Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
menasil
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door menasil »

Ja zeker naar. In Polen hebben ze bij het 'zwanenmeer' een bord staan dat ze geld hebben gekregen van de EU om toerisme tegen te gaan ;) Dat was ongeveer de vertaling. Waarschijnlijk bedoelen ze ongecontroleerd toerisme. Dat geld hebben ze alleen niet goed besteed. Ze hebben het huisje van waaruit je mag kijken naar de zwanen niet gerepareerd en de trap is weg dus je kan nergens heen!

Welkom terug Kuess? Of ben je nog onderweg? Hoe was het?

Ik heb een lazy sunday! Vrijdag helpen verhuizen bij een vriend en mijn pols geblesseerd en het weer is te wisselvallig om wat te gaan doen buiten.

Goed nieuws over m'n overlastsituatie thuis: De hond is al weken relatief rustig en de rotzooi uit de tuin is opgeruimd en er wordt nu zelfs driftig geklust en gesnoeid. Ik ben ontzettend blij :D
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

Zijn gisteren terug gekomen. Heb net mijn camera aan m'n computer gehangen om de talloze illegale foto's te bekijken haha. Want je mag nergens binnen fotograferen in .de. Ook niet zonder flits. Alsof we de foto's zouden verkopen oid. Vind het een beetje onzin. Gelukkig heb ik een heerlijk stille camera met een ontzettend goede iA functie met de flits uit :P

De trip zelf was erg mooi. Het was wel een beetje zo van "Dit zal wel niks zijn" en dan binnen staan en denken "wow dit is vet" en andersom :P Zo dacht ik na Nurnberg castle "hey we kunnen we langs de Nazi rally fields gaan. Spuug jij een keer op dat gras, kunnen we daarna verder". Komen we daar aan, met de verwachting een grasveld aan een meer met een memorial plaque. Staat er een half colosseum. Drie uur later waren we daar pas weer weg vanwege het toch wel interessante museum dat erin zat. Maarja :) Dat zijn de vreugden van los geplande roadtrips.

Ik heb nog een week vakantie voor ik bij m'n nieuwe werkgever begin. Ik ben nog even aan het denken over hoe ik de informatie in artikelen ga zetten. Zo heb ik wel wat praktische reizigerstips als het gaat over Slot Neuschwanstein. Vooral een tip om de 4 uur lange wachtrij voor de tickets te omzeilen :P
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

En zoals inmiddels gebruikelijk maar weer een foto van de souvenirs van 2,5 week Japan:
(klik op de foto voor een grotere versie)

Afbeelding

Om maar met de drank te beginnen:
(jullie moeten toch zo onderhand denken dat ik een zware alcoholist ben...)
  • 3 flessen sake van Takasago (Asahikawa), de middelste betreft de Taisetsu Junmai Ginjo, "ice dome sake" die is gerijpt terwijl hij ingegraven was in sneeuw.
  • een fles Junmai Daiginjo van Asabiraki (Morioka), plus een zogenaamd "snake eye"-kopje om de kleur van sake te beoordelen.
  • blikje ice dome sake
  • cup sake met opdruk van Geibikei
  • cup sake met opdruk van Goshogawara Tachineputa
  • flesje yubari-drank
  • fles amazake van Asabiraki, een mierzoete (zonder toegevoegde suikers!) alcoholvrije rijstdrank
  • fles rosé van Hokkaido Wein, met label van JR Hokkaido (gekocht in de SL Hakodate Onuma)
  • fles rode wijn van Furano Winery
Verder aan etenswaren:
  • fles okonomiyaki-saus
  • yubari-jelly
  • mixverpakking Royce-chocola
  • Kumamon-chocolaatje
  • azuki-drops in Furano Biei Norokko-train verpakking
  • chocolaatjes met sake-vulling van Asabiraki
  • Snoopy-Pocky's
  • chocolaatjes met appel-vulling
  • "drip coffee", kant-en-klaar koffiefilter voor één kopje
  • almond fish
  • diverse zakjes spul om over rijst te strooien
  • visworstje (eigenlijk niet bedoeld als souvenir, maar ik kreeg die verdomde verpakking niet open...)
  • zakjes bonito-schaafsel
  • "Attack on Mint", blikje mintjes met opdruk van Attack on Titan
  • caramel met "Ghengis Khan"-smaak (schapenvlees)
  • caramel met nambu senbei-smaak (rijstwafels)
  • Ika-R Alien inktvis-jerky
  • instant Hokkaido miso ramen
En tot slot de niet-eetbare zaken:
  • theekopje van Osorezan
  • 2 boeken over bijzondere treinen in Japan
  • kleedje/handdoekje van het Soma Noma Oi
  • stukje rots van Osorezan (oftewel een stukje Boeddhistische hel, verstandig om dat mee naar huis te nemen?)
  • een lading magneten (plus twee buttons die ik daarbij cadeau kreeg)
  • lavendel-drijfkaarsjes van Tomita Farm
  • houten rammelaar
  • stenen met oogjes...
  • kleuter-chopsticks, kan m'n neefje vast gaan oefenen...
  • glas van Lucky Pierrot, een lokale hamburgerketen in Hakodate
  • opblaas-shinkansen (met wieltjes, maar die leken me niet zo demontabel)
  • opblaas-Kamen Rider (of zo)
  • Kumamon-stressballetje
  • schapensokjes voor m'n nichtje
  • Ika-R Alien-shirt voor m'n neefje
  • glazen windgong
  • onderzetter van SL Hakodate Onuma
  • soort van opblaasvis. Of zo.
  • uitklapbare vergiet
  • Chape!, een manga over de Tsugaru Railway Company
Niet op de foto staan de paar kilo aan folders die ik overal mee heb genomen (ofwel van dingen die ik bezocht heb, ofwel ter inspiratie voor volgende reizen), de waaiers die ik gedurende de trip bij elkaar heb verzameld (met toch ook enkele bijzondere exemplaren) en andere krijgertjes, en puur praktische aankopen zoals een verloopstekker (ik had de juiste thuisgelaten...) of een opbergdoos voor videobanden uit een 100 yen-winkel wat wederom een prima manier bleek om kwetsbare souvenirs heel thuis te krijgen.

Nou, heb ik mijn bijdrage aan de Japanse economie geleverd of niet? :+
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik zal binnenkort weer eens bijlezen. De weken vliegen voorbij, voordat ik het weet is het alweer maandag!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Holy shit wat heb je weer veel spullen gekocht wizard. _O_

Ik zit nu in het derde land van mijn drie weken vakantie en het enige wat ik gekocht heb is een pet uit noodzaak omdat het zo warm is in Rome. _O-
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Moet je nagaan, dan heb ik in Asahikawa de oliebollen nog laten liggen:
(wel een hapje geproefd uiteraard, lekker!)

Afbeelding

Maar misschien moet ik toch maar weer eens terug naar alleen magneten als souvenirs kopen. En vooral wat minder drank, want daar til je je ook nog eens een breuk aan. Ik ging met 8kg bagage van huis, en kwam met 23 terug. En m'n handbagage was er ook zeker niet lichter op geworden...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben nu een maand van huis, en ik heb nog niks gekocht ;)

Misschien vandaag een paar T-shirts kopen, want ik heb bijna geen kleren (meer) bij me....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik was gisteren in een kretek fabriek en heb daar kretek sigaretten gekocht. Ik rook niet, maar ik vond de verpakking zo mooi. Telt dat als souvenir?
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Aangezien ik als niet-roker uit Noord-Korea ook pakjes sigaretten heb meegenomen kan ik niet anders dan ja zeggen :Y
(heb zo'n pakje nog aan een collega gegeven, die heeft er eentje opgestoken maar liep toen toch wat groen aan...)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Vraag me dan af hoe je kast er thuis uit ziet? Bom vol Japan spulletjes? Wat moet je er mee?
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Dat vraag ik me ook wel eens af :+

Daarom hebben magneten ook mijn voorkeur, buiten enkele lampen en magneetborden heb ik door het hele huis metalen deurkozijnen, dus genoeg plaatsen om die op te plakken. Drank en etenswaren zit ook wel goed, dat komt (ooit) wel op. Maar de rest...
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Overigens valt het deze keer dan eigenlijk wel mee: zoals gezegd komt het met de magneten en etenswaren wel goed. Die twee buttons kreeg ik bij een magneet cadeau, daar plak ik zelf nog wel een magneetje achter. Dan zitten er de nodige dingen voor m'n neefje en nichtje bij, heb ik ook geen last van. Die vergiet is praktisch bruikbaar (maar was blijkbaar ook gewoon bij de Blokker te koop), net als het glas, theekopje en onderzetter. Kleedje gaat op tafel, wellicht hou ik die dan ook meteen een beetje opgeruimd. Met die windgong ga ik m'n buren irriteren, ook nuttig dus. Die treinenboeken heb ik gekocht met het oog op volgende reizen. Wat dan nog rest aan pure kastvulling is eigenlijk alleen een onleesbare manga, stenen met oogjes en een stukje Boeddhistische hel. Kan erger, toch?

:+
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Net de laatste zaken afgerond met het interview bij het ministerio de relaciones exteriores voor mijn visum/verblijfsvergunning.

En gelijk gekregen voor drie jaar en daarna alleen nog maar 1 keer mijn resident visum aanvragen.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wat spannend allemaal Hildo! Het gaat goed zo te lezen! Heb je daar ook een baan kunnen vinden?

Wiz, ik bekijk altijd met veel plezier jouw souvenirfoto's, zoveel spulletjes! Je hebt er vast een aparte koffer voor, of je gaat met een half gevulde koffer naar toe :)

Ik lig met een lief klein mannetje op mijn buik, hij heeft zo'n last van krampjes.. Hij ligt nu eindelijk te slapen.. Dat wordt voor mij wederom een nachtje van drie uurtjes :p
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Moet je al weer werken, Reismeis?

Ik heb wilde iets moois meenemen uit Papua, maar kon niks vinden. Ik heb een hele mooie drum gezien (van hout, met houtsnijwerk) maar het vel wat van python dus dat gaat hem niet worden.

Vandaag dagje niks doen en aan het genieten van m'n resort in Lovina. Ik wist niet dat ik zo goed niks kan doen :) (Kan ik normaal ook niet, maar er is niks wat ik perse wil zien of doen in de buurt.) yoga en massage maken het relax gevoel compleet.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie