Het Australië kletstopic

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
travelgek
Vakantieganger

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door travelgek »

Nog mensen die op dit moment in Australië zijn en wat leuke verhalen hebben, of die alweer terug zijn.

Altijd leuk om te lezen!!

Ik zou willen dat ik morgen al kon vertrekken, maar er moet helaas nog een tijdje gespaard worden :(
Janneke89

Bericht door Janneke89 »

Inderdaad leuk om allemaal verhalen te lezen! Begin november begin ik aan mijn reis van ongeveer 8 maanden. eerst naar nieuw zeeland voor +- 6 weken en dan door naar Australië. Wordt voor de eerste keer dat ik alleen ga reizen, dus ben benieuwd!

Zijn er mensen die ervaring hebben met airbnb? Ik zit te denken om via die site een slaapplek rond oud en nieuw te regelen in Sydney. Of heeft iemand anders een tip waar je goedkoop kan verblijven?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Geen ervaring met Airbnb maar weet dat het veel gebruikt wordt. Er zijn hele goede verhalen maar ook een aantal mindere (houd je toch).

Je zou ook op Wimdu kunnen kijken of zoeken voor Couchsurfing.
renelisette6668

Bericht door renelisette6668 »

Wij zijn nieuw hier. Stel met 2 kids(11-14jr) die zich aan het oriënteren zijn op een reis van 3 weken naar Australië eind April, begin Mei ivm ons 25-jarig huwlijk.. Sydney/Cairns/AyersRock zijn de plaatsen die op ons verlanglijstje staan. We zijn benieuwd naar reacties van mensen die in deze omgeving ook geweest zijn. Tips en bezienswaardigheden die we gezien moeten hebben zijn zeer welkom. Ook graag info over het binnelands vervoer en verblijfmogelijkheden. Het is helaas maar 3 weken :N dus we zullen regelmatig een binnenlandse vlucht moeten maken om meer te kunnen zien.
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Welkom!

Jullie hebben wel 3 plekken uitgekozen die het verst uit elkaar liggen haha. Maar in de omgeving van alledrie is genoeg te doen en te zien. Sydney natuurlijk de hele stad en daarbuiten de Blue Mountains. Uluru heb je ook nog Kata Tjuta en je hebt nog wat parken in de omgeving. Cairns: Atherton Tablelands, Cape Tribulation, Kuranda voor een daagje, Port Douglas is leuk voor een half daagje en natuurlijk het Great Barrier Reef.
De meeste plaatsen (vooral in de steden en langs de oostkust) zijn makkelijk te bereiken via trein/bus/metro/tram. Alleen in Uluru heb je eigen vervoer nodig of met een tour meegaan.

Qua overnachten; wat willen jullie en hebben jullie te besteden? Wil je budget; neem dan privekamers in hostels ipv hotels, en dan kan je ook nog je eigen eten koken. Heb je meer te besteden, er zijn overal superveel hotels.
In Uluru is het leuk om te kamperen, dan kan je eventueel ook buiten liggen in een swag onder de sterrenhemel. Aanrader!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Mijn laatste twee weken in australie zijn ingegaan! Wat gaat een jaar snel! Nog volop genieten van mijn tijd hier.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat is inderdaad heel snel gegaan! Lijkt of dat je pas gisteren vertrokken bent :) Heb je toch al wel weer een beetje zin om terug naar Nederland te gaan?
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Zo voelt het wel Erik! Heb heel veel zin om vrienden en familie te zien, maar het dagelijks leven zal in het begin weer even wennen zijn. Ach dan kan ik weer gaan dromen over mijn volgende avontuur!

Via deze weg wil ik iedereen hier op het forum bedanken voor alle hulp die ik heb gekregen voor en tijdens mijn reis. Voordat je weggaat zit je vol vragen die, als je eenmaal aan het reizen bent, zichzelf beantwoorden! Maar toch heel fijn dat je ze kunt stellen en iedereen altijd fijn antwoordt hoe simpel de antwoorden ook kunnen zijn. Ook de artikelen hebben mij zeker geholpen ^O^
Michelle89
Reisexpert

Spannend Rebec! Een jaar vliegt echt voorbij. Ik zit hier ook alweer bijna een half jaar.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Nog steeeda in Kununurra? Of ben je aan het reizen?
Michelle89
Reisexpert

Ik ben nu nog in Kununurra, nog 5 weken en dan gaat het cafe dicht. :) Over 6 weken vlieg ik naar Broome voor een minivakantie van 3 dagen, en vandaar vlieg ik naar Melbourne. Kijken of ik daar een nieuw baantje kan vinden. :)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Spannend Michelle, op zoek naar een nieuwe uitdaging!! Rebec, wat is het snel gegaan zeg, jeetje.. Als je weer een reis gaat maken: je weet ons te vinden :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Leuk michelle, melbourne is een can mijn favoriete plekken!

Ja reismeis, maar ik blijf tussendoor gezellig meelezen!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

En ik ben weer thuis. Wat mis ik Australie al!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat wordt een paar dagen afkicken. Voelt het wel als thuis?
Plaats reactie