Thailand,Sumatera,Java,Bali en lombok

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Paul Kuiper

Thailand,Sumatera,Java,Bali en lombok

Bericht door Paul Kuiper »

2 Januarie vertrek ik richting Thailand omdaar +- een maand te gaan reizen. Afgelopen juni heb ik mijn ticket geboekt en de terug reis zal plaats vinden op 2 februarie.. Maar naar lang te hebben nagedacht en iets meer te hebben gespaard heb ik besloten om mijn reis te verlengen met 3 maanden dit terwijl mijn ticket niet meer omgezet kan worden ik wil na thailand door richting sumatera,Java,Bali en lombok. Nu is mijn vraag wat de risico's zijn als ik dus geen ticket terug heb richting NL en hoe werkt het met het visum voor het reizen van deze landen?

Ook wil ik per boot reizen,gelden hiervoor de zelfde regels?

alvast bedankt,

Groeten Paul :?
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Thailand,Sumatera,Java,Bali en lombok

Bericht door Larissa »

Hi Paul,

Je moet ten alle tijden een geldig visum hebben voor de periode dat je in het land verblijft. Sumatera, Bali, Java en Lombok vallen onder Indonesie dus je visum koop je waarschijnlijk als je aankomt in het land. Dit is nl in 2006 gewijzigd, toen moest je nog een visum aanvragen bij de ambassade in Nederland. Thailand ben ik nog niet geweest dus ik weet niet hoe het zit met het visum.

Dus je hebt een retourticket van NL/Thailand. je vlieg niet terug naar Nederland maar wil door naar Indonesie...Sommige landen doen moeilijk als je niet in het bezit bent van een retourticket. Je kunt namelijk niet aantonen tot wanneer je daar blijft en in Indonesie word volgens mij de lengte van je visum gebasseerd op de datum van je retourvlucht. Als mensen weten of het anders zit dan hoor ik dat graag maar dit is het laatste wat ik er van weet.

Is het echt niet meer mogelijk om je ticket om te zetten? Kun je geen contact opnemen met de maatschappij waar je je ticket hebt geboekt?

Per boot van Thailand naar Indonesie?? Geen idee hoe dat werkt O-)

Succes!
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Paul Kuiper

Bericht door Paul Kuiper »

Ey Larrissa,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb alles al geprobeerd voor het omzetten van mijn ticket maar krijg geen groenlicht ik heb hem namelijk geboekt bij Expedia dit is een tussenpersoon en daarom wil de KLM helaas geen medewerking verlenen.
Nogmaals bedankt voor tips!

Groeten,

Paul

Larissa schreef:Hi Paul,

Je moet ten alle tijden een geldig visum hebben voor de periode dat je in het land verblijft. Sumatera, Bali, Java en Lombok vallen onder Indonesie dus je visum koop je waarschijnlijk als je aankomt in het land. Dit is nl in 2006 gewijzigd, toen moest je nog een visum aanvragen bij de ambassade in Nederland. Thailand ben ik nog niet geweest dus ik weet niet hoe het zit met het visum.

Dus je hebt een retourticket van NL/Thailand. je vlieg niet terug naar Nederland maar wil door naar Indonesie...Sommige landen doen moeilijk als je niet in het bezit bent van een retourticket. Je kunt namelijk niet aantonen tot wanneer je daar blijft en in Indonesie word volgens mij de lengte van je visum gebasseerd op de datum van je retourvlucht. Als mensen weten of het anders zit dan hoor ik dat graag maar dit is het laatste wat ik er van weet.

Is het echt niet meer mogelijk om je ticket om te zetten? Kun je geen contact opnemen met de maatschappij waar je je ticket hebt geboekt?

Per boot van Thailand naar Indonesie?? Geen idee hoe dat werkt O-)

Succes!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Hoi Paul,

Zodra je Thailand binnen komt, krijg je een (gratis) stempel in je paspoort waarmee je 30 dgn in het land mag blijven. Dat is geen probleem dus. (Je moet overigens wel op Schiphol je terugvlucht kunnen laten zien, en je hebt een ticket het land uit, nl dat ticket wat je niet gebruikt.* )

Voor Indonesie is het een ander verhaal: je MOET nl om een visum te krijgen een ticket het land uit hebben. (Dit hoeft dus GEEN ticket naar NL te zijn, maar dat mag wel.) Aan de grens kun je een visum voor 30 dagen krijgen (VOA/visa on arival), maar wanneer je langer in Indonesie wilt blijven, dien je vooraf een 60 dagen touristen visum aan te vragen. Dit kan in den Haag, maar dit kan bv ook in BKK. Regels zijn regels, en deze eisen gelden zowel als je per boot of per vliegtuig het land in wilt.

Er gaan echter geen boten van Thailand naar Indonesie. Wel kun je bij Z-Thailand de grens over met Maleisie (3 mnd visum aan de grens) en dan vanuit Penang een boot pakken naar Medan. Je kan ook vanuit Thailand richting Indonesie vliegen, evt met Air Asia via Kuala Lumpur (dat is meestal het goedkoopste).

Groet,

Jenny

* aangezien je met het ticket wat je hebt 32 dagen in Thailand zou zijn, zou je ook kunnen overwegen om een 90 dgn visum vooraf aan te vragen in A'dam of den Haag. Handig wanneer je langer dan 30 dgn in Thailand wilt zijn en geen zin hebt in een visa run.
Laatst gewijzigd door Jenny op 19 nov 2008 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Paul Kuiper schreef:Ik heb alles al geprobeerd voor het omzetten van mijn ticket maar krijg geen groenlicht ik heb hem namelijk geboekt bij Expedia dit is een tussenpersoon en daarom wil de KLM helaas geen medewerking verlenen.
KLM hanteert verschillende tarieven, en wanneer je het goedkoopste tarief geboekt hebt, kun je nooit je ticket verzetten. Dit kan alleen wanneer je flex off flexibel of duurder boekt, en je betaalt dan 50 euro voor het verzetten van je ticket.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Indonesie is heel streng als je geen uitreisbewijs hebt van binnen 30 of 60 dagen.
Als je 60 dagen wilt moet je dat vantevoren aanvragen bij het consulaat.
Wij hebben dit gedaan in Penang nadat we vanaf thailand met de trein naar Maleisie zijn gereisd.
Je moet dan dus wel een bewijs hebben dat je het land weer uitgaat binnen de 60 dagen. Wij vliegen zelf 12 december naar Sydney dus dat was genoeg bewijs voor ze. Je zou met de boot naar Medan kunnen varen mijn advies ga vliegen. Dit omdat vliegen goedkoper is met Airasia dan varen en het duurt ook nog eens 5 uur.

Ik heb gehoord dat 30 dagen ook zo werkt dus als je bij de douane aankomt en je wilt een visum willen ze ook een uitreis bewijs zien. Ik heb wel verhalen gehoord over afkopen en extra geld betalen maar niet elke persoon trapt daar in.

gr van Moira
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Moira schreef: Ik heb gehoord dat 30 dagen ook zo werkt dus als je bij de douane aankomt en je wilt een visum willen ze ook een uitreis bewijs zien. Ik heb wel verhalen gehoord over afkopen en extra geld betalen maar niet elke persoon trapt daar in.
ik zou het risico van omkopen ook niet nemen. Niet eens vanwege mogelijke problemen in Indonesie zelf, maar omdat de vlieg-/bootmaatschappij het recht heeft om je te weigeren omdat je papieren niet op orde zijn. Dit is natuurlijk naar wanneer dit in Maleisie gebeurd, maar wanneer je hierdoor je intercontinentale vlucht vanuit Nederland mist is dit een regelrechte ramp! En reken niet op een financiele vergoeding/gratis nieuwe vlucht.

(Ik ben al een hele tijd niet meer vanuit Azie zonder visum naar Indonesie gevlogen, dus ik weet niet hoe streng de controle daar op het moment is. Op Schiphol is men streng!)
Plaats reactie