HULP voor reis Indonesie

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
ekorvemaker
Reiziger

HULP voor reis Indonesie

Bericht door ekorvemaker »

Hallo mede reizigers,

Mijn vriendin en ik vertrekken op 30 september richting Jakarta.
De bedoeling is om een maand te gaan reizen/backpacken.
We willen graag naar Bali, Lombok en de Gilli's. Of ergens anders wat mooi is;)
We zijn nog niet eerder in Indonesie geweest.
Graag zou ik tips en adviezen willen over onze reis.

Bijvoorbeeld. Jakarta ----> Bali.. Per trein? Of toch snel en makkelijk met Lion air vliegen naar Denpasar voor 41 euro pp.
Hoorde dat java per trein ook erg mooi is. Waar goedkope tickets te boeken dan voor de trein?

We houden van zon, zee, stand. Maar we willen ook bijvoorbeeld een trekking doen. Naar een vulkaan of door het regenwoud.

Kortom, alle tips en goed bedoelde adviezen zijn welkom.

Groeten Erwin. ^O^
Jenny
Reisexpert

Re: HULP voor reis Indonesie

Bericht door Jenny »

Je zult eerst een keuze maken wat je wilt zien. Op zich is een combinatie van Java en Bali een mooi idee voor een eerste reis. Veel mensen kiezen hiervoor, zie ook andere topics op dit forum over dit onderwerp.

ik zou geen rondje reizen. Dat wil zeggen: ik zou van Jakarta richting Bali reizen, en dan terug vliegen (of een open jaw ticket kopen).

Goedkope treintickets koop je op het treinstation. De trein gaat niet op alle trajecten even frequent, maar er zijn voldoende bussen en travels als alternatief.

Jungle en trekkings kan op veel plekken. Pangadaran (regenwoud), Gunung Agung, Gunung Batur, Ijen, enz.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ekorvemaker
Reiziger

Dankje voor je reactie.

Ik zou graag nog naar lombok en gilli toe willen, dit is toch wel haalbaar binnen 1 maand?
En waarom geen rondje reizen?

Van Bali met de boot naar lombok is toch niet zolang? En van lombok/bali naar gilli toch ook niet.

Mijn idee was vliegen van jakarta naar Bali. Hier ongeveer 2 weken rondreizen. Dan naar Lombok en dan naar Gilli (beide in totaal 1,5).
Dan terug naar bali- binnenlandse vlucht naar Jakarta en dan terug naar A'dam.

Of is deze route te ingewikkeld?
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik zou inderdaad kiezen voor Java+Bali of Bali+Lombok in een maand.
Je kunt makkelijk vliegen van Jakarta naar Bali met AirAsia of andere maatschappijen. Of bv terug van Lombok naar Jakarta.

Van Java naar Bali met de trein kan, maar als je de mooiste route wilt, ben je zeker drie dagen onderweg...
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bird schreef: Van Java naar Bali met de trein kan, maar als je de mooiste route wilt, ben je zeker drie dagen onderweg...
Dat zou ik nooit doen zonder diverse stops. Dus dan duurt het veel langer :)

Wat het rondje betreft: in mijn vorige post schreef ik dat ik nooit een rondje Jakarta - Bali - Jakarta zou maken, maar dat ik terug zou vliegen. De afstanden op Java zijn groot.

Van Bali naar Lombok en terug naar Bali is prima te doen.

Je hoeft in Indonesie niet alles vantevoren vast te leggen. Na aankomst op Java reis je op je gemak naar het oosten naar Bali toe. Heb je tijd over, dan ga je naar lombok en de Gili's. Heb je dat niet, dan bezoek je die eilanden een volgende keer.

Of je slaat Java inderdaad over, en je vliegt naar Bali en bezoekt Bali en Lombok. Dat is ook een mooie reis en prima haalbaar in een maand.
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

Bericht door dannydekoning »

Wij hebben een maand door Java, stukje Bali, Gilli eilanden en stukje flores gereisd. Wij vonden Java en Flores super gaaf. Java kan ik je zeker aanraden. Vooral de Bromo vulkaan, Prambanan en borobudur zijn zeker de moeite waard. Jogyakarta vonden wij de leukste stad. Pangandaran ligt aan het strand en is ook wel aan te raden om even een paar dagen een break te nemen. Wij hebben best snel gereisd. Volgens mij hebben we zo'n 14 dagen over Java gedaan. We hebben daar veel met de trein en bus gereisd. De treinreizen zijn erg leuk waardoor je ook veel van het landschap kan zien. Na Java was het wel een verademing om even bij te komen op de stranden van Bali. Java is namelijk wel erg druk en door het vele reizen best vermoeiend. Hier is een filmpje van onze reis door Indonesië http://youtu.be/J72bn8henMg?list=UUCank ... T9oFifQSfA
ekorvemaker
Reiziger

Hoelang duurt het met de trein van jakarta naar de boot die naar bali vertrekt?
en wat kosten treintickets? Kun je bijv. een gecombineerde reis kopen, van jakarta naar bali, met trein en boot?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Zoals bird aangeeft niet je op zeker 3 dagen rekenen van Jakarta naar de boot naar Bali. Nonstop. In werklijkheid lukt het niet zo snel met de trein vanwege wachttijden enzo.

Combitickets bestaan niet.
maaritt

Bericht door maaritt »

Hi Erwin,

Wij hebben toentertijd de trein genomen van Jakarta naar Yogjakarta (hele mooie treinreis), waar we in Yogyakarta een tour hebben geboekt. De tour bracht ons met een busje naar een dorpje aan de rand van de Bromo vulkaan. Hier hebben we geslapen en zijn we s nachts de vulkaan op gegaan voor zonsopgang. Hierna zijn wij met een busje richting de ferry gegaan die ons naar Bali bracht. Op Bali werden we ook weer vervoerd naar bv Denpasar of Ubud. Ik heb geen idee wat de kosten hiervan waren, maar dat viel erg mee. Jakarta zijn we 1 nacht geweest, Yogya 3 nachten en die tour was dus 1 nacht. Heeeeel kort, veel te kort, voor Java, maar wel te doen dus.
ekorvemaker
Reiziger

Oké dankje voor de info.
Hoelang duurt de treinreis van jakarta naar yogjakarta?
En de vulkaan beklimmen. Hierlangs ben je daar mee bezig?

We hebben een volle maand voor indonesie. We willen sws naar bali en gilli. Maar Java moet vast ook wel lukken:) :)
maaritt

Bericht door maaritt »

De treinreis van Java naar Yogya heeft ons wel de hele dag gekost, weet het aantal uren niet precies meer. Van Yogya naar de voet van Bromo was ongeveer 10 uur met een busje. Wij hebben een vulkaan beklommen waar je op de Bromo vulkaan kijkt tijdens zonsopgang, beklimmen duurde ongeveer een uur. Dan boven nog even wachten tot de zon opkomt en dan weer naar beneden. Hierna hebben wij nog met een jeep over de zandvlakte bij de voet van Bromo, waarnaar we daar naar boven zijn gelopen in een half uur. Dan kan je echt in de krater kijken. Hierna terug naar het hotel spullen gepakt en weer 10 uur met de bus en ferry naar Bali.

Wij hebben in vier weken Kalimantan, Java, Bali en Gili Trawangan gedaan.
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Maar dat is toch gekkenwerk, in een dag of vijf over Java crossen?
Waarom niet nu een maand voor Bali, Gili, Lombok (evt boottocht naar Flores erbij) en dan Java bewaren voor een andere reis.
Op Lombok kun je de Rinjani beklimmen, als pittig alternatief voor de Bromo.

De trein van Java naar Yogya duurt een uur of 8-9 dacht ik, maar dan ga je via de noordroute, terwijl juist het stuk tussen Bandung en Yogya erg mooi is, dat mis je dan.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bird schreef:Maar dat is toch gekkenwerk, in een dag of vijf over Java crossen?
De TS wil het graag, het is de reis van de TS.

(Wij hebben een aantal keer onze mening en adviezen gegeven bird, ik denk niet dat we nog meer moeten herhalen.)
maaritt

Bericht door maaritt »

Bird schreef:Maar dat is toch gekkenwerk, in een dag of vijf over Java crossen?
Zeker waar, was ook graag langer gebleven maar we moesten op Bali zijn op een bepaalde datum en we waren te lang op Kalimantan geweest. Dus moesten we ons een beetje haasten :P. Maar als je alleen de highlights wilt doen op Java kan het wel. Ik dacht dat wij de trein hadden die via Bandung ging, dit was inderdaad erg mooie reis.

Kalimantan is trouwens ook een aanrader, maar dat zit er denk ik niet in voor Erwin ;)
Plaats reactie