Reizen van oost naar west China in 1 maand

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Djoebie
Vakantieganger

Reizen van oost naar west China in 1 maand

Bericht door Djoebie »

Hoi allemaal,

Ik wil in november graag door china reizen en heb het plan om bij Shanghai te beginnen en naar Yunan te eindigen (dus van zuid oost naar zuid west). En onderweg wil ik graag ongeveer 6 stops maken bij plaatsjes. Maar ik heb maar een maand.
Ik ben alleen nog nooit in China geweest en heb geen idee of dit haalbaar is of dat ik mij zwaar vergis. :?

Is er misschien iemand die in China is geweest en die hier advies over kan geven?

Djoebie
Vakantieganger

Re: Reizen van oost naar west China in 1 maand

Bericht door Djoebie »

De hele reis wil ik trouwens over land doen, niet met het vliegreis! O-)
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Dat is zeker haalbaar. Ligt er natuurlijk aan wat je allemaal wil doen en zien maar dat kun je plannen tav de tijd die je hebt. Het reizen zelf is in China erg makkelijk en snel met een erg goed openbaar vervoersysteem. Ik zou wel aardig wat tijd in Yunnan uittrekken want daar is veel te doen en zien. Het is zeer gevarieerd.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Djoebie
Vakantieganger

Bericht door Djoebie »

Oke super! Het is namelijk zo'n groot land dus ik had geen idee of het dan een race tegen de klok zou worden of niet..
Yunan lijkt mij inderdaad geweldig! :-)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

In het verleden (nog niet zo lang terug eigenlijk :) ) heb ik een paar keer door China gereisd en grote afstanden afgelegd, meestal per trein, af en toe per bus en een paar keer met tuktuks etc. Mijn ervaringen met Chinese treinen zijn erg goed. De treinen zijn vaak comfortabel en het is efficiënt vervoer. Je route is volgens mij prima te doen en je kunt ook zeker een paar keer op je gemak plaatsen bekijken.

Geniet ervan!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Ik ben momenteel in China aan het reizen, en dit vooral met de trein. De trein is makkelijk te boeken (je wordt aan het loket doorverwezen die wel ietwat engels kan), heb steeds gekregen wat ik wou, vlot lange afstanden en je wordt er niet 20 uur aan een stuk aangestaard zoals in India ;) . Gouden tip : Neem een point-it boekje mee. Deze doet wonderen hier voor ons. Al zeker aan de straatstalletjes ;)
Plaats reactie