Fleece/Jas/Vest of Windstopper mee oktober?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
STFN

Fleece/Jas/Vest of Windstopper mee oktober?

Bericht door STFN »

Hallo allemaal,

Wellicht een hele stomme vraag maar ik kom er zelf niet uit.

Ik gaat namelijk oktober naar Australie en weet dat de zomer er dan aan gaat komen. Echter twijfel ik wat ik precies mee moet nemen voor de koudere dagen. Aangezien het best een pakket kan zijn en zonde als het zonder gebruik te worden veel plek in beslag neemt.

Uiteraard neem ik laagjeskleding mee (korte mouw, lange mouw etc.)

Is het ook noodzakelijk om een jas, vest, fleece of windstopper mee te nemen?

Ik hoor het graag wat mensen zelf hebben ervaren!
Kims
Reisexpert

Re: Fleece/Jas/Vest of Windstopper mee oktober?

Bericht door Kims »

Hi,

Ligt er helemaal aan waar je heen gaat. Als je in de Noordelijke tropen bent, zal het zeer warm zijn en heb je niet veel nodig. Oktober in het zuiden daarentegen kan nog best fris en koud zijn. En alle temperaturen daar tussenin in andere gebieden.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Met Australië heb ik geen ervaring, maar eigenlijk neem ik áltijd een dunne fleece en een waterdichte windstopper mee.

Ik zit nu in Indonesie. Soms regent het hard, en met name bij een trekking is het wel fijn om dan wat aan te doen. Mijn jasje komt van de buitensportzaak, is klein op te rollen en weegt bijna niks.

Een fleece kan 's avonds lekker zijn, of als je hoger gelegen gebieden bezoekt (een berg ofzo).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
STFN

Bericht door STFN »

Bedankt voor de reacties! Ik had inderdaad beter iets duidelijker kunnen zijn aangezien Australië iets meer klimaten heeft :9

Maar voornamelijk oostkust, Cairns naar Adelaide en dan waarschijnlijk door naar Indonesië.

Heb inmiddels een softshell besteld, waterafstotend en winddicht. En gelukkig vrij compact op te vouwen. We gaan zien of het wat is ;)
Plaats reactie