Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Travelator
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Travelator »

Jenny schreef:Succes, Siem! Knuf.
Dank, lieffie ^O^

Laptop is echt dood, maar meeste bestanden wel kunnen redden zo te zien! *O*
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mooi dat je je bestanden hebt kunnen redden!

<jufAAN> en nu niet vergeten een backup te maken <jufUIT>
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ook weer even een updateje vanaf hier op een heel fijn tijdstip :) We waren enigszins verwend met nachten van 21.30-5.30 uur de afgelopen week, het houdt een keer op hihi.. Zoon voelt vast aan dat hij straks zijn eerste prikjes krijgt en denkt, laat ik eens gaan spoken vannacht :p Hier weinig nieuws eigenlijk. Zoon doet het prima, groeit goed en ontwikkelt zich in een razend tempo. Het gaat veel te snel! Lichamelijk was ik erg snel hersteld van de keizersnede, binnen anderhalve week liep ik alweer achter de kinderwagen door het dorp, maar doordat de ingreep niet goed is verlopen heb ik er een behoorlijke klap aan overgehouden.. Nu bijna negen weken later zit het me nog steeds erg hoog :{ Mag over twee weken naar de klinisch psycholoog.

Vandaag hadden w een meeting met alle meiden van de zwangerschapsyoga, met alle baby's. Was erg gezellig!

Hebben jullie nog wat op de planning staan?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vanwege de jetlag ben ik ook op rare tijden wakker, maar het gaat steeds beter. Al ben ik heel moe.

Gisteren dus met mijn nieuwe baan begonnen. Veel te intensief! (Ik had me zo goed mogelijk voorbereid, maar op bepaalde dingen kon ik me uiteraard niet voorbereiden). Nadeel van kinderen is dat je door móet, en niet even kan stoppen.

Gisteren dus mijn mentorklas leren kennen, vandaag zie ik mijn derdeklassers (ruim 80 :) ) voor het eerst. En dan morgen klas 5.

Succes met de spuitjes, Reismeis! En met het (emotioneel) herstel van de keizersnede.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Travelator schreef:Donderdagavond is, na een windows-update m'n laptop gecrasht... Niemand snapt wat er gebeurd zou kunnen zijn (zelfs microsoft nog gebeld).
Heel vervelend nieuws :( Maar een computer crasht niet door een update van Windows (m.a.w het gaat hierdoor niet fysiek kapot). Zolang je Harde Schijf nog werkt is de data bijna altijd nog te redden. Zelfs wanneer deze gedeeltelijk stuk is.
Wil je geen valse hoop geven, maar toch nog wel een sprankje :) Je hebt mijn nummer, dus bel me anders even.

@Reismeis, hoop dat het allemaal goed komt. Kan soms allemaal zo snel gaan dat je even tijd nodig hebt om het allemaal een plekje te geven.

@Jenny succes op school.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Beetje laat, maar dank je voor je reactie, Erik. Erg lief van je.
Heb hem ondertussen teruggestuurd naar de leverancier en het lijkt erop dat er niets vergoed gaat worden.
Werkelijk schandalig. Ze gooien het nu op "gebruikersschade" (het scharnier van de klep was na twee weken gebruik ook al stuk) en insinueren voor het gemak maar even dat hij gevallen is -zonder dat met zoveel woorden te zeggen, natuurlijk-.
Nu is het oorlog ~O>
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ooooh, van die gemene 'klantenservice'-praktijken. Bah.
Ik hoop dat je de oorlog gaat winnen Trav!

(Heeft iemand overigens suggesties voor een merk of model Windows laptop? Budget is max 500 euro en ik wil er Photoshop en InDesign op kunnen draaien en verder alleen internet en tekstverwerken. Scherm moet minimaal 15 of 16 inch zijn en hij hoeft niet superlichtgewicht ofzo, is gewoon voor thuisgebruik. Ik moet als ik thuis ben een nieuwe, dus ik heb nog ruim vier weken om iets te kiezen.)
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ruim vier weken? Nog maar 3,5 week! 0_0
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Hmm, er kwam net in mijn ooghoek een zwart iets mijn kamer binnenschieten, onder de deur door (2cm kier) en direct door naar een donker plekje achter een kastje met stoel.
Ik durf niet te kijken en heb geen idee wat het is.
Gecko? Die komen toch op licht af en gaan 's avonds niet in het donker zitten.
Kakkerlak? Is een optie, ware het niet dat hier gisteren nog met schoonmaakmiddel gedweild is. En dit ding liep harder dan ik een kakkerlak ooit heb zien doen.
Muis? Kan ook, maar ik heb nog nooit een muis in mijn kamer gehad. Wel een rat, maar die past niet onder deze deur door.

Het liefst heb ik een gecko, die mag van mij blijven. Maar ik ben bang dat als ik straks het licht uit doe, er ineens iets anders actief wordt en daar heb ik geen zin in.
Dus... ga ik het ding met rust laten? Ga ik als held op sokken iemand van het hotel vragen om te kijken? Zelf kijken gaat 'm echt niet worden. Schijterd die ik ben...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Beter nu kijken dan straks gillend de kamer uit rennen omdat het op je hoofd zit :)
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Het beest van dinsdag was een gecko. Dat viel gelukkig mee.

Maarrrrr... ik ben sinds gistermiddag in Senggigi en vond daar een betaalbare homestay waar Lonely Planet 'terrific new cheapie' bij schreef. Kamer zag er ok uit, niet overdreven nieuw, laat staan terrific. Gewoon ok voor die 150.000rp. Maar toen deed ik het licht uit om te slapen en werden er piepbeesten wakker en actief. Muizen of ratten, meerdere. Geen twijfel mogelijk. Het geluid komt uit de matras, ze knagen zich een weg eruit.
Ik heb rond middernacht de eigenaar erbij gehaald en die schoof het erop dat ik teveel gedronken had. Wat??? Nouja, hij wilde wel gaan kijken: bed opzij, zaklamp erachter, niks. Ziejewel, je hebt teveel gedronken. En toen begonnen de beesten ineens weer te piepen! Hij hoorde het ook en begon te lachen, alsof het leuk was muizen of ratten in een matras te vinden. Hij wenste me goodnight en vertrok weer, mij verbouwereerd achterlatend.

Het is nu drie uur 's nachts en ik heb nog geen oog dicht gedaan *zucht*
Ik weet wel wat ik ga doen als het licht is...
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Iek.. Lekker dan! Heb je inmiddels nog wat geslapen? Vandaag maar op zoek naar een nieuw plekkie?

Ik heb even me-time nodig, dus wat ga ik doen? Met de Mastercard naar Ikea in Groningen hihi :P We hebben een boxspring besteld en deze wordt maandag geleverd, een goed excuus om de slaapkamer onder handen te nemen :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

haha reismeis, je slaapkamer verbouwen is geen me time. 0_0

Muizen in je matras echt ranzig, maar er kan nog meer komen hoor. Ben ooit een keer aangevlogen door een reuzekakkerlak toen ik in bed lag of wat dacht je van een schorpioen. Ik bleef je avonturen volgen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Gadver. Wordt er naar van! Heb zelf muizen in huis gesignaleerd laatst en vond dat al erg. Bah. Nu aan een goede kop koffie in Londen. Even er kort tussenuit na lange werkweken! Heerlijk :)
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ikea! Prima idee en excuus Reismeis!

Menasil, veel plezier in Londen!

Ik heb geen oog dicht gedaan vannacht. Vanochtend door Senggigi gestruind, maar ik vond er niet veel aan. Toen heb ik last minute een fastboat naar Nusa Lembongan geboekt en daar ben ik nu. De boottocht was afschuwelijk ruig en nat (zelfs binnen), maar Lembongan is een lekker rustig ♡
Plaats reactie