In januari en februari willen mijn vriend en ik 2 mnd naar midden Amerika. We denken nu aan honduras, Guatemala en Belize. En dit ook in deze volgorde omdat reisadvies in januari alleen voor Belize niet positief is dus dan doen we deze als laatst. We willen graag duiken op utila (advanced halen) en wat van honduras zien, in Guatemala naar Antigua, lago atitlan, vulkaan beklimmen, tikal, misschien ook rio dulce en met een boot naar livingston en als laatste Belize. Dit om vanuit caye caulker in oa the blue hole the duiken en misschien op vaste land nog cavetubing, zipline etc Misschien als er dan nog tijd over is in yucatan snorkelen of naar tulum.. Mexico staat niet persee op de lijst maar is mss handig qua vlucht?
Mijn grootste vraag is dan ook eigenlijk of jullie weten wat handig is qua vliegen?
Is het goed te doen om rechtstreeks naar san Pedro sula of tegucigalpa te vliegen? Tickets lijken me goedkoop maar misschien is dat omdat het daar onveilig is? We twijfelen dus of we een enkeltje nemen naar het oosten en vanuit daar richting Belize reizen om bijv via Mexico terug te vliegen? Of kunnen we beter een duurdere retour nemen naar het meer toeristische cancun? En dan met binnenlandse vluchten honduras Guatemala en Belize doen?
Mochten er andere tips naar boven komen als jullie dit zo lezen dan kom maar door hoor