reizen met enkeltjes help :)

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
FourForTravel
Reiziger

reizen met enkeltjes help :)

Bericht door FourForTravel »

Hallo,,

Ik ben is gaan reken en kwam er op uit als ik enkele vliegtickets goedkoper uit ben.
amsterdam-australie-new zeeland-bali- philipijnen-bangkok-amsterdam.

Mijn vraag is: wij willen zelf bepalen wanneer we een vliegticket boeken naar de volgende bestemming. Kunnen wij problemen verwachten met het land inkomen als we enkeltjes boeken ? omdat we namelijk niet meteen een volgend ticket hebben voor onze volgende bestemming.

mvg michael ^O^
Jenny
Reisexpert

Re: reizen met enkeltjes help :)

Bericht door Jenny »

Reizen met enkeltjes is geen probleem.

Sommige landen willen echter een uitreisticket zien (bv. Thailand, Indonesie). Dat betekent dat je voor aankomst in dat land het volgende enkeltje al geboekt moet hebben.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Jenny schreef:Reizen met enkeltjes is geen probleem.

Sommige landen willen echter een uitreisticket zien (bv. Thailand, Indonesie). Dat betekent dat je voor aankomst in dat land het volgende enkeltje al geboekt moet hebben.
Wat als dat volgende enkeltje vertrekt uit een ander land?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Veel landen zijn daar erg streng in. Je moet in bijvoorbeeld de Filipijnen en Indonesië echt aan kunnen tonen dat je binnen de visumtermijn het land weer verlaat. Dit wordt vaak al gecontroleerd voor je op het vliegtuig stapt.

Wat veel mensen doen is een goedkoop uitreisticket boeken met bv Air Asia en die laten vervallen als ze langer willen blijven.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ubiytsa schreef: Wat als dat volgende enkeltje vertrekt uit een ander land?
Dat telt niet. Je moet een ticket het land uit hebben.

Ik heb stage gelopen op Batam, een Indonesisch eiland wat nog geen uur varen vanuit Singapore ligt. Toch was een ticket vanuit Singapore naar Nederland géén bewijs dat ik Indonesie zou verlaten. Heel onzinnig voor m'n gevoel, maar regels zijn regels bij de ambassade.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
FourForTravel
Reiziger

als ik het goed bechrijp kun je wel met enkeltjes vliegen. maar moet je kunnen aantonen dat je het land weer verlaat.

als ik bijvoorbeeld een enkeltje van new zeeland naar bali boek en ook al een ticket voor 2 maanden later van bali naar bangkok dan is dit een bewijs?
FourForTravel
Reiziger

Bird schreef:Veel landen zijn daar erg streng in. Je moet in bijvoorbeeld de Filipijnen en Indonesië echt aan kunnen tonen dat je binnen de visumtermijn het land weer verlaat. Dit wordt vaak al gecontroleerd voor je op het vliegtuig stapt.

Wat veel mensen doen is een goedkoop uitreisticket boeken met bv Air Asia en die laten vervallen als ze langer willen blijven.

Wat is een uitreisticket
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Een ticket een land uit
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

FourForTravel schreef:als ik het goed bechrijp kun je wel met enkeltjes vliegen. maar moet je kunnen aantonen dat je het land weer verlaat.

als ik bijvoorbeeld een enkeltje van new zeeland naar bali boek en ook al een ticket voor 2 maanden later van bali naar bangkok dan is dit een bewijs?
Klopt.
En op het moment dat je naar Bangkok vliegt moet je aan kunnen tonen dat je Thailand ook weer gaat verlaten. Maar dat hoef je pas in Indonesië te regelen.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

In Nieuw Zeeland werd om een uitreisticket gevraagd bij de douane. In Oz werd nergens om gevraagd, al moet je eventueel aantonen dat je voldoende financien hebt.
Bij Thailand ben ik nog nooit ergens om gevraagd, al moet je wel een uitreisticket hebben volgens de regels.
Voor indonesie was een bewijs van een vlucht van Kuala Lumpur naar Oz wel voldoende, gezien de vlucht ook binnen de visumduur lag (60 dagen)

Wij reizen alleen maar met enkeltjes en tot nu toe er altijd makkelijk een oplossing voor kunnen vinden als er om een uitreisticket gevraagd wordt. Voor vertrek lijkt het lastiger dan als je eenmaal onderweg bent.
FourForTravel
Reiziger

dus enkeltjes is voordeliger en makkelijker en je hoeft dus niet persee binnen 1 jaar weer terug te zijn wat je wel moet als je een around the world ticket haalt
Arie79

Bericht door Arie79 »

Ik ben inmiddels ook wel overtuigd dat ik het zo ga doen, had hier zelf laatst ook een vraag over gesteld op het forum. Tot nu toe heb ik op al mijn reizen (behalve idd Nieuw Zeeland) nog nooit een uitreis ticket hoeven laten zien, voor zover ik me kan herinneren. Zit alleen nog met dat gekke Amerika in mn maag, die hanteren naar mijn idee toch wel helemaal hun eigen strikte immigratiebeleidje met dat Visa Waiver Program van ze. Heb inmiddels wel een bevestiging van ESTA, maar ik weet nog steeds niet zeker of ik geen apart visum nodig heb.

Wat ik tot nu toe aan vliegtickets heb is AMS - NY - SF en LA - MEX, maar volgens mij is het formeel zelfs zo dat ik al een vlucht Mexico uit moet hebben om uberhaupt in NY binnen te komen.

Maar in het uiterste geval koop ik ter plekke online een ticket, zoals Meteor eerder opmerkte...
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Hoezo uit Mexico voor NY?
Arie79

Bericht door Arie79 »

Volgens de VWP regels: om Amerika binnen te komen moet je een uitreistcket hebben dat aantoont dat je de regio Mexico/US/Canada verlaat.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

US is vrij strikt is mijn ervaring.
Plaats reactie