Visum Myanmar, Laos, Vietnam en Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Eline23

Visum Myanmar, Laos, Vietnam en Cambodja

Bericht door Eline23 »

Hoi allemaal,

Over 4 weken vlieg ik naar Azie waar ik samen met mijn vriend ga backpacken voor +/- 7 maanden. De landen worden: Bali en gili eilanden (2weken), Singapore (paar dagen), Maleisië (maand), Thailand (2.5 maanden), Laos (maand), Vietnam (maand) en Cambodja (maand). Dit is allemaal een schatting, hoe lang we er precies zijn zie we daar wel haha. Ook willen we misschien voor Max 2 weken naar Myanmar.

Nu weet ik niet of we het beste de visums voor Laos, Vietnam en Cambodja kunnen aanvragen in Thailand of bij de grenzen. Als wij deze aanvragen in Thailand, kan dit dan alleen in Bangkok? En moet je dan ook binnen een bepaald aantal dagen in die landen zijn? Geen idee of wij aan onze planning gaan vasthouden. Voor Vietnam kan je hem niet aanvragen bij de grens las ik.
Heeft iemand ervaring met het visum aanvragen voor Myanmar? Kan je het land wel of niet in over land? Wij twijfelen nog of we daarheen gaan.

Ik hoor het graag.

Groetjes
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visum Myanmar, Laos, Vietnam en Cambodja

Bericht door lisette-van-beek »

Hey! Fijn dat je lekker lang de tijd hebt in die landen. Wellicht kan je nog wat van je tijd in Thailand/Cambodja afhalen om meer tijd op Bali/Gili en in Myanmar te hebben. Maar dat zie je ter plekke vanzelf wel.....

Wat betreft visum:
- Laos & Cambodja: Gewoon een visum on arrival bij de grens.
- Vietnam: Moet van te voren. Het nadeel van het Vietnamvisum is het feit dat je een inreisdatum moet opgeven. Weet je die, dan kan je hem ruim van te voren aanvragen. Maar ik neem aan dat je die, zoals de meeste reizigers, niet al ruim van te voren vast heb staan. Geen probleem, maar vraag dan het visum gewoon zo laat mogelijk aan, zodat je een 'idee' hebt van wat je inreisdatum zou moeten zijn. Je 30 dagen gaan op die datum in. Je mag het land wel later inreizen dan die opgegeven datum, maar stel je reist 5 dagen na je inreisdatum in, dan heb je geen 30 dagen, maar nog maar 25 dagen in Vietnam.

Myanmar heb ik geen ervaring mee.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Eline23

Bericht door Eline23 »

Beste Ads,
Bedankt voor je reactie. Het klopt dat bepaalde zaken met een reisorganisatie makkelijker geregeld en duidelijker zijn maar mijn vriend en ik willen juist de vrijheid hebben om nergens aan vast te zitten.

Beste Lisette,
Ook bedankt voor jou duidelijke reactie. Ja inderdaad, wie weet zullen we langer in Indonesie verblijven en korter in Thailand. Dat ligt aan hoe wij het daar vinden en wie je ontmoet. Als je bij Laos en Cambodja bij de grens je visum aanvraagt, is hij dan ook 30 dagen geldig? Ivm als je Thailand via de grens binnen komt je maar 15 dagen krijgt.

Groetjes Eline
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ja deze zijn 30 dagen geldig. Mocht je langer willen blijven kan je deze altijd verlengen.

Wat jij bedoeld wat betreft Thailand is een visumvrije entree, en geen visum. Dat zijn dus twee verschillende dingen. Mocht je wel een langer verblijf in Thailand willen heb je dus wél een visum nodig.

Groetjes! En als je vragen hebt hoor ik het wel.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
ManonManon

Bericht door ManonManon »

In mei heb ik een visum voor Myanmar in Kuala Lumpur aangevraagd, heel makkelijk. De dienst is tegenwoordig uitbesteed aan een visumbureau in de stad dus je hoeft niet naar de ambassade. We hadden nodig: 2 pasfoto's, kopie in- en uitvlucht en ingevuld aanvraagformulier (te downloaden op internet). Volgens mij was t 60dollar (contant) maar weet niet meer zeker. De aanvraag was 's morgens, de volgende dag in de middag lag hij klaar. Volgens mij kan je hem 3maanden van te voren aanvragen maar dat weet ik niet zeker.

Over land kan wel, maar je kan dan niet verder reizen over land. Vanaf de eerste grote stad in Myanmar ben je verplicht een vlucht te nemen naar bijv yangon, het gebied ertussen mag je niet over land doorreizen. Regels veranderen echter vaak dat maakt het verwarrend.

Airasia heeft goedkope vluchten vanaf Kuala Lumpur.

Tot slot, Myanmar is heel groot en het reizen kan soms lang duren, dus als je de tijd hebt zou ik echt minstens 3weken gaan. Het is ook echt geen 'lastig' land ofzo, overal zijn gewoon pinautomaten, je kan net zo makkelijk rondreizen als in andere landen (behalve de verboden gebieden).

Ook voor Bali en lombok zou ik, als je de tijd hebt wat langer uittrekken. De tijden voor Cambodja en Thailand zijn wellicht wat lang.

Veel plezier!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Eline23 schreef:Beste Ads,
Bedankt voor je reactie. Het klopt dat bepaalde zaken met een reisorganisatie makkelijker geregeld en duidelijker zijn maar mijn vriend en ik willen juist de vrijheid hebben om nergens aan vast te zitten.
Je kunt het natuurlijk ook combineren. Er zijn organisaties die (delen van) je reis kunnen regelen. Zo heb je toch de vrijheid die je zoekt, maar kun je dingen ook gemakkelijker regelen die anders te veel tijd kosten of lastig zijn.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Dergelijke tourtjes of bouwstenen boek ik bij voorkeur ter plekke. Vaak is dit goedkoper, maar daarnaast heb ik dan meer het gevoel dat ik de lokale economie steun in plaats van een Nederlandse organisaties.

Mocht je weinig tijd hebben, dan kan boeken in NL natuurlijk wél een pré zijn.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie