vliegtuig was mijn stoelleuning stuk. Ook leek het vliegtuig vrij oud. Bemanning was iets wat gehaast omdat ze maar kort te tijd hadden om een snack en drinken te serveren. Ook hadden ze geen tijd om vragen van passagiers te beantwoorden of zij hun volgende vlucht zouden halen. Dit zou dus wat beter kunnen.
Op de tweede vlucht die (nog) korter was leek men minder gehaast. Deze was wel netjes op tijd vertrokken en zelfs wat eerder aangekomen.
Terugvlucht verliep verder soepel en op tijd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten