Vliegtickets en grenzen; Flexibel en vrij reizen door Azie?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Jaspera

Vliegtickets en grenzen; Flexibel en vrij reizen door Azie?

Bericht door Jaspera »

Hoi (mede)reizigers,

Eind oktober wil ik naar Azie vertrekken om daar een maand of 4/5 te backpakken. De route die ik wil afleggen zal ongeveer als volgt zijn: starten in Singapore, vervolgens Maleisie, Thailand, Myanmar, Laos, Cambodja, Vietnam en afhankelijk van de financien de filipijnen.

Ik wil zo min mogelijk van tevoren vastleggen en zou daarom het liefst een enkele ticket naar singapore boeken en vanuit azie een ticket terug boeken wanneer nodig. Nu lees en hoor ik van verschillende kanten dat je vaak moet aantonen aan de grens dat je binnen een bepaalde periode het land weer gaat verlaten, zo ook bijvoorbeeld in Singapore. Nu is Singapore niet zo groot en vind ik het niet zo'n probleem om alvast een ticket voor een week later naar maleisie te boeken maar in feite verleg ik het probleem aangezien je aan de maleisische grens ook moet aantonen dat je het land binnen zoveel dagen verlaat.

Laatste dingetje is dat ik zoveel mogelijk over de grond wil reizen en dus een around the world ticket vind ik niet-echt interessant.

In kort dus, hoe houden, jullie reizigers, je reis zo vrij mogelijk wat betreft tickets naar het continent toe? En hoe bewijs dat je het land ook weer verlaat binnen een bepaalde periode zonder al een volgende vlucht te hebben geboekt?

Alvast bedankt!

Groeten,

Jasper
Melissa2305
Vakantieganger

Re: Vliegtickets en grenzen; Flexibel en vrij reizen door Az

Bericht door Melissa2305 »

Ik heb een zelfde soort vraag. Ik denk er ook aan om die kant op te gaan. Weliswaar ben ik van plan een terugreis vanaf Bangkok van tevoren te boeken, maar dan nog blijft het dat ik geen uitreisbewijs heb voor bijvoorbeeld Singapore en Maleisië.

Ik vroeg me dus ook af hoe dat zit?
Jenny
Reisexpert

Re: Vliegtickets en grenzen; Flexibel en vrij reizen door Az

Bericht door Jenny »

Voor Singapore heb je geen uitreisticket nodig, en ook Maleisië is geen probleem.

Voor Thailand krijg je als je overland reist een visumvrije entree van 15 dagen, dat is voor veel reizigers te kort. Ik zou daarom een 30-dagen visum aanvragen. Dat lukt regelmatig zonder uitreisticket (heb ik gehoord, zelf geen ervaring mee). Of je koopt al een ticket naar Myanmar.

Laos, Cambodja en Vietnam hebben geen eisen qua ticket.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie