Stray Travel of zelf op onderzoek?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Stray Travel of zelf op onderzoek?
Dat wilde ik gister ook al zeggen. Na die 5 weken in Nieuw-Zeeland heb je de 'flow' al te pakken en ben je vast en zeker meer zelfverzekerd. Daarna is het reizen met het lokale busvervoer in Zuidoost Azië nóg makkelijker!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
Ik kan me voorstellen dat je vrienden en familie de buspas veiliger vinden. De route is bekent en ze weten dat je kunt terugvallen op een bepaalde organisatie. Om een klein beetje van die onrust weg te nemen kun je ook zelf een globale route maken en in ieder geval aan je ouders laten weten waar je bent en waar je naar toe gaat.
De prijs van de buspas verbaasd me nogal. 800 euro is veel geld voor enkel het vervoer. Welk entree gelden zitten er allemaal bij en wil je ook allemaal naar deze bezienswaardigheden toe gaan? Het prijsverschil is te groot om alleen om vervoer te gaan, met als gevolg dat niemand deze ooit zou kopen?
Misschien dat je de eerste weken wat meer voor vervoer betaalt dan aan het einde van je reis. Maar al doende leer je vanzelf en weet je ongeveer wat een ritje zou moeten kosten en wanneer ze proberen je meer te laten betalen.
Wanneer moet je de andere aanbetaling doen?
De prijs van de buspas verbaasd me nogal. 800 euro is veel geld voor enkel het vervoer. Welk entree gelden zitten er allemaal bij en wil je ook allemaal naar deze bezienswaardigheden toe gaan? Het prijsverschil is te groot om alleen om vervoer te gaan, met als gevolg dat niemand deze ooit zou kopen?
Misschien dat je de eerste weken wat meer voor vervoer betaalt dan aan het einde van je reis. Maar al doende leer je vanzelf en weet je ongeveer wat een ritje zou moeten kosten en wanneer ze proberen je meer te laten betalen.
-
- Vakantieganger
Tsja ik wil ongeveer dezelfde route blijven volgen als degene die met de buspas gemaakt word. Maar uiteindelijk is de pas dus € 1026,- ! Hier kun je precies zien wat er bij inbegrepen zit:Erik schreef:Ik kan me voorstellen dat je vrienden en familie de buspas veiliger vinden. De route is bekent en ze weten dat je kunt terugvallen op een bepaalde organisatie. Om een klein beetje van die onrust weg te nemen kun je ook zelf een globale route maken en in ieder geval aan je ouders laten weten waar je bent en waar je naar toe gaat.
http://www.straytravel.asia/passes-and- ... kong-pass/
Bij "itinerary" gaat het om alles waarbij een smiley staat. Dus:
- Ayutthaya Temples Entry Fee
- Kong Lor National Park Entry Fee
- Mahaxai Cave Entry Fee
- Turtle Lake and Hotay Pitok Library Entry Fees
- Tad Ngeuang Waterfall Entry Fee
- Wat Phu UNESCO Temple Entry Fee
- S21 Prison & Killing Fields Tour
- Udong Historical Site Entry Fee
-
- Vakantieganger
Ik weet trouwens niet of ik perse naar al deze bezienswaardigheden wil! heb ze nog niet allemaal uitgezocht. Het argument van de reisbureau medewerkster dat ik hem af wilde zeggen was "Ik denk dat je in de tijd die je hebt zo het maximale uit je reis kunt halen" omdat ik in principe maar 9 weken heb voor Azie. Maar mocht ik geld over houden dan zou ik mijn reis eventueel nog kunnen verlengen. En ik sla denk ik liever een land over zodat ik deze later nog kan doen ipv overal doorheen racen.
Ik begrijp de reactie van je familie heel goed. Mijn opa en oma vinden het vreselijk als ik ze vertel hoe ik reis. Die zijn echt doodsbenauwd, slapen slecht en dat soort dingen. Maar daar ga ik mijn reis niet op aanpassen. Het is allemaal valse zekerheid tegen inlevering van enorm veel vrijheid 

Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Wow, ik had verwacht dat er wel wat meer entreebewijzen bij zouden zitten, voor zo'n hoog bedrag. 

Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
Reisagenda '15:
-
- Vakantieganger
Hoeveel kost gemiddeld de entree voor zoiets als een tempel? Of gewoon entreebewijzen in het algemeen? Zal wel verschillen per activiteit natuurlijk maar ongeveer?lisette-van-beek schreef:Wow, ik had verwacht dat er wel wat meer entreebewijzen bij zouden zitten, voor zo'n hoog bedrag.
In Thailand betaal je meestal 50-100 bath voor een tempel. Dat is een paar euro.
Je bent zelden meer dan 5 euro kwijt. Enige uitzondering is Angkor Wat, maar die zit niet bij de pas in.
Je bent zelden meer dan 5 euro kwijt. Enige uitzondering is Angkor Wat, maar die zit niet bij de pas in.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dat gaat dan om toeristische trekpleisters. De meeste tempels kun je gewoon binnenlopen zonder ervoor te betalen. Je kunt altijd een klein bedrag doneren.
De allerdierbaarste herinneringen hebben wij aan leuke belevenissen met de plaatselijke bevolking, in dorpjes, bussen treinen etc. Als je met een organisatie reist, kom je veel westerse mensen tegen en dan doe je vanzelfsprekend ook al gauw allerlei dingen samen. Kan echt heel leuk zijn, maar je blijft op die manier wel de toeschouwer, die samen met mensen van eigen soort iets beleeft. In mijn ogen loop je dan echter wel een hele dimensie van het reizen mis.
De allerdierbaarste herinneringen hebben wij aan leuke belevenissen met de plaatselijke bevolking, in dorpjes, bussen treinen etc. Als je met een organisatie reist, kom je veel westerse mensen tegen en dan doe je vanzelfsprekend ook al gauw allerlei dingen samen. Kan echt heel leuk zijn, maar je blijft op die manier wel de toeschouwer, die samen met mensen van eigen soort iets beleeft. In mijn ogen loop je dan echter wel een hele dimensie van het reizen mis.
-
- Vakantieganger
Nou ik ben er wel over uit, ik zeg die pas gewoon lekker af. Jammer van die 250 euro maar ik doe maar alsof m'n neus bloed en fake voor mezelf dat het bij m'n vliegtickets hoorde zodat ik me er minder slecht over voel
Bedankt voor alle goede adviezen! Het lijkt me wel duidelijk dat jullie unaniem gestemd hebben voor reizen zonder de buspas. Mijn enige reden voor twijfel is angst om het niet alleen te redden en dat is nou juist precies waarom ik het wel moet doen

Bedankt voor alle goede adviezen! Het lijkt me wel duidelijk dat jullie unaniem gestemd hebben voor reizen zonder de buspas. Mijn enige reden voor twijfel is angst om het niet alleen te redden en dat is nou juist precies waarom ik het wel moet doen

Wat je nog kunt proberen is aangeven dat je bij nader inzien toch geen goede beslissing hebt genomen en dat je jezelf hier nu niet prettig bij voelt. Misschien zijn er andere producten die je kunt afnemen bij de partij waar je het geboekt hebt zodat het geld dat je hebt aanbetaalt anders (maar wel nuttig) besteed wordt. Ze dat ze ook Hotels en tours aanbieden. Misschien ook duurder dan zelf regelen maar alles is beter dan de volledige 250 euro weggooien.
Niemand heeft er wat aan om je te binden aan iets wat je niet wilt hebben. Probeer het uiteraard wel netjes te houden en blijf eerlijk.
Je gaat jezelf prima redden en weet zeker dat je er ook van gaat genieten. Begin zal wat spannend zijn, maar dat gaat goedkomen naarmate je langer weg bent.
Laat je ons weten hoe het afgelopen is?
Niemand heeft er wat aan om je te binden aan iets wat je niet wilt hebben. Probeer het uiteraard wel netjes te houden en blijf eerlijk.
Je gaat jezelf prima redden en weet zeker dat je er ook van gaat genieten. Begin zal wat spannend zijn, maar dat gaat goedkomen naarmate je langer weg bent.
-
- Vakantieganger
Natuurlijk laat ik dat weten! Als het goed is ga ik 15 september weer bij het reisbureau langs om nog wat te bespreken. Dan zou ik definitief laten weten of ik de pas wel of niet neem maar eigenlijk weet ik het nu wel zeker. Ik wil nog wat meer onderzoek doen naar dingen die ik sowieso wil zien en of er plaatsen zijn op de route die ik misschien mis loop wanneer ik niet met de bus ga. Maar zelfs al moet ik dan een kleine omweg maken denk ik dat ik alsnog goedkoper uit ben dan met die pas..Erik schreef:Wat je nog kunt proberen is aangeven dat je bij nader inzien toch geen goede beslissing hebt genomen en dat je jezelf hier nu niet prettig bij voelt. Misschien zijn er andere producten die je kunt afnemen bij de partij waar je het geboekt hebt zodat het geld dat je hebt aanbetaalt anders (maar wel nuttig) besteed wordt. Ze dat ze ook Hotels en tours aanbieden. Misschien ook duurder dan zelf regelen maar alles is beter dan de volledige 250 euro weggooien.