Over land van China naar Myanmar

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Djoebie
Vakantieganger

Over land van China naar Myanmar

Bericht door Djoebie »

Hoi,

Ik wil graag in november naar China en in december naar Myanmar. Ik wil heel graag over land de grens over gaan van China naar Myanmar. Ik weet alleen niet of dit mogelijk is, maar ik heb wel gelezen dat het in 2014 waarschijnlijk wel mogelijk is maar nergens echt concrete informatie te vinden.

Dus misschien weet iemand hier er meer over?

Alvast bedankt! ^O^
JACB

Re: Over land van China naar Myanmar

Bericht door JACB »

Ik ben in maart in Myanmar en in april en mei in China geweest, maar toen zat de grens nog potdicht. Ik heb niet gehoord dat het daarna nog veranderd is, maar wie weet komt het nog.
Erik
Site Admin

Re: Over land van China naar Myanmar

Bericht door Erik »

Op Facebook antwoorde iemand op je vraag:
Yes ik was in Myanmar, afgelopen feb. Zelfde ervaring als Rob vertelde.. Maar weet wel dat mensen die er een paar maanden na mij waren weer een hele andere ervaring hadden en er weer andere regels golden. Toen ik er was waren alle provinces die grenzen aan een ander land 'verboden' voor toeristen. Ook via Thailand was reizen op dat moment niet mogelijk, maar een maand daarna weer wel. Al met al inderdaad überhaupt veel geduld nodig voor het reizen in verboden gebieden in Myanmar, heb het ook geprobeerd en was heel vermoeiend.
https://www.facebook.com/aroundtheglobe ... 0257941311
Plaats reactie